Gå til innhold

Svimmelhet ved høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har merket symptomer som svimmelhet ved høyt blodtrykk? Har liksom alltid hørt at man merker lavt blodtrykk mer enn høyt,men er så mye svimmel om dagen,og vet at jeg har litt høyt bt.

Anonymkode: 9c7bb...87a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svimmelhet kan selvsagt også komme av andre ting i tillegg, men altså ikke uvanlig for høyt bt.

Anonymkode: b08c2...583

AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke svimmel av «litt» høyt blodtrykk. Men kan bli det av ordentlig høyt (men da bør man få behandling raskt). 

Anonymkode: 40a84...4cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man blir ikke svimmel av «litt» høyt blodtrykk. Men kan bli det av ordentlig høyt (men da bør man få behandling raskt). 

Anonymkode: 40a84...4cf

Sant det, jeg overså "litt" i HI. 

TS, har det vært ekstra stress? 
Røyker du? Alkohol? Mye prosessert mat/junk?

Det er mye du kan gjøre selv for å senke blodtrykk. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/12-ting-du-kan-gjore-for-a-senke-blodtrykket/

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sant det, jeg overså "litt" i HI. 

TS, har det vært ekstra stress? 
Røyker du? Alkohol? Mye prosessert mat/junk?

Det er mye du kan gjøre selv for å senke blodtrykk. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/12-ting-du-kan-gjore-for-a-senke-blodtrykket/

Ikke veldig høyt blodtrykk nei,derfor jeg lurer litt på om det kan være grunnen til svimmelhet..

Har høyt blodtrykk pga sykdom,så vet jo hvorfor det er høyt. Røyker ikke,drikker meget sjelden alkohol. 

Har snart legetime så skal ta det opp der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke veldig høyt blodtrykk nei,derfor jeg lurer litt på om det kan være grunnen til svimmelhet..

Har høyt blodtrykk pga sykdom,så vet jo hvorfor det er høyt. Røyker ikke,drikker meget sjelden alkohol. 

Har snart legetime så skal ta det opp der.

Om du bpde har høyere bt pg svimmelhet kan jo Candesartan være noe å spørre om :) 

Anonymkode: a1709...209

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har merket symptomer som svimmelhet ved høyt blodtrykk? Har liksom alltid hørt at man merker lavt blodtrykk mer enn høyt,men er så mye svimmel om dagen,og vet at jeg har litt høyt bt.

Jeg ble svimmel av blodtrykksmedisinen. Legen tok meg av medisinen litt, for å se hvordan det gikk, så skulle jeg prøve en annen blodtrykksmedisin. Resultatet hos meg var at jeg hadde veldig lavt blodtrykk uten blodtrykksmedisinen, så jeg fikk ikke noen nye blodtrykksmedisiner. Svimmelheten er borte nå. Men vanligvis er det ofte sånn at man må prøve seg frem på blodtrykksmedisinen,  for noen medisiner kan man reagere på, som f.eks med svimmelhet. 

Anonymkode: 55bf9...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...