Gå til innhold

Hvordan får jeg bukt med hedningehud i hodebunnen?


Padmee

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd? Jeg har prøvd å bruke babyolje, og det løsner det, men så kommer det tilbake igjen med full kraft. Dessuten sitter det som har løsnet veldig godt fast i håret, og jeg får det ikke vekk. Det ser så stygt ut synes jeg. Gode råd anyone?

Jeg får vel legge til at min datter er 3 år, så ho har jo fått litt hår etterhvert også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei,

har nok ikke noe gode råd til deg annet enn å massere hver gang du vasker håret hennes og børste henne morgen og kveld. Du kan evt ta henne med til frisør og høre om de har noen spesielshampo du kan bruke :)

sønnen min på 6 har litt igjen fremdeles......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at hedningehud er det samme som "melkeskorper".

En av guttene mine hadde ganske mye skorper i hodebunnen da han var 2-3 år. Jeg var faktisk ikke så bevisst på det, og visste ikke at jeg kunne gjøre noe for å få det bort. Men etter en skikkelig omgang med babyolje (barnet kan godt ligge med dette over natten og ha en tynn lue e.l. utenpå for å skåne sengtøyet) så var det liksom bare å lirke det forsiktig bort.

Hos gutten min forsvant problemet der og da, men jeg antar at om det vender tilbake, er det nok bare å gjenta kuren. Tror dette er noe barnet vil vokse av seg etter hvert.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...