AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Del Skrevet 7. august 2023 Har du opplevd at mennesker du møter med samme fornavn har en del fellestrekk i personlighet? Hvilket navn var det og hvilket fellestrekk? Anonymkode: d9279...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Del Skrevet 7. august 2023 nei, det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 4aa7d...233 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Del Skrevet 7. august 2023 Åse er alltid snill Du kan ikke være slem og hete Åse Anonymkode: 7fd2f...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 Så klart ikke. Navnet får du før noen kjenner personligheten din. Anonymkode: 880b0...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så klart ikke. Navnet får du før noen kjenner personligheten din. Anonymkode: 880b0...1f8 Ja, men samme type foreldre velger samme type navn… Er lærer, har jobbet i 30 år, og ja det er enkelte navn som merker seg ut. Men som sagt, ikke navnet i seg selv, men pga de som velger. Anonymkode: b19a3...d80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Del Skrevet 7. august 2023 Da jeg var 20 møtte jeg ei som het det samme som meg som ble min «tvillingsjel», delte nesten samme etternavn og bursdagsdato også. Var fryd og gammen helt til vi startet å like samme gutten og det ble en slaget konkurranse der🥲 Det ble et kort vennskap, haha. Anonymkode: cf871...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #7 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg var 20 møtte jeg ei som het det samme som meg som ble min «tvillingsjel», delte nesten samme etternavn og bursdagsdato også. Var fryd og gammen helt til vi startet å like samme gutten og det ble en slaget konkurranse der🥲 Det ble et kort vennskap, haha. Anonymkode: cf871...53d (Pluss vi så ganske like ut) Anonymkode: cf871...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Åse er alltid snill Du kan ikke være slem og hete Åse Anonymkode: 7fd2f...83e Flinkeste og snilleste læreren på skolen vår het Åse. Bestevenninna mi heter også Åse, men selv om vi har mye moro sammen ville jeg ikke plassert henne i kategorien "snill" - hun er ikke en som gir til veldedighet, hjelper gamle damer og sånt, og hun liker verken barn eller dyr. Men slem er hun ikke heller, bare litt egoist kanskje... Når det er sagt så håper jeg at det er litt sannhet i at folk med samme navn har/får fellestrekk, for jeg valgte navnet til datteren min utifra en liste over fullførte doktorgrader det året - og navnet hennes var et av de jentenenavnene som gikk mest igjen på lista. Så om det er noe navnemagi så skulle det tilsi at hun blir smart og ambisiøs 😁 Anonymkode: dfe0f...afd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg kjenner to som heter Monica, den ene er ei omsorgsfull og empatisk dame, den andre er ei skikkelig drittkjerring som mobber og baksnakker andre. Anonymkode: 4aa7d...233 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #10 Del Skrevet 7. august 2023 De jeg kjenner som heter Astrid er sykepleiere Alle jeg kjenner som heter Charlotte er litt enkle, opptatt av utseende og ligger med mange. De har også vanskelig for å sette grenser. De er ofte ganske dumsnille Frode er svært overvektig, i svært dårlig form og er gamer. Han er kompisen til alle jentene, men ingen vil noe mer med han. Anonymkode: 8c337...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #11 Del Skrevet 7. august 2023 Nei. Har en venn med samme navn. Han er mye mer empatisk enn meg. Anonymkode: 8bba1...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Del Skrevet 7. august 2023 Alle jeg kjenner som heter Kristin er relativt pene Alle jeg kjenner som heter Åshild er gode og snille Navnet bestemmer ikke personligheten din, men det er kanskje noen mønstre blant foreldre som velger de samme navnene og man blir tross alt påvirket av miljøet sitt 😊 Anonymkode: 5e6f2...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Del Skrevet 7. august 2023 Nei. Den jeg kjenner med likt navn som meg er utadvent og sosial, noe jeg ikke er. Navn sier vel ikke mer om mennesker enn hva de heter. Anonymkode: 8d7b3...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Del Skrevet 7. august 2023 Stig, Stein, Ronny, Kurt osv er veldig ofte enten fra bygda og/eller kriminelle. Anonymkode: 13c6b...cde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Del Skrevet 7. august 2023 Kim og dobbeltnavn med Kim assosierer jeg med rotete livsstil og problemadferd. Har møtt en god del av dem gjennom barndommen og ungdommen, dessverre... Anonymkode: 90254...51c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Del Skrevet 8. august 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner to som heter Monica, den ene er ei omsorgsfull og empatisk dame, den andre er ei skikkelig drittkjerring som mobber og baksnakker andre. Anonymkode: 4aa7d...233 Spørs om vi kjenner samme to Monika. Jeg kjenner også ei som er snill og ei som er drittkjerring. Anonymkode: d9279...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Åse er alltid snill Du kan ikke være slem og hete Åse Anonymkode: 7fd2f...83e Vi hadde en skikkelig bitch som het Åse et par klassetrinn over da jeg gikk på barneskolen... Anonymkode: 7038e...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Del Skrevet 8. august 2023 Kanskje noe i det 🤔 Erik / Eirik blir ofte ledere (og hvis de har doble navn eller etternavn med bindestrek). Ronny, Raymond er født på bygda og blir kriminelle Jeg vil ikke nevne mitt navn, men jeg blir veldig ofte innkalt inn på intervju hvis jeg søker jobb. Og får ofte jobbene og selv om det kanskje er bedre kvalifiserte søkere enn meg. Slik tenkte vi da vi valgte navn til barna og. Hvilket navner som tar seg bra ut på en eventuelle søknad i fremtiden. Vi valgte ikke navn på barna som assosieres med paradise hotel deltagere for å si det slik Anonymkode: 87597...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Del Skrevet 8. august 2023 Jepp.. dette tenkte jeg på her om dagen. De jeg har kjent opp igjennom årene som heter Anett eller Anette har alltid lagt meg for hat uten at jeg helt vet hvorfor. Har både jobbet med Anett og Anette. En Anett som jeg jobbet med begynte i jobben litt før meg og var kanskje litt populær blant gutta. Og så begynte jeg og fikk også mye oppmerksomhet. Hun kunne gå forbi meg i gangene uten å si hei eller å se på meg (stramt fjes og smale øyner) Både Anett og Anette la meg nesten for hat de første dagene på jobb (dette er forskjellig arbeidsplasser). Igjennom min arbeidskarriere, så har jeg jobbet med kanskje 3-4 Anett og Anette. Alle har slettet meg på face etter jeg sluttet på arbeidsplassene (hørt i ettertid at disse damene er stadig i konflikter og er egentlig dårlig likt og lager dårlig arbeidsmiljø). Anonymkode: 87597...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Del Skrevet 8. august 2023 Synes alle som heter Hugo er sånne særinger. Kurt er noe av det samme. Dvs. litt mer sosialisert, men tja, en litt mer normal variant av Hugo. Og jeg har en venninne som er lærer, hun nevnte en gang at barna med sånne "unge mødre-navn" gjerne var bråkmakere. Litt sånn at når hun så en Chrisandra-Michell på klasselisten, vet hun hva hun har i vente😅 Anonymkode: 86960...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå