AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg skal operere nesen min om noen få uker og er litt engstelig. Skal basically forbedre pustefunksjon og rette opp tidligere brudd, så dette skal gjennomføres via det offentlige. Operasjonen skal gjennomføres som dagkirurgi og jeg har fått beskjed om å ha en "voksen person" sammen med det første døgnet etterpå, så jeg planlegger å være hos familie eller venner første døgnet da jeg bor i en annen del av landet. Jeg lurer imidlertid på - når kan jeg reise hjem med fly? De på sykehuset mente jeg kunne reise hjem etter et par dager, men har lest så mye forskjellig om hva som anbefales. I tillegg vet jeg jo at trykket i bihuler osv øker i fly, og det kan være ubehagelig kun med en forkjølelse. Er det noen som har noen erfaring? Vil helst hjem til vante omgivelser så raskt jeg kan.. Lurer også på hvilke erfaringer folk har med bruk av kontaktlinser rett etter operasjon? Anonymkode: 0e484...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Hvis de på sykehuset har sagt at du kan fly et par dager etter, så må du jo forholde deg til det og ikke på hva annet du leser på nett eller får høre på kvinneguiden. Du kan alltids dobbeltsjekke med kirurgen når du kommer dit. Anonymkode: 7c2e2...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 På nett: A patient must not fly for at least 5 days after the surgery. While unlikely, the possibility that you will have a nosebleed during the flight, which could be an emergency situation, is avoided. It is still not recommended to fly for an additional week (in total 2 weeks), but many patients cannot stay in town for that long of a period. If you must fly during the second week of your recovery, it is important to spray a nasal decongestant prior to taking off. If not, the pressure changes during the flight may be very painful. It is also typical to have renewed swelling after the flight, which will last about 1-2 days. All of these issues are not concerning if you are planning to travel by car or train. Anonymkode: a865c...9f0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvis de på sykehuset har sagt at du kan fly et par dager etter, så må du jo forholde deg til det og ikke på hva annet du leser på nett eller får høre på kvinneguiden. Du kan alltids dobbeltsjekke med kirurgen når du kommer dit. Anonymkode: 7c2e2...fd4 Får ta en telefon i morgen. Problemet med å vente til jeg kommer nedover er at jeg nesten må planlegge angående overnatting, om jeg må være lenger, og ikke minst ordne med hjemreise. Får vurdere tog evt. Tar bare så sykt mye lenger tid. Er bare så merkelig at ulike institusjoner sier så mye forskjellig. Har skjønt at det er gjort lite forskning på dette, så aner jo ikke hvem jeg skal stole på. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): På nett: A patient must not fly for at least 5 days after the surgery. While unlikely, the possibility that you will have a nosebleed during the flight, which could be an emergency situation, is avoided. It is still not recommended to fly for an additional week (in total 2 weeks), but many patients cannot stay in town for that long of a period. If you must fly during the second week of your recovery, it is important to spray a nasal decongestant prior to taking off. If not, the pressure changes during the flight may be very painful. It is also typical to have renewed swelling after the flight, which will last about 1-2 days. All of these issues are not concerning if you are planning to travel by car or train. Anonymkode: a865c...9f0 Akkurat som dette ja! Men har lest noe lignende også på nettsidene til norske klinikker. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Kan jo være at sykehuset og kirurgen sier jeg kan reise fordi det ikke nødvendigvis utgjør noen stor risiko, men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke blir mer vondt og ubehagelig enn nødvendig. Derfor jeg vil høre litt om andre erfaringer. Anonymkode: 0e484...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Er nok best å høre med de som skal operere deg. Jeg fikk ikke lov å fly etter å ha trukket visdomstenner i overkjeven pga infeksjonsfare fra bihulene. Husker ikke hvor mange dager etter da... Anonymkode: d71d3...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå