Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Trenger litt hjelp for å forstå om jeg er en urimelig leietaker. Jeg har leid en liten hybel i underkant av ett år, terminerte leiekontrakten da jeg kjøpte en leilighet selv. Da jeg skulle flytte brukte jeg rundt 15 timer på å vaske, og da vasket  jeg overalt, til og med med q-tips rundt fliser på badet. Da leietaker kom og inspiserte var hun mildt sagt rasende, hun fant støv da hun skulle trekke ut noen personlige eiendeler under sengen (der lå det 4 oppbevaringsesker med klær og en liten koffert), var å vasket og støvsugde der, men siden hennes ting lå der var det noe vanskelig å komme til. Ellers fant hun en liten smule vedsiden av en stol og litt støv over en hylle. Hun mener også at gulvet er klisjete, noe jeg ikke forstår da jeg har vasket gjennom flere ganger og selv ikke opplever det som klisj

Med dette krever hun å få inn vaskebyrå til flere tusen… jeg selv forstår virkelig ikke og utleier har vært veldig hyggelig gjennom forholdet. Kom som et sjokk da jeg var rimelig sikkert på at jeg hadde vaska godt. Er så shaky siden hun vil ha flere tusen fra meg og skjelte meg ut foran naboene (som også er mine kollegaer).😭

Anonymkode: 932ab...910

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt for mye såpe når du vasket gulvet? Da blir det jo klissete. Burde jo være rent om du har brukt 15 timer på å vaske en liten hybel med mindre det er første gang på ett år du vasker den. 

Anonymkode: ff741...701

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett til å selv vaske om det hun ikke er fornøyd med. Vil hun ikke det ig tar inn et vaskebyrå må hun betale selv.

Så si "ok, da vasker jeg der en gang til."

Anonymkode: 9c14d...c97

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er diagnosert med OCD, så jeg er veldig ryddig av meg 😅 Jeg har allerede tilbydd å vaske, noe jeg har gjort også, men hun er fortsatt ikke fornøyd, siden hun fant flere støvkorn og en liten flekk på kanten av kjøleskapet. Føler det er uoppnåelig å vaske til hennes standard. Som sagt veldig uventet da hun tidligere har vært kjempetrivelig 

Skrevet

Om du har depositum som du skal ha tilbakebetalt kan dette være grunnen.. påstår at hun må ta depositumet for og leie inn et vaskebyrå for og få vasket skiklig ( bare tull, hun leier ikke inn noen og tar depositumet selv ). Vask over en gang til å ha noen med deg. Ta bilder. Få henne til å skrive under på at det er godt nok vasket og at leiligheten er i forventet stand,og lever så nøklene. Da kan hun ikke komme og klage i ettertid.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Hun tok aldri depositum, tror hun glemte det for å være ærlig 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt engangsvåtmopp? F.eks en slik boks fra Jif. Da kan enkelte gulv bli skikkelig klissete når det tørker (mitt blir det), det samme om du har brukt for mye såpe i vannet. Anbefaler deg å vaske over igjen kun med varmt vann og godt oppvridd klut/mopp. Kanskje du må gjøre det 2-3 ganger. 

Anonymkode: 984f3...aac

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for tips! Hun tok aldri depositum, tror hun glemte det for å være ærlig 😅 

Jamen da er det bare å si at det er renere nå enn da du flyttet inn og takke for deg.

Anonymkode: 9c14d...c97

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg brukte engangsmopp. Har nok brukt litt for mange på litt for liten overflate, så det er nok det som er problemet. 

er omsider usikker på om jeg skal tilby en tredje vaskerunde, tror hun blir å finne mer og mer småting. Det er så utrivelig å møte henne og vet ikke om det vil føre frem uansett. 

Gjest Chroma
Skrevet

Sånne utleiere er kun ute etter penger. 

Skrevet

Hun får klage til husleietvistutvalget hvis hun mener det er dårlig utvask. Sørg for å ta bilder og videoer før du gir fra deg nøkkel. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Må si det gjør meg litt roligere ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg brukte engangsmopp. Har nok brukt litt for mange på litt for liten overflate, så det er nok det som er problemet. 

er omsider usikker på om jeg skal tilby en tredje vaskerunde, tror hun blir å finne mer og mer småting. Det er så utrivelig å møte henne og vet ikke om det vil føre frem uansett. 

Dersom du kun har vasket med engangsmopp er gulvet sannsynligvis klissete. Har forsøkt de en gang, og måtte vaske over flere ganger med rent vann for å få vekk såpa.

Anonymkode: 57738...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid bilder før jeg flytter inn. De gangene jeg har leid har det vært gammel inngrodd dritt, og/eller ikke godt vasket. Jeg har spandert 2-4 timer og vasket selv ved innflytting, men ved evt problem ved utflytting hadde jeg dratt opp desse bildene. Jeg får også utleier til å signere for godtatt vask og mottatt nøkkel. Ikke i etterkant-men rett etter at husvert har gått over.

Anonymkode: 63c27...881

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, 

Trenger litt hjelp for å forstå om jeg er en urimelig leietaker. Jeg har leid en liten hybel i underkant av ett år, terminerte leiekontrakten da jeg kjøpte en leilighet selv. Da jeg skulle flytte brukte jeg rundt 15 timer på å vaske, og da vasket  jeg overalt, til og med med q-tips rundt fliser på badet. Da leietaker kom og inspiserte var hun mildt sagt rasende, hun fant støv da hun skulle trekke ut noen personlige eiendeler under sengen (der lå det 4 oppbevaringsesker med klær og en liten koffert), var å vasket og støvsugde der, men siden hennes ting lå der var det noe vanskelig å komme til. Ellers fant hun en liten smule vedsiden av en stol og litt støv over en hylle. Hun mener også at gulvet er klisjete, noe jeg ikke forstår da jeg har vasket gjennom flere ganger og selv ikke opplever det som klisj

Med dette krever hun å få inn vaskebyrå til flere tusen… jeg selv forstår virkelig ikke og utleier har vært veldig hyggelig gjennom forholdet. Kom som et sjokk da jeg var rimelig sikkert på at jeg hadde vaska godt. Er så shaky siden hun vil ha flere tusen fra meg og skjelte meg ut foran naboene (som også er mine kollegaer).😭

Kjefter hun så kan du si at en slik oppførsel tolererer du ikke, og du godtar ikke å bli snakket til slik. Du anser nå leieforholdet som avsluttet og  husvære overlevert. 

Anonymkode: 7548b...b51

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: 0df1c...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...