AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Ja som overskriften sier.... Jeg vil gjerne høre hva årsaken hos de av dere var som fikk mensen etter 2 uker?? Da snakker jeg om de som er i 30 årene og har født barn. Takk på forhånd❤️ Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Ikke barn men har begynt å blø en gang mer enn vanlig hver måned de siste 3-4 måneder. Det er ikke mensen og det er det nok ikke for deg heller men en annen blødning. Her er det snakk om friskt blod som varer 4-5 dager. Jeg vet ikke hva det er men har bestilt time til GU. jeg er litt engstelig for at det kan være kreft men håper å få det avkreftet etter time. Jeg vil også gjerne høre fra noen med samme erfaring Anonymkode: d8430...945
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke barn men har begynt å blø en gang mer enn vanlig hver måned de siste 3-4 måneder. Det er ikke mensen og det er det nok ikke for deg heller men en annen blødning. Her er det snakk om friskt blod som varer 4-5 dager. Jeg vet ikke hva det er men har bestilt time til GU. jeg er litt engstelig for at det kan være kreft men håper å få det avkreftet etter time. Jeg vil også gjerne høre fra noen med samme erfaring Anonymkode: d8430...945 Uff håper virkelig ikke det er noe farlig. Min er alltid som mensen. Og varer like lenge som mensen. Jeg var ammet fra mai 2021 til nov 2022. I juni 2022 fikk jeg mensen selvom jeg ammet. Hadde bra syklus de første 5-6 månedene. Men hele 2023 har det bare vært kaos med syklus. Fått mensen mange ganger etter 14 dager TS Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke barn men har begynt å blø en gang mer enn vanlig hver måned de siste 3-4 måneder. Det er ikke mensen og det er det nok ikke for deg heller men en annen blødning. Her er det snakk om friskt blod som varer 4-5 dager. Jeg vet ikke hva det er men har bestilt time til GU. jeg er litt engstelig for at det kan være kreft men håper å få det avkreftet etter time. Jeg vil også gjerne høre fra noen med samme erfaring Anonymkode: d8430...945 Har du bestilt time? Ble veldig nysgjerrig Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Jeg hadde det når jeg slutta på p-piller. Hadde ikke eggløsning fikk jeg vite. Fant ut at jeg hadde pcos Anonymkode: 5f831...0b9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde det når jeg slutta på p-piller. Hadde ikke eggløsning fikk jeg vite. Fant ut at jeg hadde pcos Anonymkode: 5f831...0b9 Jeg har aldri i mitt liv brukt prevensjon Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde det når jeg slutta på p-piller. Hadde ikke eggløsning fikk jeg vite. Fant ut at jeg hadde pcos Anonymkode: 5f831...0b9 Jeg trodde man mistet mens av pcos. Mener du at man også kan få ekstra blødninger med det ? Anonymkode: d8430...945
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja som overskriften sier.... Jeg vil gjerne høre hva årsaken hos de av dere var som fikk mensen etter 2 uker?? Da snakker jeg om de som er i 30 årene og har født barn. Takk på forhånd❤️ Anonymkode: 382b5...a8e Er 30, har fått to barn og hatt det slik det siste året. Vet ennå ikke hvorfor. Noen mener det kan være koronavaksinen Anonymkode: c9204...dad
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er 30, har fått to barn og hatt det slik det siste året. Vet ennå ikke hvorfor. Noen mener det kan være koronavaksinen Anonymkode: c9204...dad Uff 😮💨 Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Det er ikke uvanlig å blø annenhver uke før eggløsning kommer ordentlig i gang i puberteten vet jeg, så mulig det er noe av det samme med syklusen din etter amming. Anonymkode: 51b55...3a7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Litt eldre, 44 år, men hadde det for 10-15 år siden. Var polypper på livmortappen som begynte å blø rundt eggløsning, og etter samleie. Fjernet disse, og da ble det normalt igjen. Helt ufarlig. Begynt nå å få uregelmessige blødninger, men ingen polypp denne gangen. Legen sa det kunne være kroppen begynte å forberede seg på overgangsalder. Alle celleprøver, hpv var fine. 3 barn. Anonymkode: 60563...930 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Kanskje langtidsbivirkning at corona vaksinen? De har jo enda ikke funnet svar på hva bivirkningen med blødningsforstyrrelsene etter vaksina skyldes. Heller er det ingen som vet nøyaktig hvor lenge vaksina sitter i kroppen. Anonymkode: d5892...c8b 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke uvanlig å blø annenhver uke før eggløsning kommer ordentlig i gang i puberteten vet jeg, så mulig det er noe av det samme med syklusen din etter amming. Anonymkode: 51b55...3a7 Hva med meg som ikke ammet? Anonymkode: c9204...dad
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Litt eldre, 44 år, men hadde det for 10-15 år siden. Var polypper på livmortappen som begynte å blø rundt eggløsning, og etter samleie. Fjernet disse, og da ble det normalt igjen. Helt ufarlig. Begynt nå å få uregelmessige blødninger, men ingen polypp denne gangen. Legen sa det kunne være kroppen begynte å forberede seg på overgangsalder. Alle celleprøver, hpv var fine. 3 barn. Anonymkode: 60563...930 Hvor lenge varte blødning fra polyppene ved eggløsning og merket du noe smerter? Var det friskt blod? Anonymkode: d8430...945
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge varte blødning fra polyppene ved eggløsning og merket du noe smerter? Var det friskt blod? Anonymkode: d8430...945 Lurer på det samme ..TS Anonymkode: 382b5...a8e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Jeg har hatt mensen hver 14 dag i perioder hele veien, helt umulig syklus. Tåler ikke østrogen p-piller, så det er ikke de som har forstyrret. Ingen barn, nå er jeg 51 og er vel snart ferdig med mensen. Anonymkode: c2d78...997
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Her fikk jeg det etter Covid-vaksinen. De finner ikke ut av det... trodde det skulle forskes mer på, slik at vi kan få hjelp? Anonymkode: d7826...e28 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her fikk jeg det etter Covid-vaksinen. De finner ikke ut av det... trodde det skulle forskes mer på, slik at vi kan få hjelp? Anonymkode: d7826...e28 Jeg tok også alle dosene mens jeg ammet 😞 Ts Anonymkode: 382b5...a8e
Gjest EmKay Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 Hadde veldig uregelmessige blødninger og gyn mistenkte celleforandring fordi vevet var rødt og irritert. Tok ut spiralen og det gikk tilbake til normalt. Hadde hatt den lenge uten blødninger, og blødningsforstyrrelsene startet ut av det blå. Nå viste det seg å ikke være celleforandring hos meg, men kjenner flere som har hatt alt fra milde celleforandringer til alvorlige og verre som har opplevd hyppige og uregelmessige blødninger. Så ville tatt en tur til gyn for en sjekk, for sikkerhets skyld
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #20 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her fikk jeg det etter Covid-vaksinen. De finner ikke ut av det... trodde det skulle forskes mer på, slik at vi kan få hjelp? Anonymkode: d7826...e28 Har du hatt dette problemet siden du fikk vaksine? Og når var det du tok den?? Anonymkode: 382b5...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå