Gå til innhold

Er det fakta eller urban legende at katter alltid kommer seg ned fra trær på egenhånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen blir helt rabiate og ringe brannvesenet og det som verre er når de ser en katt i et tre.

Andre sier at katter alltid kommer ned på egenhånd - men at det kan se ut som den er fanget der pga. av førnevnte rabiate personer som står ved foten av treet og skriker.

Andre igjen sier at det er de som sier at katter alltid kommer ned som tar feil.

Hva er fakta? Og hva er urban legende?

Anonymkode: bef56...fcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både katter og mennesker kommer seg alltid ned fra trær, uansett hvor høye. Om det er levende eller ikke, det er mer usikkert.. 

Anonymkode: 8a4c3...ddf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De kommer seg ofte ned, men ikke alltid.

Anonymkode: 2092d...1e4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid de kommer ned nei. Vi måtte selv inn i skogen med stige for å få ned igjen en katt. 

Anonymkode: b3f7f...43d

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er både og. Jeg ringte en gang brannvesenet fordi katten ikke kom ned. De ba meg vente noen timer og om den ikke var nede da så skulle de komme - så tydelig at det er et oppdrag de tar på seg og som er nødvendig en gang i blant. 

Anonymkode: 765c5...731

AnonymBruker
Skrevet

Katter kan sitte fast i trær. En katt sitter ikke i et tre i flere dager for moro skyld.

Anonymkode: c122b...65d

AnonymBruker
Skrevet

De kommer seg ned men de kan sitte lenge. Katten er et naturdyr som er skapt for å greie slike ting. Når den for tenkt seg om greier den seg selv , selv om det kan ta dager. 

Anonymkode: 030ad...642

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Kan man se på noen måte om den faktisk sitter fast, eller om den bare slækker'n i treet?

AnonymBruker
Skrevet

De klarer det vel, men de kan synes det er veldig skummelt, de "løper" jo gjerne ned med snuten først.

Jeg hentet min katt i naboens tre en dag, hun fløy opp da en hund jaget henne og satt der og mjauet og var ikke helt fornøyd med situasjonen. Hun hadde sikkert kommet seg ned selv etterhvert men nå lyder jeg på ordre når katta kaller 😂

Anonymkode: a447e...e6c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Kan man se på noen måte om den faktisk sitter fast, eller om den bare slækker'n i treet?

Sitter en katt i et tre en hel dag så hjelper man den. 

Anonymkode: c122b...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...