AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jobber som sykepleier innen kommunesektoren i turnus (dag/kveld). Vi skal starte ny turnus på mandag og jeg ser at jeg får 3 nye røde dager med denne nye turnusen(1.&2.juledag samt 1.januar). Jeg har allerede jobbet 7 røde ukedager i år (over 10 om en tok med røde helger). Jeg har fått en F3 dag ila den gamle turnusen. Har jeg ikke rett på noen flere F3 dager selv om det er ny turnus? Vil spør leder også men hun er ny… Anonymkode: dc699...134
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Hør med tillitsvalgt? ☺️ Anonymkode: 31906...bd2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Skal gjøre det også Dessverre er min tillitsvalgt mye opptatt. Han kan bruke flere uker på å svare meg/kollegaene mine… vil purre om jeg ikke får svar, men tenkte å forhøre om det er noen erfarne helsearbeidere her vedrørende turnus 😅 Anonymkode: dc699...134
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Halvparten av røde dager skal du ha fri. Om det er separat høytidsturnus for påske og jul sees de ikke under ett. Har du derimot årsturnus kan du det. Altså, halvparten av røde dager i turnusperioden som rulles skal være fri. Annet kan avtales gjennom TV dersom en f.eks ønsker perioder med mer sammenhengende fri. I min jobb kan vi ofte komprimere rødvaktene for å jobbe enten mot jul eller nyttår f.eks. Ingen har i utgangspunktet rett på F3, det er dager arb.giver kan sette inn dersom bemanningen er større enn behovet på røde dager. Anonymkode: ae5c2...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå