Gå til innhold

Sliter med tenning på mannen… overvekt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 16 år og har egentlig alltid hatt det veldig fint. Jeg er veldig fornøyd med familien min og alt vi har sammen. Kunne ikke tenkt meg å bytte ut noe egentlig, men har fått ett problem som bare vokser…. Mannen har lagt på seg ganske mye de siste årene. Forstå meg rett, jeg har ikke noe i mot at man har ett par kilo ekstra. Faktisk synes jeg menn med litt ekstra/litt «pappa kropp» er mer sexy enn typiske «ung-gutt-sixpack» kropper. Men nå begynner det å bli litt mye… han har veldig stor mage, sånn typisk øl mage og ikke bare litt heller. Ofte synes jeg han lukter litt også, sånn som noen ganske overvektige gjør. Dette gjør at jeg rett og slett sliter litt med tenning/fysisk tiltrekning… overvekten gjør jo også at han svetter noe helt vanvittig under sex, og jeg synes ikke det er så tennende når det renner svette liksom. Føler meg jo som verdens verste, for jeg elsker han jo! Det bare er noe i meg som gjør at jeg sliter med å ha fysisk lyst på han og sex. Selv er jeg normalt slank og passer litt på kosthold osv. Har forsiktig foreslått at vi kan gjøre ting sammen, som litt trening eller endring av kost men han er liksom ikke interessert…. Noen som har noen tips eller innspill?

Anonymkode: 96461...80f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, her må du bare være ærlig, tenker jeg. Ja, det kan være ubehagelig å snakke om dette med han, men du kan jo starte med å vinkle det som en bekymring for helsen hans. For dette er jo virkelig skummelt mtp livsstilssykdommer i årene fremover for hans del. 

Endret av JuneR
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips desverre, men jeg skjønner deg godt. Har du forsøkt å snakke med ham om helsa hans? Det er ikke lett, men han må jo åpenbart gjøre noe. Tipper midjemålet hans er godt over det anbefalte.

Å trene sammen er kjempehyggelig, håper du får ham på gli.

Anonymkode: 94a27...e63

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du har forsøkt å prate med han,  og få han med på trening. 

Kanskje du må være mer dirkete, fortelle at du er virkelig glad i han og at han betyr alt. Men at du sliter med å tenne på han når han har blitt så stor. Er det dette han vil? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HI her…

ja, jeg må vel kanskje være mer direkte. Bare er så redd for å såre han veldig, så synes det er vanskelig😕 men jeg kan jo prøve å vinkle det ift helse ja, det er jo lurt.  Han sliter jo veldig med snorking også etter mye vektoppgang, så kan jo si litt om det også kanskje.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går med illusjoner om at kroppen skal være lik hele livet kommer du til å bli skuffet. Alle vil bli eldre og kroppen VIL endre seg, på ene eller andre måten. Elsker du han, må du tåle dette. Han skal ikke slanke seg, fordi DU ikke er fornøyd. Det vil jo aldri gå uansett. Han må ville det selv, og ha en indre motivasjon for det. I mine øyne er du svært overfladisk. 

Anonymkode: c787e...e21

AnonymBruker
Skrevet

Er uenig at man skal tåle alt bare fordi noen blir eldre. Du er ikke overfladisk som AB skriver over her.

Mannen min var tynn da vi ble sammen og nå har han en typisk pappakropp. Tynn men med litt mage. Og jeg elsker han fortsatt og er fortsatt tiltrukket. Men om han la på seg en del å ble overvektig da hadde jeg sagt ifra. Det er viktig at et parforhold har tiltrekning å ikke bare vennskapelig kjærlighet.

Anonymkode: 66401...445

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du går med illusjoner om at kroppen skal være lik hele livet kommer du til å bli skuffet. Alle vil bli eldre og kroppen VIL endre seg, på ene eller andre måten. Elsker du han, må du tåle dette. Han skal ikke slanke seg, fordi DU ikke er fornøyd. Det vil jo aldri gå uansett. Han må ville det selv, og ha en indre motivasjon for det. I mine øyne er du svært overfladisk. 

Ja, det kan det jo godt være du har rett i. Jeg føler jo som sagt veldig på det selv. Men jeg vet jo at kroppen endrer seg, og det har jeg overhodet ikke problem med. Tror utfordringen min her er at han er blitt veldig overvektig, og det er jo ikke en helt normal eller uunngåelig aldring av kroppen da… jeg trenger ikke at han ser slank eller trent ut, bare ikke fult så overvektig liksom.

HI

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mordina skrev (4 minutter siden):

Hva lukter overvektige? 

Mugg, gammel svette og klamt/innestengt er det jeg selv har opplevd fra overvektige. Kan være det TS mener? 

Anonymkode: 29ec9...ad5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Mordina skrev (4 minutter siden):

Hva lukter overvektige? 

Det er ikke alle overvektige som har noen spesiell lukt, jeg sa at enkelte har det… det er min subjektive erfaring, men det kan jo godt være at andre ikke merker noe til det. Jeg synes enkelte har litt «samme» lukten, som er vanskelig å beskrive om man aldri har merket det. Blir litt som at jeg også synes en del eldre mennesker har en litt lik og distinkt lukt. Men mulig det bare er jeg som opplever det altså☺️

HI

AnonymBruker
Skrevet

Dama er overvektig, og jeg hadde nok blitt singel om jeg sa hun er for stor og at hun måtte slanke seg. Her må du nok være veldig forsiktig med hvordan du sier det 

Anonymkode: 85789...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Når man først har blitt feit skal det veldig mye til for å bli slank igjen, og holde seg slank. Vet ikke helt hvor sannsynlig det er at han noensinne vil bli som før egentlig. 

Anonymkode: 83782...a71

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt uenig. Stor vektoppgang er ikke naturlig aldring. Seksuell tenning er heller ikke noe man velger. Vi mennesker er faktisk programmert sånn fra naturens side at vi tiltrekkes tegn på sunnhet. Testosteronnivået hos menn går ned med stor overvekt, noe som i tillegg til utseende i stor grad påvirker psyken/humøret. Når man elsker noen er det vondt å se på at de behandler kroppen sin dårlig. Kjærlighet handler også om å tørre å ta de vanskelige samtalene. Være ærlig, og gi den andre en sjanse til å gjøre noe med problemet. Hva er egentlig alternativet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke lett å si det på en god måte, det blir fort veldig feil. Jeg ville oppmuntret til å trene sammen, oppmuntret til at dere får bedre middagsvaner. Selv om du ikke skulle være like stor som han, så er dette fortsatt noe du kan være med på. Da blir det "vi", ikke "du", og den forskjellen er stor med hvordan det blir tatt imot 

AnonymBruker
Skrevet
Artmo3 skrev (3 minutter siden):

Ikke lett å si det på en god måte, det blir fort veldig feil. Jeg ville oppmuntret til å trene sammen, oppmuntret til at dere får bedre middagsvaner. Selv om du ikke skulle være like stor som han, så er dette fortsatt noe du kan være med på. Da blir det "vi", ikke "du", og den forskjellen er stor med hvordan det blir tatt imot 

Ja, det er litt sånn jeg har prøvd å få det frem før. Jeg har jo også tidlige prøvd å være åpen «om meg selv», ved at jeg har sagt at jeg ønsker å ta ett par kilo før det blir for mye (selv om jeg aldri har vært overvektig, men av og til hatt ett par unødvendige kilo). Da har jeg jo lagt om mer selv og pratet litt om det og spurt om han ikke skal bli med på litt vektnedgang, men han feier det liksom bare bort… har ikke vært direkte om at jeg synes han trenger det osv da.

HI

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ærlig ovenfor mannen min. Jeg tenner ikke på kjempe overvektig mann. Litt går bra ja. Men sånn stor mage som ser ut som dem er 9 mnd på vei. Nei det tenner meg ikke. Han vet dette. Kan være ved han side ja. Men vil han ha et sundt sex liv så er ikke det veien å gå. 

Anonymkode: d803e...a0b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må nok si det du mener og være på tilbudsida med å servere mat og være med å trene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er litt sånn jeg har prøvd å få det frem før. Jeg har jo også tidlige prøvd å være åpen «om meg selv», ved at jeg har sagt at jeg ønsker å ta ett par kilo før det blir for mye (selv om jeg aldri har vært overvektig, men av og til hatt ett par unødvendige kilo). Da har jeg jo lagt om mer selv og pratet litt om det og spurt om han ikke skal bli med på litt vektnedgang, men han feier det liksom bare bort… har ikke vært direkte om at jeg synes han trenger det osv da.

HI

Innser han selv at han bør slanke seg, snakker han noe om det? 

Kjæresten min er overvektig, jeg også, men ikke så mye som henne. Hun snakker selv om at hun bør slanke seg, så da bare støtter jeg henne med det, og er tydelig på at det er noe vi kan gjøre sammen,  oppmuntrer til sunnere middager, mer gåturer osv, men hadde jeg vært så direkte at jeg sa jeg synes hun er for overvektig, og at hun burde slanke seg, så hadde det nok blitt dårlig stemning

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen TS, vil bare si at jeg forstår godt. Man kan faktisk ikke så mye for hva man tenner på/ikke tenner på heller.. sånn for de som sier man er overfladisk. 

Anonymkode: 020d7...e7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...