Gjest lumina Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Har brukt ladycomp i ca to uker nå.. Så langt har den vist Orange hver dag, men i dag var den RØD Er litt "øm" nederst i mageregionen, og under sex i morgest var det som om jeg ikke var like dyp som vanlig, dvs at sambo traff noe som var litt ømt der inne.. Har hørt at ved eggløsning så øker basaltemperaturen med ca 1/2 grad.. Her har den gått ned.. fra mellom 36,5 - 36,7 hver dag så var den plutselig 36,1 i dag.. Har jeg eggløsning nå da?? :klø: vet liksom ikke så mye om dette, har gått på ppiller så lenge før jeg nå sluttet, så kjenner ikke kroppen og syklusen min i det hele tatt..
Malama Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Det betyr ikke at du har el i dag fordi om den er rød. Når den begynner å kjenne syklusen din vilden gi deg rødt fra ca en uke før forventet EL (du er nemlig fruktbar i 5 dager før el, så om den først ga rødt lys den dagen el kom, da hadde den funka mot sin virking, 2 dager før el er den mest fruktbare dagen du har....) Forøvrig, når du har el skal du på et vis være "dypere" enn vanlig, i den grad at livmortappen er lav når du IKKE er fruktbar og trekker seg oppover når el kommer. Du trenger nok bare lenger tid etter pillene på å komme inn i dette med syklusen din og sånn.
Gjest lumina Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Ja altså.. dreiv og trykka litt frem i tid for forventa fruktbarhet nå nettopp.. og om seks dager (på compen) dukka det opp et babysymbol, guttesymbol.. så da forventer kroppen min eggløsning nå altså? Og dersom jeg har ubeskyttet sex om seks dager er det prognoser for guttebaby??? :klø: :klø: Har altså en babycomp da, ikke ladycomp.. arva den fra min søster.. Så hvordan vet jeg om/når jeg faktisk har eggløsning?? er jo greit å vite det.. Siden jeg nylig har sluttet med piller, mener jeg... har hatt pilleløse mnd innimellom da, og da har jeg hatt ca 30 dg fra første dag i mens til siste dag før mens.. Hvis jeg mot formodning IKKE har eggløsning, vil det ikke da bli sparsommelig med grønne dager..... hvis de i det hele tatt dukker opp? Ææææh, blir gal Men hvordan er det med den temperaturen da? At min sank ganske drastisk.. ??
Malama Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Vel, en ladycomp eller en babycomp beregner el på smme vis, det er akkurat samme teknikk for det. Og det er altså når tempen STIGER, og holder seg høy i 3 dager, da kan el bekreftes. Den GJETTER på el første syklus, for den kan jo ikke vite når den inntreffer noe mer enn du vet, så den gir deg rødt fordi det "kan jo være at el kommer" At den synker, ja det kan skje det... for noen synke den jo faktsik dagen før el da, for så å stige mye neste dag, men den kan synke av andre grunner (og tilfeldighetm en gang i mellom) Det stemmer forøvrig at uten el blir det meget sparsommelig med grønne dager.... Jeg hadde en 3 måneder lang syklus uten el.... maaase rødt og orange der ja... Jeg har hatt mange sykluser uten el jeg... da får jeg grønt i en uke fra jeg trykekr inn at jeg får mensen, deretter orange i en dag lelr to, og så rødt, rødt, rødt frem til mensen kommer igjen... Been there, done that. More then once... Men etterhvert som kroppen stabiliserer seg vil du forhåpentligvis få orden på dette. Endret 17. januar 2006 av Malama
Gjest Gjest_Deli_* Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 Hei du! Eg brukar også PF (ladycomp), er nå i min tredje syklus. Men det er litt kluss pga oppstart etter abort. På min blinkar det raude lyset når eg har EL. Det blinkar i ein dag. Det er riktig som ei sa over her, at mange har ein såkalla "dip" i temperaturen dagen før den stig. Eg meiner dessutan at eg har høyrt at EL faktisk er dagen etter at temperaturen har gått opp. Nokon som veit??? I den første syklusen fekk eg 19 raude dagar og i den andre 15. Håpar på færre nå. Får 1-2 gule og resten grønt (13 og tolv dagar). Eg målte frå første dag etter aborten, men sletta alle data og begynte på nytt når først menstruasjonen kom. Når det gjeld smerter i magen, kan det jo ha samanheng med EL. Nokre kvinner har smerter når egget løsnar (trur det var det) og andre når egget sprengjer seg ut av "sekken" sin. Men slike smerter kan jo vera andre ting også..., td. litt hard mage etc. Etterkvart som kroppen forhåpentlegvis blir meir stabil, vil du kanskje kunne kjenne att EL-smertene. Prøv og google på Eggeløsningssmerter etc. Lykke til med PF. Ver tolmodig!
Malama Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Tempen stiger dagen etter el, el er dagen før tempen stiger. Og ja, den skal blinke den dagen den mener du har el. Men ettersom tempen ikke stiger før dagen etter el vil det på forhånd være den dagen den TROR du har el, og i ettertid vil det vise seg om dette stemmer. Jeg har opplevd at min endrer seg og bekrefter EL den dagen det VAR, ikke den dagen den tippet (for den trodde det skulle skje etter et par uker, men når jeg hadde el på dag 46 så var den ikke forberedt på det nei...)
Gjest lumina Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Takk for svar Så da tipper den bare nå ja Fint... håper jeg lærer dette etterhvert...
Deli Skrevet 17. januar 2006 #8 Skrevet 17. januar 2006 Takk for oppklaringa. Dagen etter altså, skal lære meg det.
Malama Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 (endret) Det finnes masse å lese om dette med temping, som LC og BC baserer seg på. På norsk vil jeg anbefale www.pernille.info Endret 18. januar 2006 av Malama
Gjest lumina Skrevet 20. januar 2006 #10 Skrevet 20. januar 2006 Emmm En ting til, Dr Malama... hvis man har eggløsning, vil det da komme grønne dager etterpå, frem til mensen? Så dersom det ikke kommer grønne dager, kan man da konkludere med at man ikke har hatt eggløsning??? :klø:
Malama Skrevet 20. januar 2006 #11 Skrevet 20. januar 2006 Dersom den registrerer el så skaln den etter tre dager (for det trengs tre høye temperaturer for å bekrefte el) gi deg grønne dager frem til neste mens ja. DET har den stort sett klart selv med mine merkelige sykløuser, de to gangene jeg har hatt el.... Om det ikke kommer grtønne dager etterpå, så er det fordi tempen har hoppet opp og ned og syklusen har vært uten el. I mitt tilfelle i alle fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå