Gå til innhold

Hva gjør man når man hater å jobbe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hater 8-16-livet, hater å føle meg fanget av jobb. Det har ikke noe med arbeidsplassen eller oppgavene å gjøre. Jeg vil bare være fri, kan godt jobbe om jeg får bestemme selv når og hvor jeg skal jobbe. Hva i all verden skal jeg gjøre? Er utdannet ingeniør og 26 år, kan ikke holde ut så mange år til i corporate hell 💀

Anonymkode: 8502e...8c0

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vikarsykepleier

Hadde jeg vært 26 og ingeniør hadde jeg startet noe for meg selv. Norge er i kjempebehov av folk som tenker nytt og kreativt, og starter opp nye ting. Med den strukturen vi har av støtte til alt mulig er det vel "bare" å finne ut hva du skal søke støtte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hater 8-16-livet, hater å føle meg fanget av jobb. Det har ikke noe med arbeidsplassen eller oppgavene å gjøre. Jeg vil bare være fri, kan godt jobbe om jeg får bestemme selv når og hvor jeg skal jobbe. Hva i all verden skal jeg gjøre? Er utdannet ingeniør og 26 år, kan ikke holde ut så mange år til i corporate hell 💀

Jeg hadde gjort følgende:

Regnet ut hvor mye jeg faktisk trenger å tjene hver måned for å ha det bra, og undersøkt om denne summen kan oppnås ved å jobbe mindre/deltid.

Og/eller: funnet en jobb jeg faktisk likte slik at jeg ikke følte meg fanget

Eller:

Undersøkt mulighetene for å starte noe for meg selv (men tror ikke det nødvendigvis hadde gitt mer fritid med det første.)

Anonymkode: 8cf89...cd7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vikarsykepleier skrev (28 minutter siden):

Hadde jeg vært 26 og ingeniør hadde jeg startet noe for meg selv. Norge er i kjempebehov av folk som tenker nytt og kreativt, og starter opp nye ting. Med den strukturen vi har av støtte til alt mulig er det vel "bare" å finne ut hva du skal søke støtte til?

Det er jeg rett og slett for lat til 😅 Har ingen ambisjoner. Vil bare være fri.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føles bare sykt meningsløst å jobbe hele livet for å gjøre pampene på toppen i bedriften enda rikere. Har de ikke nok penger? Herregud, kanskje det er en kommunal jobb jeg trenger.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er jeg rett og slett for lat til 😅 Har ingen ambisjoner. Vil bare være fri.

Flytt ut i skogen i telt og overlev på det du finner. 

Anonymkode: 60779...775

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tenker deg om lenge for hva slags bransje du kan trives i.

Vil du være helt og supermann - begynn i barnehage.

Vil du være hav-gartner? Skaff dykkersertifikat og søk muligheter, det fins sikkert noe.

Det eneste som er helt sikkert er at hvis du ikke gjør noe skjer det ingenting.

Anonymkode: aed9a...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for ei surve! Du får bytte jobb til kommunale om du ikke vil «tjene til toppen». Ellers suck it up(!) 

Anonymkode: 60314...106

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flytt ut i skogen i telt og overlev på det du finner. 

Anonymkode: 60779...775

Vet ikke om dette akkurat er drømmelivet til en lat person.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les deg opp på symptomer på angst og depresjon. Hold fast på dette i møte med lege og nav. Saboter arbeidstiltak, skyld på angsten. Sleng på me-symptomer og diffuse smerter. For all del: stå i det. Vil ta noen år, men du kommer i mål og vil da få uføre. Men skynd deg: ordningen vil fases ut snart. Gullalderen er snart over. Lykke til!! 

Anonymkode: a6af4...b7a

Hvordan skal jeg betale boliglånet med bare uføretrygd som inntekt 🥵 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tenker deg om lenge for hva slags bransje du kan trives i.

Vil du være helt og supermann - begynn i barnehage.

Vil du være hav-gartner? Skaff dykkersertifikat og søk muligheter, det fins sikkert noe.

Det eneste som er helt sikkert er at hvis du ikke gjør noe skjer det ingenting.

Anonymkode: aed9a...7a7

Ja, jeg kunne faktisk tenke meg noe litt mer givende, som barnehage. Men jeg er ikke utadvendt nok, og jeg er nok litt for utålmodig. Jeg er ganske flink med barn, men kan ikke leve på lønna til en assistent i kommunen, det er jo under 200 kr i timen 🫠

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-16 er drepen. Jeg hatet det. Hatet å stå opp tidlig bare for å stå opp tidlig. Hatet å måtte gå på butikken, lage mat og vaske opp etter jobb. Hatet å bruke hele helgen på husarbeid og på å grue meg til mandag. Hatet å være tiltaksløs og ende opp foran TV'en hver gang jeg hadde fri. Hatet å ha ferie når alle andre hadde ferie, og alle skulle konkurrere om flysetene og hotellrommene til dertil skyhøye priser. Hatet presset om å måtte "finne på noe" hver helg når man egentlig bare ville være alene. 

Bytt jobb, sier jeg bare. Det er mange ingeniørjobber som ikke er 8-16.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Med litt ekstra utdannelse i pedagogikk kunne du kanskje blitt lærer i realfag f.eks?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vet ikke om dette akkurat er drømmelivet til en lat person.

Hvordan skal jeg betale boliglånet med bare uføretrygd som inntekt 🥵 

Ja, jeg kunne faktisk tenke meg noe litt mer givende, som barnehage. Men jeg er ikke utadvendt nok, og jeg er nok litt for utålmodig. Jeg er ganske flink med barn, men kan ikke leve på lønna til en assistent i kommunen, det er jo under 200 kr i timen 🫠

Finn deg en rik kjæreste du gifterdeg med og lev på ham / henne.

Anonymkode: b0ab7...34f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yodas said:

Med litt ekstra utdannelse i pedagogikk kunne du kanskje blitt lærer i realfag f.eks?

Fordi lærere ikke jobber 8-16, mener du?

Det må jo være den mest 8-16 jobben som finnes:P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Føles bare sykt meningsløst å jobbe hele livet for å gjøre pampene på toppen i bedriften enda rikere. Har de ikke nok penger? Herregud, kanskje det er en kommunal jobb jeg trenger.

Der blir det hvertfall ingen rike pamper 🤣🤣🤣

Kan du ikke finne opp noe nytt da? Det trengs masse roboter til å gjøre arbeid ingen har lyst til. En robot som maler hus utvendig feks. Jeg hadde kjøpt den. Teknologien til å få en robot til å gå på all slags flater er allerede funnet opp.  I 2023 må det gå ann å komme til høyder uten noe så komplisert som lift og stillas. Hva med et svevebrett? En selskapsrobot? 

Anonymkode: 5ee02...6c9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (8 minutter siden):

8-16 er drepen. Jeg hatet det. Hatet å stå opp tidlig bare for å stå opp tidlig. Hatet å måtte gå på butikken, lage mat og vaske opp etter jobb. Hatet å bruke hele helgen på husarbeid og på å grue meg til mandag. Hatet å være tiltaksløs og ende opp foran TV'en hver gang jeg hadde fri. Hatet å ha ferie når alle andre hadde ferie, og alle skulle konkurrere om flysetene og hotellrommene til dertil skyhøye priser. Hatet presset om å måtte "finne på noe" hver helg når man egentlig bare ville være alene. 

Bytt jobb, sier jeg bare. Det er mange ingeniørjobber som ikke er 8-16.

Jepp, hater det jeg også. Det er liksom hele den pakka der. Spyr! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finn deg en rik kjæreste du gifterdeg med og lev på ham / henne.

Anonymkode: b0ab7...34f

Jeg har samboer allerede, både han og jeg kan få jobb på platform eller som reisemontør og tjene over en million i året hver, men det funker ikke siden vi har barn. Så vi slaver begge 8-16 på kontorjobbene våre for helt middels lønninger.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Knirke said:

Fordi lærere ikke jobber 8-16, mener du?

Det må jo være den mest 8-16 jobben som finnes:P

De har i det minste lange ferier. 😀

Jeg tenkte kanskje det var typen "kontorjobb" du ikke ville ha. Men kanskje du kan få deg en jobb med fleksibel arbeidstid og hjemmekontor? Da kan du jo styre deg selv en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yodas skrev (1 minutt siden):

De har i det minste lange ferier. 😀

Jeg tenkte kanskje det var typen "kontorjobb" du ikke ville ha. Men kanskje du kan få deg en jobb med fleksibel arbeidstid og hjemmekontor? Da kan du jo styre deg selv en del.

Jeg har fleksitid og mulighet for hjemmekontor, men som hovedregel skal man være på kontoret. Og fleksitid er en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...