AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg har mulig flyttet til Oslo fra Bergen. Jeg gikk opp Fløyen flere ganger i uken, god trim og nærme hjemme. Men nå bor jeg på Bislett, og lurer på hvor jeg skal gå på tur etter jobb. Har dere tips til ruter på 5-10 km? Helst med start på Bislett, da jeg foretrekker å kunne gå rett fra hjemmet. I helgene tar jeg gjerne banen et sted lenger unna Anonymkode: 92930...325
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Østensjøvannet rundt er fint. Bare ta banen til Manglerud, ca 10 minutter å gå derfra. Gå opp Akerselva. Du kan jo gå fra Bislett og til Akerselva og deretter oppover. Evt nedover. Mærradalen er fin spesielt nå om sommeren. Men unngå å gå der de neste dagene. Tror Hans kommer til å gjøre det vått i dalen der. Malmøya rundt. Fine turstier langs sjøen. Det er litt terreng, men fantastisk vakkert. Anonymkode: 6ff8e...2bb
visp Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Noen tips, men jeg ville kjøpt meg en turbok som tar for seg turer i Oslo. Den siste linken har en bok som forslag. https://www.aftenposten.no/reise/i/opKjpm/hvor-godt-kjenner-du-oslo-her-faar-du-aatte-innsidetips-til-fine-gaaturer-i-hovedstaden https://reisekick.no/perfekt-rundtur-til-fots-midt-i-oslo-by/ 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Jeg pleide å gå en rute fra Bislett, via Sporveisgata, bort til Oskarsgate, opp til Frogner over Bogstadveien og bort til NRK-huset og ned Suhmsgate. Det er egentlig godt bare å ta den samme ruta hver gang fordi den gir rom for å tenke. Ellers er jo Bislett gratis, så hvis du har lyst til å løpe kan du løpe både oppe og under.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Med start på Bislett er vel Akerselva opp en mulighet. Eller gå til Frognerparken og tilbake ved å velge å gjøre det som en runde. Til og fra Ekebergparken også, da får du stigningen. Å gå til Grefsenkollen fra Bislett blir kanskje litt i overkant men du kan gå fra Storo evt. ta 56 bussen til Akebakkeskogen og gå turveien opp derfra. Enig i at Østensjøvannet er fint. "Alle" skal gå rundt Sognsvann og det er også ganske fint men man går nesten i kø så sånn sett ikke så hyggelig. Anonymkode: bc4bb...7fd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Masse fine turer fra Rikshospitalet, bare å ta trikken rett opp. Bygdøy er også fint. Anonymkode: aee2e...1f9 1
I Grosny Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Du kan gå til Majorstua og ta banen til skogs, f.eks, Holmenkollbanen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå