Gå til innhold

Deprimert og bestilt husrengjøring, skammer meg over rot

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei ut av en lang depresjon som har gått hardt utover hvordan leiligheten min ser ut... Det føles fullstendig uoverkommelig å skulle vaske hele stedet, og jeg kjenner at jeg blir dårligere av å være omringet av så mye rot og skitt, så jeg har bestilt husrengjøring til i morgen tidlig. Jeg trenger rett og slett hjelp til å komme meg opp igjen. Jeg skammer meg ordentlig over hvor skittent det har blitt her, og er redd for at de kommer til å dømme eller synes jeg er en fæl kunde. Etter en halvtimes overflaterydding har jeg kastet fire fulle poser med søppel, men det er mye igjen og jeg orker ikke mer før jeg legger meg... 

Er det andre med erfaringer rundt det samme, eventuelt noen her som jobber innen rengjøring som kan dele hvordan kunder som meg oppleves for dere? 

Anonymkode: 13e5a...cae

• Liker 2
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så flink du er! Løsningsorientert!! Nå tar du tak og det skal du være glad for.

De har sett det meste! Ikke vær bekymret. Hvis du føler for det, kan du jo ta en prat med de som kommer og forklare at du har vært syk lenge. De tjener penger på dette, så ikke tenk på de. Tenk heller på at dette er et godt skritt i riktig retning for deg!❤️

Endret av Rotemor
  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri jobbet innen rengjøring, men jeg har jobbet i hjemmesykepleien. Jeg har ALDRI dømt noen eller tenkt stygt om noen av mine pasienter som har hatt det rotete og møkkete. Jeg vet at det er sykdom som ligger bak og jeg vet at mentale lidelser gjør det nærmest umulig for mange å holde ting i orden. Det er noe med det at når man ikke har orden i eget hode så er det vanskelig å holde orden på andre arenaer i livet. Du skal være stolt av deg selv for at du har oppsøkt hjelp og så skal du fokusere på å bli frisk og ikke på hva andre måtte mene om ditt hjem. De har ikke gått i dine sko og vet ikke hvordan du har det. God bedring ♥️

Anonymkode: 1db73...a73

• Liker 4
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har bestilt deg hjelp 💪🤗 skjønner at det blir litt utfordrende men prøv å fokuser på at du gjør noe virkelig bra for deg selv❤️heier på deg 🤗

Anonymkode: 6025c...95f

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du gjør dette for deg selv!

Anonymkode: c5961...c57

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

At du har bestilt rengjøring samt ryddet en god del selv vil jeg si er et skikkelig stort steg i riktig retning etter å ha vært deprimert. Håper du kan fokusere på mestringsfølelse og se at du er begynt å komme deg ut av det mørket du har vært i. Heier på deg 🤩 

Anonymkode: aa180...52d

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, akkurat nå føles det fælt, flaut og skamfullt. Men vet du, dette er forbigående følelser.
Du skal være stolt for at du har turd å be om hjelp!
Dette er starten for det for å få det bedre!
Som andre skriver, de som kommer har sikkert sett slikt før.
Forklar gjerne at du har vært deprimert og ønsker å ta ett tak, kanskje de er intressert i å hjelpe deg, mot betaling såklart, enda mer?
Tenk så flink du har vært å kastet 4 fulle bæreposer med søppel!
Det er 4 poser med søppel som nå er borte fra ditt hjem!
Godt jobbet!

Jeg har selv kommet ut av en depresjon, leiligheten så ikke ut!
Jeg fikk hjelp av min beste venninne.
Ja det er flaut, ja jeg skammet meg, men uten at jeg ba om hjelp, hadde jeg ikke klart å fått det bedre og ryddigere.
Venninnen min kommer nå ofte innom og hjelper meg litt da jeg fremdeles sliter.
Det er godt da det hoper seg fort opp for meg.
At noen kommer og hjelper meg gjør at jeg selv også klarer å gjøre en innsats.
Jeg gikk ca 5 år uten besøk fordi jeg ikke klarte å ha det ryddig. Nå har jeg besøk ukentlig.

Så lykke til!
Og kjenn på den deilige følelsen av at du har blitt kvitt noe!
I morgen vil du klare å kaste enda mer!

Anonymkode: a279d...046

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig snille dere er, tusen takk 😭 Måtte ta en liten pause og gråte av å lese svarene deres. Jeg skal prøve å legge vekk skammen og usikkerheten, og kanskje ta en prat med de når de kommer i morgen. Så skal jeg prøve å tenke på hvor deilig det kommer til å være å komme hjem igjen.

Tusen takk for påminnelsen om at dette er et ganske stort steg i riktig retning. Det var visst lett å glemme oppi all skamfølelsen... ❤️ 

ts 

• Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (32 minutter siden):

De har sett det meste! Ikke vær bekymret. Hvis du føler for det, kan du jo ta en prat med de som kommer og forklare at du har vært syk lenge. De tjener penger på dette, så ikke tenk på de. Tenk heller på at dette er et godt skritt i riktig retning for deg!❤️

For et fint svar 😊💖

Anonymkode: f66a6...71e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Måtte le litt for meg selv av dette brukernavnet i denne tråden 😉 Fantastisk 😅 (ikke ment som et stikk btw)

Strålende at du har klart å ta tak, ts, og også søkt hjelp. Begge deler er vanskelig når man er langt nede og har null energi eller tiltakslyst. Du er på rett vei, og det er flott å se 💪

Anonymkode: 36f85...a97

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte le litt for meg selv av dette brukernavnet i denne tråden 😉 Fantastisk 😅 (ikke ment som et stikk btw)

Strålende at du har klart å ta tak, ts, og også søkt hjelp. Begge deler er vanskelig når man er langt nede og har null energi eller tiltakslyst. Du er på rett vei, og det er flott å se 💪

Anonymkode: 36f85...a97

Ja, vi er flere som har hatt behov for rengjøringshjelp gjennom livet😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør sjekke avtalen. At de ikke bare tar frie flater. Du ercigang. Lykke til❤️

Anonymkode: d695d...831

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er på vei ut av en lang depresjon som har gått hardt utover hvordan leiligheten min ser ut... Det føles fullstendig uoverkommelig å skulle vaske hele stedet, og jeg kjenner at jeg blir dårligere av å være omringet av så mye rot og skitt, så jeg har bestilt husrengjøring til i morgen tidlig. Jeg trenger rett og slett hjelp til å komme meg opp igjen. Jeg skammer meg ordentlig over hvor skittent det har blitt her, og er redd for at de kommer til å dømme eller synes jeg er en fæl kunde. Etter en halvtimes overflaterydding har jeg kastet fire fulle poser med søppel, men det er mye igjen og jeg orker ikke mer før jeg legger meg... 

Er det andre med erfaringer rundt det samme, eventuelt noen her som jobber innen rengjøring som kan dele hvordan kunder som meg oppleves for dere? 

Jeg jobber slik selv og jeg ser ikke med på kunder som har det slik. Jeg er glad for å kunne hjelpe noen og å gjøre en forskjell. Jeg har selv slitt, jeg ser ikke med på noen. 

Og hvis et sted er skikkelig ille så syns jeg det er så deilig å få gjort en skikkelig jobb. Å se den store endringen og å se en takknemlig kunde. 

Jeg har opplevd mye vondt, sett mye vondt så jeg har lagt inn i mine avtaler at det er ryddehjelp i tillegg til renhold. Da setter jeg gjerne av to dager for å ha en til rydding og en til renhold. 

Anonymkode: de07b...697

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at de fleste oppegående mennesker som ser en sånn leilighet, forstår at den som bor der har/har hatt det ordentlig vond. Det er ingen som opparbeider seg den type rot fordi de liker det eller bare er late. Et liten snev empati i tillegg til å være oppegående, så føler man egentlig bare omsorg, i tillegg til respekt for å ha bedt om hjelp.

Forhåpentligvis vet den/de som kommer hva den/de går til, og er forberedt? Det kan bli et problem dersom personen er innstilt på et par timer med vask av en ryddig bolig. Oppryddningen som må gjøres før vaskingen, kan ta mange dager. 

Men husk at det ofte er mye lettere å både rydde og vaske hos andre enn seg selv. Det er derfor enormt mye vanskeligere for deg enn for den som kommer utenfra å ta tak. 

Full applaus for at du har tatt de første skrittene mot et bedre liv!!!

Anonymkode: bc6bb...ba9

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for alle oppmuntrende ord! ❤️  Så gode dere er. Jeg sa ifra da de kom at jeg har vært syk lenge og derfor ikke klart å rydde alle overflater, blant annet var det en del oppvask som sto igjen på kjøkkenet. Jeg beklagde for det og sa at jeg såklart ikke forventet at de tok noe som ikke sto i oppdragsbeskrivelsen. De var veldig forståelsfulle, og jeg følte ikke at de dømte meg på noen som måte. Jaggu hadde de ikke tatt oppvasken og kastet en haug med papp i tillegg 😭

Jeg gråt i et kvarter da jeg kom hjem, for første gang på månedsvis lukter det RENT, og jeg kan gå barfot hjemme. Føler meg 20kg lettere 😭 Kan nesten ikke beskrive hvor deilig det føles og hvor verdt det dette var. 

ts

• Hjerte 18
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der du er 💛 God klem! 

Anonymkode: 03b80...84f

• Hjerte 2
Gjest Msramkins
Skrevet

Støtter helhjertet andre i tråden her ❤️ Du skal være stolt av at du har kommet så pass på vei at du tar tak i dette. Ingen som dømmer deg, ønsker deg tvert i mot god bedring ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...