Gå til innhold

Så urettferdig å reise til sydligere strøk som singel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang skal jeg reise aleine til Hellas. Og innser at det svært ofte er slik med pakkereiser at jeg betaler nesten samme pris for 2 personer som 1. Hvorfor er det egentlig sånn? 

Et eksempel: Jeg søker på Finn.no på pakkereiser, velger Kreta, gitt dato. Så får jeg opp pris 7000/14000(totalt) via Apollo. Jeg trykker på hotellet, endrer til 1 person og totalprisen blir da 12900kr. Hva er greia med det?? 

Anonymkode: e7e69...0d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna pakkereiser, som regel lettere å finne billige enkeltrom om du bestiller det og fly for seg.

Anonymkode: fd1ab...99f

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Greia» er at hotell koster nesten det samme uavhengig av om man er en eller to på rommet. Derfor er det sånn. Dersom det ikke MÅ være en pakkereise kan du sikkert sy sammen en bedre deal tilpasset at du reiser solo.

Anonymkode: 38df2...373

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Charterselskapene baserer nok det meste på at de aller fleste reisende er to sammen, og tilbyr hotellrom deretter. Så man gjerne får dobbeltrom selv om man er alene, og da er det ikke så rart om man må betale mer. Men det er jo ikke slik at det ikke finnes enkeltrom å oppdrive. Så selv om disse heller sjelden koster halvparten av dobbeltrom, så lønner det seg som regel å lete. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Greia» er at hotell koster nesten det samme uavhengig av om man er en eller to på rommet. Derfor er det sånn. Dersom det ikke MÅ være en pakkereise kan du sikkert sy sammen en bedre deal tilpasset at du reiser solo.

Anonymkode: 38df2...373

Har prøvd det også, men akkurat når jeg reiser blir det ca samme pris. Jeg har aldri reist aleine og føler liksom at jeg har et reisebyrå i ryggen dersom noe skulle skje. Men har jo forsikring som hjelper til uansett, så kanskje det bare er dumt av meg 🤔 TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Charterselskapene baserer nok det meste på at de aller fleste reisende er to sammen, og tilbyr hotellrom deretter. Så man gjerne får dobbeltrom selv om man er alene, og da er det ikke så rart om man må betale mer. Men det er jo ikke slik at det ikke finnes enkeltrom å oppdrive. Så selv om disse heller sjelden koster halvparten av dobbeltrom, så lønner det seg som regel å lete. 

Ja, prøvde også å søke på hoteller som er tilpasset singelreiser som ikke tar prisen for to personer, men det var virkelig et bedritent utvalg hos Apollo, Ving og TUI, til priser hinsides alt. 
Men skal forsøke å skreddersy reise og opphold hver for seg. 
TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Styr unna pakkereiser, som regel lettere å finne billige enkeltrom om du bestiller det og fly for seg.

Ja er kanskje like greit. Jeg kjenner jo området så trenger ikke å gå via byrå. TS

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for rommet. 

Jeg aksepterer at det er sånn og skjønner hvorfor. Fikk kr 3000 ekstra for 14 dager på den siste turen jeg var på. Prøvde meg engang på enkeltrom. Utsikten var tragisk og rommet var dårlig og slitent. 

Anonymkode: d9a85...fb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du betaler for rommet. 

Jeg aksepterer at det er sånn og skjønner hvorfor. Fikk kr 3000 ekstra for 14 dager på den siste turen jeg var på. Prøvde meg engang på enkeltrom. Utsikten var tragisk og rommet var dårlig og slitent. 

Anonymkode: d9a85...fb5

Ja forstår det nå. Er bare så merkelig at en ikke da kan velge flere enkeltrom. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja forstår det nå. Er bare så merkelig at en ikke da kan velge flere enkeltrom. TS

På sikt blir det vel endret da flere og flere enslige bor i Norge 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ikke forstår egt? Hotellet leier ut rom. Rommet koster det det koster, spiller ingen rolle om det sover 1 eller 2 stk der. Eneste forskjellen er at du bare er en så har du ingen å splitte regningen med 

Anonymkode: 0a1cb...e87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du ikke forstår egt? Hotellet leier ut rom. Rommet koster det det koster, spiller ingen rolle om det sover 1 eller 2 stk der. Eneste forskjellen er at du bare er en så har du ingen å splitte regningen med 

jo det blir dyrere om du leier ett rom og sover alene der ...hvertfall på syden reiser. 

AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

jo det blir dyrere om du leier ett rom og sover alene der ...hvertfall på syden reiser. 

Ja det er jo nettopp det jeg sier. Hvorfor skal hotellet gjøre det billigere bare fordi du ikke har noen å reise med? Prisen på rommet er 14k, reiser du alene betaler su alt selv. Reiser man to blir det halve prisen per pers

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det jo i livet generelt, det er typisk dyrere å bo som enslig enn å bo flere sammen. Det er ikke mange single-husholdninger i u-land for å si det sånn.

At 1 person skal ha en bolig alene er egentlig ikke så normalt.

Anonymkode: 467d5...963

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo nettopp det jeg sier. Hvorfor skal hotellet gjøre det billigere bare fordi du ikke har noen å reise med? Prisen på rommet er 14k, reiser du alene betaler su alt selv. Reiser man to blir det halve prisen per pers

det er jo drit urettferdig til to som har to inntekter at en som har 1 inntekt skal betale dobbelt så mye... regner med du ikke er single. på sikt vil de jo bli nødt til det for ellers vil færre dra til syden.. da det blir flere og flere enslige heldigvis. 

Endret av GrønnNellik68
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg FORSTO ikke at reisebyråer ikke hadde pakkepris beregnet på flere single, flere enkeltrom, flere alternativer for en som reiser aleine sånn at det ikke er omtrent like dyrt som når man reiser som par/flere. 
Jeg pleier egentlig ikke å svare folk som deg, men vil bare gi deg et tips: Det finnes mange andre hyggeligere måter å gi råd og svare mennesker som trenger det her på kvinneguiden. 
TS

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg FORSTO ikke at reisebyråer ikke hadde pakkepris beregnet på flere single, flere enkeltrom, flere alternativer for en som reiser aleine sånn at det ikke er omtrent like dyrt som når man reiser som par/flere. 
Jeg pleier egentlig ikke å svare folk som deg, men vil bare gi deg et tips: Det finnes mange andre hyggeligere måter å gi råd og svare mennesker som trenger det her på kvinneguiden. 
TS

words.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså når en reise koster 3000pr pers med fly og hotell, som singel må man betale 5500, så er det nok ikke kun hotellet som tar betalt. 

Finner reiser innimellom der det kun er 1000kr mer som singel, så hopper på de.

Anonymkode: 6e0b3...2a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (16 minutter siden):

det er jo drit urettferdig til to som har to inntekter at en som har 1 inntekt skal betale dobbelt så mye... regner med du ikke er single. på sikt vil de jo bli nødt til det for ellers vil færre dra til syden.. da det blir flere og flere enslige heldigvis. 

Thats life. Har du ikke råd så har du ikke råd. Hotell er en business ikke en omsorgsplass

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har prøvd det også, men akkurat når jeg reiser blir det ca samme pris. Jeg har aldri reist aleine og føler liksom at jeg har et reisebyrå i ryggen dersom noe skulle skje. Men har jo forsikring som hjelper til uansett, så kanskje det bare er dumt av meg 🤔 TS

Ja vil faktisk si det er enklere hvis noe skjer å ikke måtte forholde seg til en charteroperatør 

Anonymkode: 87968...014

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...