flusa Skrevet 7. august 2023 #41 Del Skrevet 7. august 2023 Våre barn har spist grønnsaker all the way,heldigvis. Og er veldig glad i grønnsaker nå som voksne/unge voksne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #42 Del Skrevet 7. august 2023 Var ett eller annet asiatisk land tror jeg hvor de i inside out erstattet Brokkoli med grønn paprika eller hva det var fordi barn flest der liker brokkoli:p Anyway, hadde ikke noe i mot brokkoli som barn, men tok lang tid før jeg likte løk av noe slag. Erter var jeg heller ingen fan av. Liker vel alt i dag nerså oliven og sylteagurk. Anonymkode: e71aa...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #43 Del Skrevet 7. august 2023 Begge mine elsker brokkoli Anonymkode: 195f2...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #44 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 20.19): Det må være biologisk at barn ikke liker brokkoli. Barn har ingen referansepunkter, altså har de ikke lært noe sted at brokkoli smaker vondt. Det er som en refleks. Og det gjelder barn i alle kulturer i hele verden. Så hva er det med brokkoli som er avstøtende for barn? Det burde strengt tatt vært omvendt fra et evolusjonsmessig perspektiv. Anonymkode: f9976...35e Alle mine 4 barn har likt brokkoli. Når jeg tenker meg om har de fleste barn jeg kjenner likt det.. Små barn liker smaken av morsmelk, den er søt og evolusjonsmessig er de programmert til å like ting som smaker søtt, og til å mislike ting som smaker bittert. Anonymkode: ea6a3...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #45 Del Skrevet 7. august 2023 Mine liker det, de liker i grunn alt av grønnsaker (som er tilberedt riktig). Nieser og nevøer spiser også grønnsaker hos oss. Anonymkode: e4f4f...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. august 2023 #46 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 20.35): Mange barn som spiser brokkoli. Noen synes det kan smake litt bittert, og det er man fra et evolusjonært perspektiv "programmert" til å reagere på, da dette kan beskytte mot f.eks giftige planter. Men dette gjelder jo på ingen måte alle. De fleste barn spiser smaker de er vant med. Anonymkode: 0a73a...0e7 To av mine fire har likt broccoli, de to andre not so much. Ei av de stjal broccolien fra fatet når den voksne som var med oss og spiste gikk på do engang vi var på Kina-restaurant. Hun var 3 år, og elsket broccoli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #47 Del Skrevet 8. august 2023 On 8/6/2023 at 8:19 PM, AnonymBruker said: Så hva er det med brokkoli som er avstøtende for barn? Det burde strengt tatt vært omvendt fra et evolusjonsmessig perspektiv. Anonymkode: f9976...35e Nei, evolusjonsmessig er det ingen grunn til at barn skal like brokkoli eller andre næringsfattige planter. De er programmert til å like det som gir mye næring og energi, da i første omgang søt morsmelk. Anonymkode: 73203...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. august 2023 #48 Del Skrevet 8. august 2023 Brokkoli smaker veldig bittert. Jeg liker de fleste grønnsaker, men har aldri vært spesielt begeistra for brokkoli. Det er bittert, sterkt, surt, uten noe sødme eller "dypere" smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå