Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. august 2023 #1 Del Skrevet 6. august 2023 Har du en rett eller retter der du bruker "en hemmelig ingrediens" som du anser er unik? Jeg lærte for mange år på en hyttetur med ei venninne å bruke pepper og en klatt smør i kakao, det var hennes greie. Selv bruker jeg en tskje vaniljesukker i dynegrøt. Kan være at dette ikke er spesielt, men jeg innbiller meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 6. august 2023 #2 Del Skrevet 6. august 2023 Buljongpulver fra innvandrerbutikk 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg bruner smøret som skal i mange kaker, brownies og sjokoladekake for eksempel. Anonymkode: 13035...91c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. august 2023 #4 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg bruner smøret som skal i mange kaker, brownies og sjokoladekake for eksempel. Anonymkode: 13035...91c Uh, dét må prøves ut neste gang. Jeg trodde jeg laget verdens beste brownies, men kanskje jeg kan dra det enda litt lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg sparer på pamesanskalker og koker dem med pastasausen og gryter. Gir masse umami Anonymkode: a86c3...6ba 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 6. august 2023 #6 Del Skrevet 6. august 2023 33 minutter siden, Pal Fungi said: Buljongpulver fra innvandrerbutikk 🙂 A.k.a MSG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Del Skrevet 6. august 2023 Bruker soja saus til mye. Jeg steker med den og en skvett i sauser. Anonymkode: bd83b...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sparer på pamesanskalker og koker dem med pastasausen og gryter. Gir masse umami Anonymkode: a86c3...6ba Det gjør jeg også. Anonymkode: 6824e...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Del Skrevet 6. august 2023 Eg rører inn ett egg og nokre vaniljedråpar i semulegrynsgraut. Anonymkode: 54564...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Del Skrevet 6. august 2023 Aivar i tomatsaus! Anonymkode: bd6a3...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Del Skrevet 6. august 2023 Mye mer smør og salt enn du tror. Anonymkode: 663f9...37c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cisco1 Skrevet 6. august 2023 #12 Del Skrevet 6. august 2023 Kjærlighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Del Skrevet 6. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Mye mer smør og salt enn du tror. Anonymkode: 663f9...37c ..enn du tror du trenger. Skulle det stå. Anonymkode: 663f9...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har bacon i raguen når jeg lager bolognese og/eller lasagne, det blir veldig godt! Parmesan og litt honning i bechamel-sausen. Bruker mye honning i maten generelt.. det gir god smak til mye:) Anonymkode: 696ff...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #15 Del Skrevet 6. august 2023 Vikarsykepleier skrev (8 minutter siden): Uh, dét må prøves ut neste gang. Jeg trodde jeg laget verdens beste brownies, men kanskje jeg kan dra det enda litt lenger! Bloom kakaoen i smøret også så får du veldig mye mer smak🤩 Anonymkode: 13035...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. august 2023 #16 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eg rører inn ett egg og nokre vaniljedråpar i semulegrynsgraut. Anonymkode: 54564...987 Må også prøves, takk for tips. Bruker du hele egget, eller bare plommen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. august 2023 #17 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bloom kakaoen i smøret også så får du veldig mye mer smak🤩 Anonymkode: 13035...91c Jeg lager brownie med kokesjokolade i varmebad med smøret ... 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 6. august 2023 #18 Del Skrevet 6. august 2023 Nettrollet skrev (28 minutter siden): A.k.a MSG? Denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 6. august 2023 #19 Del Skrevet 6. august 2023 Tror kanskje at mange gjør det samme som meg, for det er tips jeg har plukket opp her og der. * I gryteretter med kjøtt og i brune sauser bruker jeg noen dråper med worcestersauce og selvfølgelig soyasaus. Det gjør seg med noe syrlig i sausen, og i viltgryter bruker jeg gjerne sølvløk og noe av søet i glasset. Tar alltid vare på rester i sølvløksglass og sylteagurkglass. Bruker agurksøet i brune sauser og i potetsalat. * Vender sei som skal stekes i knust cornflakes. Bruker også cornflakes som topping på fiskegrateng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 6. august 2023 #20 Del Skrevet 6. august 2023 Usikker på om noe jeg bruker er hemmelig, men kom på 1 ting: 1 ts honning i pizzadeigen, det gir veldig god smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå