AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Vi har flyttet til nytt sted og her skulle min 5 åring begynne i ny barnehage og mine tvillinger som er 1 begynne for første gang forrige uke, hadde første dag på torsdag. Vi har såvidt vært innom en gang før for å få info tidligere i sommer. Så fem åringen har vært innom og sagt hei til de voksne. Bare hei, ikke noe bli kjent. Når vi kom dit på torsdag så måtte jeg naturligvis være mest med tvillingene fordi de er minst og 5 åringer som er veldig aktiv gikk rett i lek da de var ute. Det er stort uteområde, så han koste seg. De som jobber der virker nølende og kom ikke rett bort til oss når vi ankom men tok tid før de kom å hilste på. Noen av de forsøkte forsiktig å bli litt kjent med de minste. Men 5 åringen var det ingen som tok i mot overhode... det tok laaang tid, kanskje over en time før noen gjorde noe som helst forsøk på å ha en kort samtale med ham. Den første gangen noen overhode sa noe til ham var når de ropte til han at han ikke måtte leke i ett visst område pga veps. Synes egentlig det var lite engasjement fra de voksne, mest "nei nei" og "ikke gjør det".. Jeg snakket selv med ped leder for store barn på andre dagen ute, for å bli litt kjent. Hun snakket mest om seg selv. De fleste voksne der virker lite varme, ganske tafatte og av den gamle skolen hvor de voksne skravler og barna er overlatt til seg selv. Andre dagen var også pappaen med og jeg føler egentlig nesten at 5åringen har vært på lekeplass hvor han har lekt mest med foreldrene sine. Ikke ble han tatt i mot, ikke snakket de med han noe særlig, ingen introduksjon til de andre barna eller hva de voksne heter eller noe... også så jeg på tavla at alle nye barn har fått velkomsthilsen der men ikke min sønn.. dette vet jo ikke h , men synes det var skikkelig dritt. Skal ha oppstartsmøte til uka og skal ta det opp, nevnte det på oppstartsmøte tim de minste og fikk sympati der. Hva hadde dere tenkt? Overdriver jeg? Kan nevne at jeg selv har jobbet som vikar i noen år i bhg og er i bhg lærer utdanning, ville ALDRI drevet bhg sånn selv. Anonymkode: ae8b6...bbe 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Oi, det der hadde ikke jeg vært fornøyd med heller! Min har ikke startet i barnehage enda, men jeg forventer mer! Gi oss en oppdatering! Kanskje det var mye ferieavvikling der fortsatt..? Anonymkode: 74281...241 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi, det der hadde ikke jeg vært fornøyd med heller! Min har ikke startet i barnehage enda, men jeg forventer mer! Gi oss en oppdatering! Kanskje det var mye ferieavvikling der fortsatt..? Anonymkode: 74281...241 Ja, når jeg snakket med hun som jobber med de store barna så sa hun jo at de var litt få voksne. Men det er totalt 10 barn på hele storebarn... og det var bare han som begynte akkurat den dagen, da synes jeg heller de burde ha hentet inn vikar for å lette litt så de kunne fokusere på de nye. Det skal jo ikke SÅ mye til heller, men å bli tatt i mot når man først kommer dit synes jeg bør være standard 🤕 Anonymkode: ae8b6...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Det der var jo helt på trynet. Får virkelig håpe dere var uheldig med hvem som var på jobb, men uansett er det jo elendig planlegging av barnehagen. er det noen andre ledige barnehager i området? Anonymkode: e9bf0...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der var jo helt på trynet. Får virkelig håpe dere var uheldig med hvem som var på jobb, men uansett er det jo elendig planlegging av barnehagen. er det noen andre ledige barnehager i området? Anonymkode: e9bf0...6b5 Jeg vurderer å sjekke men synes jo det er ett styr å skulle bytte også, begynner selv på jobb/studier snart og vil liksom ha ting litt på plass.. da vet jeg at jeg ikke er hysterisk iallefall🥲 Anonymkode: ae8b6...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, når jeg snakket med hun som jobber med de store barna så sa hun jo at de var litt få voksne. Men det er totalt 10 barn på hele storebarn... og det var bare han som begynte akkurat den dagen, da synes jeg heller de burde ha hentet inn vikar for å lette litt så de kunne fokusere på de nye. Det skal jo ikke SÅ mye til heller, men å bli tatt i mot når man først kommer dit synes jeg bør være standard 🤕 Anonymkode: ae8b6...bbe Høres ikke bra ut. Men du bør vite at der ikke er bare til å sette inn en vikar. Med tanke på stramt budsjett og enorm vikarmangel. Anonymkode: dfdca...38e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Uff, dette var ikke noe greit! Stakkars gutten din, merket han at de voksne ikke var interessert i kontakt? Dette ville jeg tatt opp ja, du er ikke storforlangende som ønsker at de skal ta ham i mot på en bedre måte. Kanskje spesielt når de er så store som 5 år, da får de med seg og forstår mer. Stå på! 🙌 Anonymkode: 69510...b7a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uff, dette var ikke noe greit! Stakkars gutten din, merket han at de voksne ikke var interessert i kontakt? Dette ville jeg tatt opp ja, du er ikke storforlangende som ønsker at de skal ta ham i mot på en bedre måte. Kanskje spesielt når de er så store som 5 år, da får de med seg og forstår mer. Stå på! 🙌 Anonymkode: 69510...b7a Jeg tror heldigvis ikke det... Han liker å leke ute og det var utedag... så for han ble det jo bare som en vanlig dag på lekeplass, han leker fint alene og vendte seg mot oss foreldrene når han ville leke med noen. Men i dag skal faren levere han, og han sa de hadde fortalt han at han ikke trengte være der på tilvenning lenger, men det synes ikke jeg er greit når jeg har sett 0 tiltak fra bhg. Han vet ikke hva noen av de voksne heter, hvem barna er osv. Så det blir jo til at jeg må kaste meg rundt i dag og komme meg dit... (har legetime med twinsa osv) da skal jeg ta opp hva jeg synes om dette også. Anonymkode: ae8b6...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå