AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Trenger inspirasjon til å lage noe som blir ok for en voksen og to barn fram til neste mandag! Jeg kan evt handle inn basisvarer som ris og spagetti og bønner/linser fra frukt & grøntsjappe, og billige grønnsaker fra utsalg, men helst ikke noe mer. Evt melk. Det jeg har liggende er: # 7 stk. grillpølser # 1 liten pk. egg # 1 (åpnet) pakke ferdig potetsalat # 1 (åpnet) pk løvtynn skinke # 2 1/2 avokado # 3 kyllingfileter # 1 pk frossen rosenkål # 1/2 pk (stor familiepakke) pommes frites # 5 fiskekaker # 1/2 pose frossen spinat # 1/2 boks rømme # 1 stor Norvegia # 1 (åpnet) pose nypoteter # 1 nesten fullt glass grønn pesto Krydder jeg har: Salt, pepper, paprika, kumin, karri, urtesalt, gurkemeie. * * * I dag tenker jeg at middagen blir omelett med løvtynn skinke i, ost og spinat, og at jeg evt kan lage rundstykker ved siden av. Noen som har ideer & kan inspirere meg?✨ Anonymkode: 7a22b...d01
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 PS - har også et glass pastasaus! Anonymkode: 7a22b...d01
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Skulle til å foreslå omelett, så støtter den 😊 Pasta med pesto og ovnsristet rosenkål er overraskende digg. Kyllingfilet kan kanskje evt være ved siden av. Fiskeburger med guacamole av fiskekakene og avokadoen? Kan ha pommes frites eller potetsalat ved siden av. Ville lagd en slags pytt i panne av pølsene og potetene. Anonymkode: 193db...54a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Linsebolgnese Potet og spinatsuppe med rundstykker Potetsuppe med spinatlapper(tin spinaten,lag en tykk røre av mel,bakepulver salt og olje. Vend inn spinaten og stek på minimumvarme) Pestopasta med avocado og ovnsbake cherrytomater(first price sine duger helt fint) Anonymkode: eec9c...e08
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Vel, la oss leke med restene, ts: Dag 1: stekte pølser med potetsalat og grønnkål Dag 2: du har nå rester fra dag 1. Så nå lages omelett av restene (minus potetsalat), servert med brød og avokado til. Dag 3: mulig du har rester av omelett, jeg vet ikke. Men det er tid for stekt ris, fordi det passer restene dine. Smart matlaging er konstant rotasjon av rester. Du må greit nok kjøpe ris (og jeg anbefaler en boks mais og frosne erter, begge billige). Stekt ris med restene av omeletten, mais, erter, kjøttpålegget, og om du har flere egg: egg. Ble det ikke rester? Tilsett en kyllingfilet. Dag 4: du sier du kan lage rundstykker. Da kan du også lage pai. La oss lage pai fylt med potet, spinat og ost. Server med rømme til, og gjerne en salat (som du da må kjøpe inn) Dag 5: Du har igjen kyllingfilet. Og noe avokado. Og rømme. Kjøper du enda en boks mais og lager tortilla så har du tacofredagen inne. Jeg anbefaler å også kjøpe en løk som du steker med kyllingen. (Du kan eventuelt kjøpe tortilla. Men de er superenkle å lage, og mye bedre hjemmelaget, som det meste her i verden.) Dag 6: det er lørdag. Spar deg bryet og kok pasta (eventuelt kan du nå spise fiskekaker og pommes frittes, men jeg liker ingen av delene, så det får være ditt valg) Dag 6: søndag er restemat. Altfor mye moro å gjøre på søndag til å stå over grytene. Pakk restene fra de 3 siste dagene i matbokser og gå ut i verden. Husk at pastaen må holdes kjøleskapskald til enhver tid, så pakk kjøleelement. Anonymkode: 4889a...c13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå