Gå til innhold

Ettermiddagsturer i Oslo, 5-10 km?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulig flyttet til Oslo fra Bergen. Jeg gikk opp Fløyen flere ganger i uken, god trim og nærme hjemme.

Men nå bor jeg på Bislett, og lurer på hvor jeg skal gå på tur etter jobb. Har dere tips til ruter på 5-10 km? Helst med start på Bislett, da jeg foretrekker å kunne gå rett fra hjemmet. 

I helgene tar jeg gjerne banen et sted lenger unna :) 

Anonymkode: 92930...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Østensjøvannet rundt er fint. Bare ta banen til Manglerud, ca 10 minutter å gå derfra.

Gå opp Akerselva. Du kan jo gå fra Bislett og til Akerselva og deretter oppover. Evt nedover.

Mærradalen er fin spesielt nå om sommeren. Men unngå å gå der de neste dagene. Tror Hans kommer til å gjøre det vått i dalen der.

Malmøya rundt. Fine turstier langs sjøen. Det er litt terreng, men fantastisk vakkert. 

Anonymkode: 6ff8e...2bb

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Jeg pleide å gå en rute fra Bislett, via Sporveisgata, bort til Oskarsgate, opp til Frogner over Bogstadveien og bort til NRK-huset og ned Suhmsgate. Det er egentlig godt bare å ta den samme ruta hver gang fordi den gir rom for å tenke.

Ellers er jo Bislett gratis, så hvis du har lyst til å løpe kan du løpe både oppe og under.

AnonymBruker
Skrevet

Med start på Bislett er vel Akerselva opp en mulighet. Eller gå til Frognerparken og tilbake ved å velge å gjøre det som en runde. Til og fra Ekebergparken også, da får du stigningen. Å gå til Grefsenkollen fra Bislett blir kanskje litt i overkant men du kan gå fra Storo evt. ta 56 bussen til Akebakkeskogen og gå turveien opp derfra. 

Enig i at Østensjøvannet er fint. "Alle" skal gå rundt Sognsvann og det er også ganske fint men man går nesten i kø så sånn sett ikke så hyggelig. 

Anonymkode: bc4bb...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Masse fine turer fra Rikshospitalet, bare å ta trikken rett opp. Bygdøy er også fint. 

Anonymkode: aee2e...1f9

• Liker 1
Skrevet

Du kan gå til Majorstua og ta banen til skogs, f.eks, Holmenkollbanen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...