AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg spurte en venninne om hun og barna ville være med på by ferie en helg. Hun hadde det for travelt til å bli med men spurte om ikke jeg kunne ta med meg barna, som jeg sa ja til da hun har det veldig travelt for tiden og jeg tenkte de kunne trenge en oppmuntring. Det jeg reagerer litt på er at hun ikke tilbyr seg å betale for noe. Formålet med å reise til den spesifikke byen var å delta på noen aktiviteter som kostet en del i inngangspenger, i tillegg kommer jo mat, transport og slikt. Så det kostet meg noen tusen til sammen. Når jeg spurte henne sa hun at hun hadde sent med barna 200kr hver til turen, men disse pengene var jo barnas lomme penger og jeg fik meg ikke til å ta de fra dem. 200 kr ville jo ikke dekket reise en gang uansett. Vi diskuterte ikke betaling før turen, så jeg kan kanskje takke meg selv. Kommer ikke til å starte noen krangel over pengene, men ble litt usikker om det var rart av meg å forvente at hun betalte for barna sine? Anonymkode: 49749...444 1
Minosa Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Hun burde betalt reise, hotell, mat og inngangsbilletter til sine barn. Jeg ville bedt om dette uannsett hva som var avklart på forhånd. Det er helt uvanlig å forvente at du skal dekke dette! 15
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Jeg synes det er skikkelig frekt av venninna di. Hun spør om du kan ta ungene fordi hun er travel, og så skal du i tillegg betale for det? Anonymkode: ff722...33d 13 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Jeg ville nok betalt. Inngangspenger og mat ville jeg tatt som en selvfølge at jeg skulle betale for. Og ellers utgifter som dukker opp, bussbilletter o.l. Men da vet du det til neste gang i hvert fall. Skjønner du er irritert. Anonymkode: 31102...95e 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Jeg ville aldri forventet at noen skulle betale dette for barna mine. Jeg hadde betalt OG vært takknemlig for at de ble tatt med på en slik opplevelse.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 Ja det burde hun. Anonymkode: 4f8eb...0cc 2 1
Ebbeliten Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 Jeg hadde blitt så provosert om jeg var deg. 2
PITTY Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Frekkeste jeg har hørt på lenge. Og dette er liksom en venninne? "Var", hvis det gjaldt meg.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Så - hun forventet barnepass og gratis tur? Forventet hun gratis billetter til seg også hvis hun ble med? Jeg hadde sagt ifra og hvis hun hadde blitt snurt, så kunne hun vær så god bare det. Nå hadde jeg ikke hatt noe imot å betale for mine venninners barn, for jeg vet de hadde både tatt med og betalt for mine, til gjengjeld, men det er noe helt annet. Anonymkode: d4f7e...773 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Du burde sagt i fra før dere reiste, at hun måtte betale for sine barn. Men gjort er gjort og spist er spist. Anonymkode: 45fda...8d7 2
GammelKaktus Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Høres helt merkelig ut at hun ikke spurte på forhånd hvor mye en slik tur ville koste og vippset + lommepenger til barn og deg. Hun høres jo helt fjern ut, 200 kroner er jo helt latterlig. Er det sånn med andre ting og, at du bidrar og hun tar i mot med den største selvfølge? Enig med en over og at du kanskje burde spurt etter et økonomisk bidrag til turen for selv om jeg mener slikt sier seg selv så er det jo tydelig at det er mennesker som tenker at de bare burde få alt gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 Hun spurte om du kunne ta med hennes barn og du var grei å sa ja. Og så velger hun å utnytte deg ved å ikke dekke noe økomomisk selv? Det er hinnsides frekt! Hadde vært noe annet om du, på eget initiativ, inviterte barna med. Med det gjorde du ikke. Du må ta det opp med henne. At hun skylder deg penger Anonymkode: a3bad...0bc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Du spurte om hun med barn kun være med, så spør hun etterpå om du kunne ta med barna hennes i stede siden hun ikke kunne. Da er det også henne som betaler for barna. Noe annet er nesten frekt spør du meg. Jeg hadde aldri gjort noe sånt mot mine egne venner. Anonymkode: 9ac3a...006
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #15 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg spurte en venninne om hun og barna ville være med på by ferie en helg. Hun hadde det for travelt til å bli med men spurte om ikke jeg kunne ta med meg barna, som jeg sa ja til da hun har det veldig travelt for tiden og jeg tenkte de kunne trenge en oppmuntring. Det jeg reagerer litt på er at hun ikke tilbyr seg å betale for noe. Formålet med å reise til den spesifikke byen var å delta på noen aktiviteter som kostet en del i inngangspenger, i tillegg kommer jo mat, transport og slikt. Så det kostet meg noen tusen til sammen. Når jeg spurte henne sa hun at hun hadde sent med barna 200kr hver til turen, men disse pengene var jo barnas lomme penger og jeg fik meg ikke til å ta de fra dem. 200 kr ville jo ikke dekket reise en gang uansett. Vi diskuterte ikke betaling før turen, så jeg kan kanskje takke meg selv. Kommer ikke til å starte noen krangel over pengene, men ble litt usikker om det var rart av meg å forvente at hun betalte for barna sine? Anonymkode: 49749...444 Enhver oppegående voksen person skjønner vel at de betaler for egne barn når hun spør om hun og barna blir med på tur. Men hun kan ta med barna hennes for hun er for opptatt med jobb. Betaler jo selvsagt da.. Er hun seriøs?? Som andre skrev i uføre debatten... Kan jobbe og ikke skulle hatt barn.. og ufør og veldig gjerne hatt barn.. Anonymkode: 6918f...a13
Ulrikke Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 HUN spurte om du kunne ta dem med, og så tilbyr hun seg ikke å betale? Ja, du burde jo sikkert ha tatt det i forkant, men samtidig er det ganske naturlig for de fleste at de skal betale for egne barn når noen andre tar dem med og man i tillegg har spurt om det selv..... Skjønner at du kvier deg, men jeg håper virkelig jeg hadde hatt guts til å si det til henne dersom jeg var i din situasjon.... Så det er med andre ord det jeg synes du bør gjøre.... 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #18 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spurte om hun med barn kun være med, så spør hun etterpå om du kunne ta med barna hennes i stede siden hun ikke kunne. Da er det også henne som betaler for barna. Noe annet er nesten frekt spør du meg. Jeg hadde aldri gjort noe sånt mot mine egne venner. Anonymkode: 9ac3a...006 Om du ikke tørr og ta det opp denne gangen, og det skjer igjen så sier du tydelig at du desverre kun har mulighet til og betalte for deg og dine barn. Og skal barna være med så får hun bli med. Hadde en sånn vennine som alltid trodde vi kunne ta med barnet, og hun gadd ikke bli med på tur, vi var en venninnegjeng. Og siste gang sa jeg inviterer dere med, men skal barnet bli med så må du være med. Hun er ikke venn av oss i dag, når venninne dine aldri blir med på noe sosialt, alt fra grillingen til turer og spør hver gang om vi kan ta med barnet. Det er ingen venn. I dag flyr hun både på det ene og det andre. Anonymkode: 9ac3a...006 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #19 Skrevet 6. august 2023 Så du ble brukt som gratis barnepass som i tillegg betalte alt for ungene hennes, WOW! Så frekt!!!!! 😳 Hadde sendt henne Vippskrav jeg altså. Men da vet du til neste gang, ikke at noen gang kommer til å spørre henne og hennes barn igjen, men andre. "Hei, vil Maximillian og Kamillasoneline være med på Tusenfryd? Det koster 400,- inngang og jeg anbefaler lommepenger til bodene, vi kan bard ordne opp i Vipps". Anonymkode: 326c9...bb7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå