AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Hvilke linjer og valp bør man kjøpe? Er deg lurest å kjøpe i Norge? Eller er det også lurt å kjøpe valp i Sverige? I tillegg må man da betale 25 prosent moms. Koster da valpen 20.000 kroner så koster valpen da 25.000 kroner? Pluss registreringsavgift i NKK på 1000 kroner. Hva hadde dere gjort da? Anonymkode: a0bca...640
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Der viktigste er å sjekke helsa på den kvalpen du vurderer. Gjerne sjekke ut tidligere kull ,søsken av foreldre etc også. Anonymkode: f2079...e1e 1
Troyamin Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 (endret) Det kommer jo an på rase og linjer om det lønner seg å kjøpe i Sverige. For min del har jeg funnet oppdrettere i Sverige som kjører litt annerledes linjer enn det man får i Norge. Da blir det naturlig å reise dit. I tollen tar du med deg kjøpekontrakten hvor kjøpesummen er oppgitt. Så betaler du momsen i skranken. (20.000,- x 25 deles på 100= 5000,- i moms) Voksne hunder betaler jeg ikke for og kjører derfor ikke på rødt gjennom tollen. Uansett, for meg, så det verdt de ekstra kronene for å få inn gode linjer til Norge. Endret 7. august 2023 av Troyamin Staveleifer. Alt for tidlig oppe til å være på KG... 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Ser at en del raser koster 25000 i Sverige, så pluss moms/reise/overnatting/mat så kan det bli en dyr hund etterhvert. Gode linjer bør være med godt temperament først og fremst👍🏼 Hjelper ikke hvor mye en kan vinne på utstilling dersom avkommene blir hissige…. Anonymkode: 8a866...70e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Ps. hvilken rase tenker du på?😄 Anonymkode: 8a866...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå