Rennic Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Vi har en Main coon hannkatt(kastrert) Han har hele tiden vært fryktelig pratsom. Men nå blir jeg snart tullete. Om natta kan vi ikke ha han ute, da krangler han med nabokatta og står og uler på utsida. Har vi han i stua mjauer han for å komme inn til oss. Har vi han på soverommet mjauer han uten stopp på morran kl.0600. Vi kan ikke ha soveromms døra åpen for jeg vil ikke ha den andre katta på rommet(han bruker hodet mitt som kvessepute) åååååå.. Samboer kaster snart katta på dør, og jeg er ikke langt unna selv.. Hovedproblemet er at han vekker lillegutt på 1,5 år. Og alle vet kansje at babyer ikke sovner lett bestandig. Det er lenge siden jeg har fått en hel natts søvn, og det er ikke ungens skyld..Jeg er jo kjempe glad i katten min, men jeg blir gal *måtte bare få ut litt aggresjon her*
Tinken Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Når jeg leser slikt får jeg enda mindre lyst på katt. . Håper dere finner en løsning på det
Rennic Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2006 Det håper jeg også. Men det er jo et mindre tall av katter som faktisk mjauer.. Men denne rasen er kjent for å ha en "spesiell lyd"
Shagya Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har også en voldsomt pratsom masekopp. Jeg kan ikke ha min i nærheten av soverommet, eller soveromsdøra, så min løsning har vært å stenge begge kattene inne på rommet som er lengst ifra soverommet. Gjør jeg ikke det, er det bare mas og sutring, jamring og hyling hele natta, og spesielt ille er det når han vet at vi likevel skal stå opp om ikke så fryktelig lenge(gjerne ved 04-05 tida om natta)Om du har badet et stykke unna soverommet, kan han jo bo der om natta, evt steng han inne på et annet rom som er lengst mulig vekk ifra soverommene slik at dere slipper å høre på maset. Det er mulig han gir seg etterhvert om han får et fast rom han vet han må tilbringe nettene.
Rennic Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2006 Vi har dessverre ikke et eneste rom han kan være på. Har prøvd å ha ham på badet men det ligger rett over gangen, så da hører man heller mjauing i ekko.. puh. vi er vel snart ferdig å innrede annen etasje, da får vi 2 soverom til, kansje han kunne bodd i et av de. men det er jo så leeenge til.....
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Det første jeg tenker er at katten kanskje ikke føler han får nok oppmerksomhet, siden du sikkert bruker mye tid på babyen på dagtid? Prøv i det daglige å vie mer oppmerksomhet til katten (er ikke mye som skal til, den vil bare føle seg mer sett), så kanskje den roer seg mer om natta. Virker som det er en utekatt, så den burde jo få rast fra seg om ute? Hvis den ikke er så mye ute, kan du kanskje leke mer med katten rett før dere legger dere? Det er ikke mye som skal til, noen runder over gulvet, så blir katter gjerne utslitt (de har jo ikke så god utholdenhet). Og så bare ignorere katten hvis den mjauer for å slippe inn på rommet. Ja, det er arbeid å ha katt. Men det gir da mye glede også
Shagya Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Er det lenge siden han ble kastrert ? Om det ikke er det, kan det ta noen måneder før han får hormonene ut av kroppen. Desto eldre de var når de ble kastrert, desto lengre tid kan det ta før de slutter med å løpe rundt og bråke. Er det kun om natta han flyr tundt og holder dette levenet, eller er det også når dere er våkne ? Kan det være han kjeder seg innendørs, og roper for å få oppmerksomhet ?
Rennic Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2006 Det er en god stund siden han ble kastrert. Han er veldig selskapsyk. Det er også en av grunnene til at vi har ham på soverommet. Han liker ikke å bli stengt ute. Men jeg føler ikke at jeg gir ham for lite oppmerksomhet. Lillegutt er så stor nå så vi leker jo masse med katten om dagen begge to. Men jeg skal jaggu prøve det tipset om å leke med ham på kvelden. Det går også litt i perioder med den mjauingen hans. Men han kan like herlig mjaue på dagen også, det er bare ikke så plagsomt da som på natten. Takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå