Gå til innhold

Rett og slett blitt skikkelig stygg etter frisørtimen…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, flott det. Hadde ganske langt hår med veldig fint fall. Ønsket en forandring, så tenkte jeg kunne prøve en fin skulderlang frisyre. Synes jo mange av de er fine og tøffe og jeg vet jo at jeg egentlig kler litt kortere hår. Prøvde å formidle at jeg ville beholde «litt mykhet» gjennom fallet, men samtidig ha en litt fresh og kul frisyre. 

Hun klipte bort alt fall, tok det litt kortere enn skulder og ga meg en kraftig gradering/oppklipp foran. Så nå ser jeg ut som er 55 år, uten stil og uten interesse for noe annet enn takkebakst og veving. Umulig å gjøre noe med det også. For kort å ha opp og for stygt å ha rett ned. Ser helt tragisk ut. Det verste er at jeg er i en fase med en bitteliten 40 års krise, så det gjorde jo susen å gå fra å egentlig se litt ungdommelig ut til å bli tante Olga. Får vel bare kjøpe meg noe støttestrømper og invitere på småkaker, for dette er hvertfall ikke noe jeg vise meg på festlig lag med.

Vil egentlig ikke noe spes med dette annet enn å få ut frustrasjon. Tipper det ikke er noe å gjøre med, men om noen er så geniale at de har tips så kom med de!

Anonymkode: 0f4d8...bdf

• Liker 3
  • Hjerte 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Føler med deg. Jeg har ikke klippet meg på mange år nettopp pga sånt, alt for mange frisører klipper mye mer enn man blir enig om. Sluttet å stole på "dem". 

Anonymkode: 47c2f...dd7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til en annen frisør og hør om de har noen tips? Og be om penger tilbake fra der du var først

Anonymkode: d40cf...e78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hestehale til det har vokst ut igjen😅 eller lære å style det så det blir bra. 

jeg har sluttet å gå til frisør pga flere slike opplevelser. Nå klippet svigermor meg eller jeg gjør det selv. Har sett timer på youtube for å lære teknikker på selvklipp

Anonymkode: c09ae...bc1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,jeg føler med deg..

Dette er grunnen til at jeg aldri går til frisør..blir alltid skuffet når jeg går ut derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med å ha håret halvveis opp i klype? Eller flette?

Bare aldri finn på å kjøre bil med klype i håret, den kan havne langt inn i hodet dersom du skulle krasje.

image.png.e5bdaae2a418b83c897ebeb1d876af81.png

image.png.4cb0f87c632d19c3118fc52d619aab25.png

Anonymkode: 10d1a...f69

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det er frustrerende, men nå er ikke jeg frisør, men jeg ville altså hatt problemer med å forstå nøyaktig hva du mente ut fra denne forklaringen. Hadde du med bilde av frisyren?

Lærepengen får være at neste gang tar du med bilde eller er veeeldig nøye med å forklare slik at frisøren skjønner hva du mener, trøsten er at håret vokser ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe herlig tekst, men føler med deg ❤️ Fikk en sånn kjip frisyre engang. Helt hard og gradert foran og merkelig farge... 😒

Anonymkode: a8f26...6c1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (7 minutter siden):

Forstår det er frustrerende, men nå er ikke jeg frisør, men jeg ville altså hatt problemer med å forstå nøyaktig hva du mente ut fra denne forklaringen. Hadde du med bilde av frisyren?

Lærepengen får være at neste gang tar du med bilde eller er veeeldig nøye med å forklare slik at frisøren skjønner hva du mener, trøsten er at håret vokser ut igjen.

men frisøren kan da bruke huet og da. En frisør skal jo kunne se hva kunden kler og klippe deretter. Om ikke er hun en dårlig frisør. Jeg går aldri til frisører jeg skal måtte behøve å detaljstyre

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååååå, stakkars deg🥺 Hvorfor gjør frisører dette?? De tror vel ikke at noen ønsker å traske rundt med kjerringhockey? Folk vil jo se ut som folk i Hollywood med flotte lokker og luftig hår, ikke pistrete hår som får en til å se ut som tante Olga fra Toten🙈🙈 Hvor klipte di deg? Jeg bor i Førde og her er frisørene så dårlige…..og de bruker glattetang som om det fortsatt var 2005😵‍💫

Anonymkode: 583bd...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

men frusøren kan da bruke huet ig da. En frisør skal jo kunne se hva kunden kler og klippe deretter. Om ikke er hun en dårlig frisør. Jeg går aldri til frisører jeg skal måtte behøve å detaljstyre

Det er klart at en frisør kan og bør gi råd, men hvis alle frisører hadde hatt mulighet til å trumfe gjennom sin personlige mening, hadde ikke så mange gått rundt med hårfrisyrer eller hårfarger som de ikke kler. De kan jo ikke nekte å klippe en kunde slik kunden ber om, da ville de jo gå konkurs ganske raskt. 

Så er det jo dette med at smaken er som baken, noen synes noe er fint, andre synes det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (2 minutter siden):

Det er klart at en frisør kan og bør gi råd, men hvis alle frisører hadde hatt mulighet til å trumfe gjennom sin personlige mening, hadde ikke så mange gått rundt med hårfrisyrer eller hårfarger som de ikke kler. De kan jo ikke nekte å klippe en kunde slik kunden ber om, da ville de jo gå konkurs ganske raskt. 

Så er det jo dette med at smaken er som baken, noen synes noe er fint, andre synes det motsatte.

frislrrn klipte jo nettopp det motsatte av hva kunden bad om. Og hun kan da spørre hva kunden mener, og diskutere og sammen med kunden bli enig.

men for å svare ts. Jeg og har opplevd å bli grpdig misfornøyd med en klipp. Jeg så ut som Rod Stewart på huet. Jeg sa tydelig fra at jeg var misfornøyd og. Men det bitcha gjorde istedet for å legge seg langflat bare firsvarte seg og jeg måtte likevel betale fill pris. Er noen pr diden og satte aldri min fot i den salongen igjen

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medfølelse!!!

Jeg skulle også klippe håret fra veldig langt  til en del kortere enn gang. Presiserte gang på gang at jeg ikke kunne ha en lengde mellom skuldrene og ørene, og frisøren var helt enig. 

Allikevel endte jeg opp med en slags bob litt under ørene.  Jeg har tykt hår med fall,  og jeg såg bare ut som en cocker spaniel med et øre som vippet innover,  og et øre som vippet  utover.

Jeg merket at frisøren ble stresset selv og glattet håret i håp om å få det lengre. Hun såg sikkert at jeg ikke kledde det - akkurat som jeg hadde sagt på forhånd.

Dumme meg var ikke tøff nok til å klage,  så jeg betalte og gikk hjem og gråt. 

Du kan ikke bruke en hårbøyle eller noe for å myke opp? Det ble redningen hos meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, flott det. Hadde ganske langt hår med veldig fint fall. Ønsket en forandring, så tenkte jeg kunne prøve en fin skulderlang frisyre. Synes jo mange av de er fine og tøffe og jeg vet jo at jeg egentlig kler litt kortere hår. Prøvde å formidle at jeg ville beholde «litt mykhet» gjennom fallet, men samtidig ha en litt fresh og kul frisyre. 

Hun klipte bort alt fall, tok det litt kortere enn skulder og ga meg en kraftig gradering/oppklipp foran. Så nå ser jeg ut som er 55 år, uten stil og uten interesse for noe annet enn takkebakst og veving. Umulig å gjøre noe med det også. For kort å ha opp og for stygt å ha rett ned. Ser helt tragisk ut. Det verste er at jeg er i en fase med en bitteliten 40 års krise, så det gjorde jo susen å gå fra å egentlig se litt ungdommelig ut til å bli tante Olga. Får vel bare kjøpe meg noe støttestrømper og invitere på småkaker, for dette er hvertfall ikke noe jeg vise meg på festlig lag med.

Vil egentlig ikke noe spes med dette annet enn å få ut frustrasjon. Tipper det ikke er noe å gjøre med, men om noen er så geniale at de har tips så kom med de!

Anonymkode: 0f4d8...bdf

Jeg ba om en bob frisyre en gang, når hun var ferdig hadde jeg gradert i nakken. Så ut som en av parykkene mamma hadde etter kreft.

Dette er nå snart 6 år siden, jeg har vært til frisør for å ta tupper to ganger siden. Ellers har jeg lært å klippe tupper selv. Ønsker meg egentlig litt kortere hår nå som det når meg til korsryggen, men vet ikke om jeg tør. 

Anonymkode: 30d2e...3c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

frislrrn klipte jo nettopp det motsatte av hva kunden bad om. Og hun kan da spørre hva kunden mener, og diskutere og sammen med kunden bli enig.

men for å svare ts. Jeg og har opplevd å bli grpdig misfornøyd med en klipp. Jeg så ut som Rod Stewart på huet. Jeg sa tydelig fra at jeg var misfornøyd og. Men det bitcha gjorde istedet for å legge seg langflat bare firsvarte seg og jeg måtte likevel betale fill pris. Er noen pr diden og satte aldri min fot i den salongen igjen

Rod Stewart😂

Har du bilde? Skjønner frustrasjonen, men det der skulle jeg ha likt å se😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (Akkurat nå):

Rod Stewart😂

Har du bilde? Skjønner frustrasjonen, men det der skulle jeg ha likt å se😊

hei heldigvis har jeg ikke bilde. Ville ikke la meg avbilde med det håret. Gikk og i hestehale helt til det grodde ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rod Steward = kjerringhockey….. Frisørsalonger burde vært på trustpilot👍🏼

Anonymkode: 583bd...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...