AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Så neste helg skal jeg på reunion for ungdomsskolen. Har ikke hatt noe kontakt med noen, bortsett fra et par av dem, men de skal ikke på reunion bortsett fra hun ene jeg tenker å dra med. Jeg er veldig nervøs merker jeg. Hva skal jeg ha på meg? Hva snakker man om? Hva gjør man på en slik fest? Av de som jeg ser skal komme er det omtrent bare de som har kontakt med hverandre, og ikke engang halvparten av de som er invitert kommer. Jeg hadde nesten ingen venner på ungdomsskolen, og var mye alene. Er i dag ufør og er redd jeg skal føle meg liten når vi skal snakke om hva vi driver med i dag. Tenker jeg drar innom siden min ene barndomsvenninne skal, men vet ikke om jeg blir lenge. Tenker å dra uansett for å bevise at dette klarer jeg, ikke la angsten ta over. Noen råd? Anonymkode: 83ed8...e70 11
Bombasi Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 (endret) Slike arrangementer er som regel verst før man drar. Fordi man gruer seg og overtenker. Når man kommer dit så faller man mer naturlig inn, samtalene går av seg selv og stemningen er bedre enn man trodde. Det er sjeldent at noen er "ute etter" å bryte deg ned, men oftere heller inkludere deg. Husk at dere har blitt voksne, og settingen er at dere skal ha det hyggelig sammen. At du er ufør er det neppe mange som tenker særlig over. Hvis det er noen som stusser på det så drit i de. Og for alt du vet så kan det hende flere i kullet er ufør nå. Etter skolen tar livene forskjellige veier, og dette er som regel velakseptert. Det er ikke om å gjøre å være størst og best under en reunion, selv om et par som regel liker å skryte litt ekstra av seg selv. Du får lene deg på barndomsvenninnen din, og kanskje lufte tankene dine om dette før dere drar. Og så kan du prøve å være så lenge du orker, men vit at du alltid kan dra hjem når tid du føler det. For øvrig kan du på forhånd øve deg på hva du skal svare på spørsmål du gruer deg til å få. F.eks om jobb. Sitt i ro og mak hjemme og finn svar du kan leve godt med og stå rakrygget for i tilfelle du får slike spørsmål. En annen ting du kan forsøke når du får slike spørsmål er å svare kort, og så spørre tilbake. For da er spørsmålet "oppbrukt" og du leder samtalen over på de igjen. Endret 6. august 2023 av Bombasi 5 5
Bovina sancta Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 (endret) Jeg ville tenkt veldig nøye igjennom dette. er du helt sikker? Hvorfor føler du at du må "bevise" noe for disse folkene som ikke ville være vennene dine før? Jeg håper det er for deg og ikke for dem du har tenkt å vise at du kan, for det er på tide at de ikke skal ha noe makt eller innflytelse på deg lenger. Det betyr null og ingenting hvordan de ser på deg i dag. Det er jo en fare for at de andre uansett klumper seg sammen, så blir det en reprise av gamle dager. Jeg ville hørt med hun venninnen om ikke dere to kunne møtes en annen kveld, og droppet hele greia, for det høres ikke ut som det er verdt det. Endret 6. august 2023 av Bovina sancta 7 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Bli hjemme. Anonymkode: a75e9...033 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Jeg liker reunion! Men det er fordi jeg ikke er så opptatt av meg selv. Jeg går dit for å høre om de andre; hva de har gjort, hva de driver med, hva slags mennesker de er og hva livet har gitt dem. Du bestemmer selv hvilket fokus du skal ha. Deg selv, eller andre. Anonymkode: 9c52a...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 Plutselig så blir dette en hyggelig kveld! Og dersom du har ei å gå med slipper du presset rundt å gå inn alene og finne noen å sitte med. Det er koselig å mimre om gamle dager, og folk er jo 10 år eldre siden sist. Prøv å kos deg, og dersom du ikke er bekvem kan du jo bare gå tidlig. Anonymkode: 6bb87...788 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Jeg har ikke særlig sans for reunion. Jeg har droppet reunion for både ungdomsskolen og videregående, da jeg har god kontakt med flere gamle venner derfra fortsatt, og har ingen behov for å oppdatere meg på alle dem jeg har null kontakt med nå. Hvorfor føler du at du må dra på denne reunion? Hva skal du bevise? Anonymkode: 3dfec...26c 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke særlig sans for reunion. Jeg har droppet reunion for både ungdomsskolen og videregående, da jeg har god kontakt med flere gamle venner derfra fortsatt, og har ingen behov for å oppdatere meg på alle dem jeg har null kontakt med nå. Hvorfor føler du at du må dra på denne reunion? Hva skal du bevise? Anonymkode: 3dfec...26c Man går ikke nødvendigvis på reunion for å bevise noe? Man går fordi det er hyggelig å møte folk du delte en tid i livet med, mimre om gamle dager. Noen har null interesse for dette - en ærlig sak og 100 % opp til de. Andre er gleder seg overstadig og er superivrige. De fleste av oss er et sted i midten… Jeg har også selvfølgelig mest kontakt med de som var nærmest både ungdomsskole og vgs, men det er likevel hyggelig å treffe de andre, selv om ikke vi har holdt kontakt. Så er det gøy med gamle bilder, prate om gamle historier, gamle lærere etc. Anonymkode: 6bb87...788 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Jeg har aldri dratt på noen slike. Hadde aldri kontakt med noen etter skolene og hadde det ikke spesielt bra den gang heller. Har klart meg veldig bra hele veien men har ikke behov for å rippe opp i gamle vondter. Anonymkode: 2e315...563 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri dratt på noen slike. Hadde aldri kontakt med noen etter skolene og hadde det ikke spesielt bra den gang heller. Har klart meg veldig bra hele veien men har ikke behov for å rippe opp i gamle vondter. Anonymkode: 2e315...563 Trist å høre, og veldig forståelig at det ikke er noe for deg da. Bra du har hatt et godt liv etterpå ❤️ Anonymkode: 6bb87...788
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Så fint du har en du kan dra sammen med! Kan dere møtes først, før dere kommer dit sammen? Husk at «hva jobber du med» som oftest bare er et spørsmål for å få deg til å fortelle om deg selv, og for de som har jobb så føles det mindre privat /invaderende enn å spørre om familie eller interesse. Du velger selv hva du svarer, men øv gjerne inn noen svar som du er komfortabel med. «Jeg utdannet meg som hjelpepleier og jobbet flere år på sentralsykehuset. Nå er jeg ikke i jobb, men hadde hatt lyst til å ta opp igjen fotografi-interessen hvis jeg skulle begynt med noe nytt.» og så spørre tilbake. Alternativer: «Jeg studerte i Trondheim og skulle bli arkitekt, men på grunn av helsen måtte jeg slutte der. Men ble boende der med mann og barn i ti år før vi flyttet tilbake hit til Moss. Hva med deg?» «Jeg jobbet på sportsbutikken på Storsenteret i årene etter vi sluttet her på skolen, men etter jeg fikk barn fikk jeg dårligere helse og jobber ikke nå. Men jeg trivdes veldig godt med salg, og ville gjerne fortsatt med det. Drømmen er å starte egen garnbutikk, men det er nok mest en drøm. Hva med deg?» Anonymkode: 10c27...b42 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så fint du har en du kan dra sammen med! Kan dere møtes først, før dere kommer dit sammen? Husk at «hva jobber du med» som oftest bare er et spørsmål for å få deg til å fortelle om deg selv, og for de som har jobb så føles det mindre privat /invaderende enn å spørre om familie eller interesse. Du velger selv hva du svarer, men øv gjerne inn noen svar som du er komfortabel med. «Jeg utdannet meg som hjelpepleier og jobbet flere år på sentralsykehuset. Nå er jeg ikke i jobb, men hadde hatt lyst til å ta opp igjen fotografi-interessen hvis jeg skulle begynt med noe nytt.» og så spørre tilbake. Alternativer: «Jeg studerte i Trondheim og skulle bli arkitekt, men på grunn av helsen måtte jeg slutte der. Men ble boende der med mann og barn i ti år før vi flyttet tilbake hit til Moss. Hva med deg?» «Jeg jobbet på sportsbutikken på Storsenteret i årene etter vi sluttet her på skolen, men etter jeg fikk barn fikk jeg dårligere helse og jobber ikke nå. Men jeg trivdes veldig godt med salg, og ville gjerne fortsatt med det. Drømmen er å starte egen garnbutikk, men det er nok mest en drøm. Hva med deg?» Anonymkode: 10c27...b42 Ja, dette er riktig tankegang. Når noen spør deg om noe, er det for å sette i gang samtalen - ikke for å sette deg fast. Men dersom det er et punkt man ikke er så «stolt» av så overtolker man.. Ikke tenk det verste om alle. Og du, alle har slike punkt… Hu som er utdanna hjertekirurgen med stor villa har kanskje en utro mann… Han kjekkasen har kanskje kredittkortgjeld til månen osv.. Du er hverken bedre eller verre enn alle andre, vær stolt av livet ditt og kos deg. Anonymkode: 6bb87...788 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Da har jeg kjøpt meg kjole til festen for over 3000 kr😅 Følte meg utrolig fin i den. Er selskapskjole og mulig det er litt for mye, men det driter jeg i. Jeg følte meg helt smashing i den og det er det viktigste 🥰 ts Anonymkode: 83ed8...e70 2 4
Gjest Hoia Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Jeg ville tenkt som den over der, og hvis det passer ellers for deg, bare tenke at fokus ikke er deg, men at det er hyggelig å høre hvordan det går med andre, uten at det har noe med deg å gjøre. Folk som virker veldig vellykkede, kan ha det helt jævlig, og motsatt. Det er en god leveregel ellers også, faktisk. Jeg har nesten ikke sett noen siden ungdomsskolen. De fleste har ikke det. Så hva de mener om ditt og datt, er ikke så relevant, om noen folk mener noe om det, det er jo ikke så vanlig da. Folk er mest opptatt av å ha en hyggelig kveld.
Morten1 Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Husker reunion fra ungdomsskolen mitt kull hadde. Var en del som møtte, men majoriteten møtte ikke. Husker jeg brukte mye av tiden min på å snakke med folk jeg normalt ikke hang med på skolen, men likevel visste noe om, det gjorde kvelden så bra. De jeg så ofte var jeg ikke interessert i å snakke med, de møtte jeg jo ofte utenom. Så jeg vil anbefale deg å dra, folk flest har jo vokst siden den gang, hvis du ikke trives kan du alltids dra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 De reunionene jeg har vært på har vist meg at alle har sitt. Noen er skilt, noen er blitt syk, noen har lagt på seg 30 kilo, noen orker ikke jobbe, etc etc.. Er ikke sånn at alle andre er supervellykkete. Og jeg tror mange er litt nervøse før et sånt arrangement. Å være åpen om at man har gruet seg litt tror jeg kan være veldig avvæpnende, lykke til ❤️ Anonymkode: f3fc4...235 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Jeg var den eneste som ikke ble invitert på vår ungdomsskole reunion. Fikk tilfeldigvis høre om det noen uker etter festen. Det var pinlig og sårt det. Anonymkode: 984a5...d32 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 I den alderen har mange vært igjennom både store oppturer og store nedturer i livet, så akkurat det at du er ufør ville jeg ikke bekymret meg over❤️ Det er nok angsten din som prøver å lure deg til å tro at folk vil se ned på deg. Jeg håper at du vil få det veldig kjekt på festen😊 Anonymkode: a3ea4...e82
Morten1 Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg var den eneste som ikke ble invitert på vår ungdomsskole reunion. Fikk tilfeldigvis høre om det noen uker etter festen. Det var pinlig og sårt det. Anonymkode: 984a5...d32 Kjenner den følelsen, er ikke gøy. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå