AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Han snakker ikke om annet enn henne. Det er Lisa, Lisa, Lisa hele dagen lang. Han tegner hjerter og skriver brev, og er på døra deres for å leke med henne hele tiden. Koselig, men litt merkelig, eller hva? Denne jenta har språk, men hun er ganske fjern sosialt sett. Hun har ingen andre venner en min sønn, og hun faller utenfor det meste. Hun er inkludert, men det sosiale går dessverre over hodet på henne. Så til dilemmaet mitt. Burde jeg begrense han og tiden de er sammen? Foreldrene hennes syns det er fint, men hva hvis han utnytter henne? Hva hvis dette vennskapet går ut over hans «sosiale status?» Jeg er redd det kan ende i mobbing fra andre når han går så all in i denne jenta? Anonymkode: 12587...033
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Han er 8....ikke 18. Anonymkode: 6501e...cb2 32 1 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Du bekymrer deg for mye. De er barn, la dem leke. Anonymkode: 7533b...b6e 18 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Stakkars, dette vil gå over. La han holde på. Anonymkode: 745d6...01c 9 1
Sansa20 Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han snakker ikke om annet enn henne. Det er Lisa, Lisa, Lisa hele dagen lang. Han tegner hjerter og skriver brev, og er på døra deres for å leke med henne hele tiden. Koselig, men litt merkelig, eller hva? Denne jenta har språk, men hun er ganske fjern sosialt sett. Hun har ingen andre venner en min sønn, og hun faller utenfor det meste. Hun er inkludert, men det sosiale går dessverre over hodet på henne. Så til dilemmaet mitt. Burde jeg begrense han og tiden de er sammen? Foreldrene hennes syns det er fint, men hva hvis han utnytter henne? Hva hvis dette vennskapet går ut over hans «sosiale status?» Jeg er redd det kan ende i mobbing fra andre når han går så all in i denne jenta? Anonymkode: 12587...033 Ikke bruk ordet tilbakestående. Er så utdatert. 12 3 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 "All in"...? En åtteåring...? Det er bare en barneforelskelse 😂 Anonymkode: 232d3...ee0 7 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Uhh. Starten på en Reverse Forrest Gump. Neida. Forelskelse hos små barn sitter ikke så dypt, og om det gjør det så har de ofte forvekslet følelsen med noe annet. Er han svært empatisk av natur? Kanskje han er svært bevisst hennes situasjon og synest synd i henne? Anonymkode: 74b31...f6a 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 Jeg ville absolutt ikke begrenset vennskapet i det hele tatt. Han forstår nok at hun er annerledes og kanskje litt utenfor. Barn som opplever slike vennskap i barndommen blir omsorgsfulle, empatiske og jordnære ungdommer og voksne. Anonymkode: 3667c...034 12 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Helt vanlig. Jeg var "forelsket" en i klassen fordi han hadde mistet sin mor. Min mor var "forelsket" i nabogutten fordi han hadde downssyndrom. Man er jo ikke forelsket som 8åring, ikke sånn som man blir eldre. Men at man føler ekstra mye for noen man føler omsorg for, er jo bare en god ting. Anonymkode: 3ab4b...7b7 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Han snakker ikke om annet enn henne. Det er Lisa, Lisa, Lisa hele dagen lang. Han tegner hjerter og skriver brev, og er på døra deres for å leke med henne hele tiden. Koselig, men litt merkelig, eller hva? Denne jenta har språk, men hun er ganske fjern sosialt sett. Hun har ingen andre venner en min sønn, og hun faller utenfor det meste. Hun er inkludert, men det sosiale går dessverre over hodet på henne. Så til dilemmaet mitt. Burde jeg begrense han og tiden de er sammen? Foreldrene hennes syns det er fint, men hva hvis han utnytter henne? Hva hvis dette vennskapet går ut over hans «sosiale status?» Jeg er redd det kan ende i mobbing fra andre når han går så all in i denne jenta? Anonymkode: 12587...033 Tuller du? For et utrolig usympatisk innlegg. Anonymkode: 0a74b...5ee 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Man bruker ikke ordet tilbakestående. Som mor burde du vite slikt. Anonymkode: 1d1c3...f11 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tuller du? For et utrolig usympatisk innlegg. Anonymkode: 0a74b...5ee Det er nok sønnen som har fått alle empati-genene, hoppet over mora… Anonymkode: d3ac0...31b 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 Å jo, sterk forelskelse som 8 årig kan du ha. Jeg hadde det som 7 åring. Husker utseende hennes enda. Og som andre sier, synes det er et ganske usympatisk syn på situasjonen fra Ts. Anonymkode: 5f8c1...71b 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Unnskyld! Beklager! Jeg brukte et ord man aldri skal si, "lett tilbakestående." Det skal aldri gjenta seg. Jeg kom i skade for å kalle en person "mørk i huden" i stad, det skal jeg heller aldri, aldri si. Det riktige ordet er visstnok "melaninrik."Igjen jeg beklager å ha brukt feil ord. Anonymkode: 12587...033
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #15 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unnskyld! Beklager! Jeg brukte et ord man aldri skal si, "lett tilbakestående." Det skal aldri gjenta seg. Jeg kom i skade for å kalle en person "mørk i huden" i stad, det skal jeg heller aldri, aldri si. Det riktige ordet er visstnok "melaninrik."Igjen jeg beklager å ha brukt feil ord. Anonymkode: 12587...033 Er du tilbakestående? Anonymkode: 6df51...b1d 1 1 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unnskyld! Beklager! Jeg brukte et ord man aldri skal si, "lett tilbakestående." Det skal aldri gjenta seg. Jeg kom i skade for å kalle en person "mørk i huden" i stad, det skal jeg heller aldri, aldri si. Det riktige ordet er visstnok "melaninrik."Igjen jeg beklager å ha brukt feil ord. Anonymkode: 12587...033 Du gir et godt inntrykk gett.. Anonymkode: 1d1c3...f11 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #17 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du tilbakestående? Anonymkode: 6df51...b1d Mye tyder på det, ja. 😥 Anonymkode: 12587...033 1
Januar2 Skrevet 6. august 2023 #18 Skrevet 6. august 2023 Så koselig da. La han være forelsket helt naturlig 🥰
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #19 Skrevet 6. august 2023 Ærlig talt, de er unger. At jenta er åndssvak spiller da ingen rolle i den alderen. Anonymkode: 27d8d...868
Sansa20 Skrevet 6. august 2023 #20 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt, de er unger. At jenta er åndssvak spiller da ingen rolle i den alderen. Anonymkode: 27d8d...868 Åndsvak er heller ikke ord å bruke. Er vel ikke vanskelig å si bare anneledes barn eller barn med funksjonnedsettelse. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå