Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde besøk i går av ett par venner, de kom rundt 18.00, og dro ikke før 2 om natta. Syns det var for lenge, var kjempe trøtt, prøvde å hinte flere ganger at jeg var trøtt og ville legge meg. Men det hjalp ikke. 

Anonymkode: 7a84a...920

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1-2 timer maks. Hadde også et par venner som _aldri_ hadde vett til å dra hjem, måtte nærmest jages hjem.

Måtte bare kutte de ut da de også aldri holdt tiden på avtaler. Kunne møte opp opptil to timer før og etter avtale. 

Anonymkode: 4b4d4...17c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som 'aldri' drar, selv når jeg sier det rett ut.

Det er jo koselig og, men vanvittig slitsomt. Har skjedd flere ganger at jeg har sagt jeg går å legger meg, så får hun dra når hun ønsker. :fnise:

Løsningen vår har blitt at jeg drar til henne på besøk, og skal vi noe, så kjører jeg. 

Anonymkode: f15ec...7cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde besøk i går av ett par venner, de kom rundt 18.00, og dro ikke før 2 om natta. Syns det var for lenge, var kjempe trøtt, prøvde å hinte flere ganger at jeg var trøtt og ville legge meg. Men det hjalp ikke. 

Anonymkode: 7a84a...920

Du trenger ikke å «hinte», ts. Dette er vennene dine - du kan helt fint si «jeg tenker legge meg 23, så fint om dere går 22.30» før de i det hele tatt kommer. Pg si «nå må dere gå, takk for besøket, det var kjempehyggelig å se dere!» er helt akseptabel adferd.

Takler ikke folk at du setter dine grenser, gjør dine prioriteringer og tar dine valg - som ikke er like deres egne grenser, valg og prioriteringer? Da er de ikke venner, ts. Så å være redd for å grensesette er irrasjonelt - venner tåker det alltid helt fint. De som ikke tåler det? Var aldri venner. De likte deg aldri i det hele tatt.

Anonymkode: 45fe1...642

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke si at du skulle legge deg?

Anonymkode: e26f1...848

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Drakk dere alkohol og hadde god stemning eller var det typ kaffe og prating? Høres jo ut som det mangler litt sosiale antenner 😅

Jeg kan være borte flere timer men da er det hos nære venner eller familie, og med barna tilstede (som vil si at vi reiser hjem senest til middagstid som er rundt 16-17 tiden)

Jeg gidder ikke ordne meg selv, barn, pakke med bleier, skiftetøy, uteklær, få alle inn i bilen forså å kjøre dit vi skal være for 1 time😅 Da blir jeg heller hjemme og finner på noe annet med barna.. 

Anonymkode: 20e10...475

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg alltid foreslår å treffes på en uteplass/cafè eller noe, for da kan jeg gå når jeg vil uten at det blir kleint. 

Anonymkode: a52d5...acd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor er det enkelte jeg ikke treffer mer enn 1 gang i året. Slitsomt.. 

Anonymkode: 4e6d7...009

Skrevet

1-4timer. Kommer ann på anledningen. Jeg er godt forsynt med 2 timers besøk

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det styrer man selv når man ber inn til besøk. Om man serverer mat så forventes kaffe en tid etterpå, om det serveres kaffe og kaker så kommer det sjelden mat senere. I første tilfelle kan besøke vare lenger enn kun kaffebesøk. 

Er forskjell på om det er venner som bor nær eller slektninger som man ser årlig eller sjeldnere. 

Anonymkode: 56ce2...6b9

• Nyttig 1
Skrevet

Kommer jo helt an på, men ikke uvanlig for meg å ha gjester til litt utpå natta. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når vertsskapet sovner er det på tide å gå🤭 Gode besøk av gode venner varer til vi omtrent sovner alle sammen eventuelt at fornuften tar oss fordi det snart er lyst igjen. 

Anonymkode: feb3b...a33

Skrevet

Alltid 2-3 timer, ikke mer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mellomtomater67 skrev (18 minutter siden):

Alltid 2-3 timer, ikke mer. 

Hva slags besøk er det? Når jeg har venninner på besøk, kommer de gjerne på middag i sekstida. Om de gikk igjen klokka åtte, ville jeg bli rimelig skuffa! 

Anonymkode: 46bb7...1c8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

En lørdagskveld er det jo helt innafor å være på besøk i flere timer. Et par timer på en lørdag er jo bare stusselig

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på type besøk, og hvem det er. 

Har jeg venninnekveld, er det helt vanlig at det varer til 2 om natten. Etter jeg fikk unger som våkner klokken fem, sier jeg ifra at nå er besøket over, jeg må legge meg. 

Anonymkode: 527cb...f38

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne på besøk her om dagen, hun kom kl 15 og dro ikke før kl 01.00.. altså.. det var faen meg ikke hyggelig, tør ikke be henne på middag igjen.

Anonymkode: 38a68...f8b

• Liker 2
Skrevet

Skal vertskapet på jobb dagen etter er klokken 22 passe tid til å takke for seg.  Fredag og Lørdag må man føle seg litt fram.  Jeg har et par ganger den senere tid fått besøk klokken 21.30 i ukedagene, da har jeg sagt det ikke passer.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan folk ikke kan si fra. 

"Det var veldig hyggelig med besøk, vi må gjøre dette igjen, men jeg skal opp tidlig i morgen så jeg må nesten legge meg snart". Også reiser du deg opp og begynner å rydde bort kopper og fat.

Anonymkode: 09e80...8ec

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde en venninne på besøk her om dagen, hun kom kl 15 og dro ikke før kl 01.00.. altså.. det var faen meg ikke hyggelig, tør ikke be henne på middag igjen.

Anonymkode: 38a68...f8b

Klarer du ikke å si fra? Det er ditt ansvar å sette grenser. 

Anonymkode: 2b113...1ed

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...