Gå til innhold

Ble kurert for emetofobi tror jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært veldig redd for å kaste opp. Syns det var veldig fælt når jeg var barn. Er nå 37 år og fikk omgangssyke for en stund siden. Kjente omtrent ikke at det kom opp. Var ikke surt eller noe, men hadde spist før jeg ble syk. Er det mindre ekkelt å spy når man har mat i magen? Føler jo egentlig at det ikke er noe å være redd for, men kan det være verre en dette?

Anonymkode: 45213...7c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er definitivt verre å kaste opp på tom mage! Da kommer syren, og DET gjør vondt. 

Anonymkode: f9a39...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er definitivt verre å kaste opp på tom mage! Da kommer syren, og DET gjør vondt. 

Skjønner. Ja det er jeg litt redd for.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alltid vært veldig redd for å kaste opp. Syns det var veldig fælt når jeg var barn. Er nå 37 år og fikk omgangssyke for en stund siden. Kjente omtrent ikke at det kom opp. Var ikke surt eller noe, men hadde spist før jeg ble syk. Er det mindre ekkelt å spy når man har mat i magen? Føler jo egentlig at det ikke er noe å være redd for, men kan det være verre en dette?

Tom mage er det verste for jeg syns det kjennes som magen vrenger seg, brekker meg ekstremt og i blant kommer det kun magesyre. 

Anonymkode: 564e4...ed3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner. Ja det er jeg litt redd for.

For å unngå vond magesyre oppkast ordnet jeg meg skogsbærsmoothie eller appelsinjuice. Hadde hypermesis i svangerskapet, spydde i 30 uker og de to tingene hjalp.

Anonymkode: 564e4...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Har også slitt med emetofobi, det har til tider styrt livet mitt. Har blitt eksponert flere ganger og har måtte stå i det etter jeg ble skilt. Har blitt betraktelig bedre fra krisetanker, høy puls og tankekjør 

Anonymkode: 96cd1...92d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er omvendt. 

Jeg har hatt emetofobi i mange år, men blitt litt bedre de siste årene. Å bli gravid har gitt meg litt eksponeringsterapi for å si det sånn. 

Anonymkode: 82c21...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagebarn kurerte min tyve år gamle fobi mot oppkast. Eksponeringsterapi, but make it brutalt. 

Ja ja. Er fremdeles redd for å få omgangssyke, men tåler det nå, i motsetning til før. 

Anonymkode: 69adc...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...