AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg har alltid pleid å fly med innsjekket bagasje, så jeg har bare hatt en antibac og håndkrem i håndbagasjen som jeg pakker i en tilfeldig ziplockpose jeg napper ut av kjøkkenskuffen. Nå skal jeg reise på helgetur uten å sjekke inn koffert, så jeg gikk på nett for å dobbelsjekke maxmengde for væske totalt, og ser da at man kan ha tilsammen én liter væske. Men, alle beholderne skal være i en pose som også rommer max én liter.* Jeg tok da en nærmere titt på de posene jeg har liggende, og ser de rommer 1.2l. Er det noen som har opplevd at de er strenge på dette? Jeg har som sagt flydd ofte med denne posestørrelsen uten kommentarer, men litt kjipere å ta sjansen når jeg har flere produkter jeg trenger på turen inkludert medisiner. 😅 *Jeg må også legge til, at når regelen sier man kan ha én liter væske tilsammen, fordelt i beholdere på max 100ml hver, som da skal pakkes i en pose som rommer én liter... Da er det noen som har "glemt" at beholdere faktisk krever en god del mer plass enn innholdet de rommer. Anonymkode: d54ed...a85
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 De har vel godkjente ziplockposer på flyplassen? Anonymkode: c74b2...448 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok da en nærmere titt på de posene jeg har liggende, og ser de rommer 1.2l. Er det noen som har opplevd at de er strenge på dette? Jeg har som sagt flydd ofte med denne posestørrelsen uten kommentarer, men litt kjipere å ta sjansen når jeg har flere produkter jeg trenger på turen inkludert medisiner. 😅 Anonymkode: d54ed...a85 De kommer nok ikke til å måle posen på milimetern, men det er viktig at den er lukkbar. Hvis du er i tvil så ta en av posene som ligger på flyplassen før sikkerhetskontrollen. Anonymkode: d3f74...60a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kommer nok ikke til å måle posen på milimetern, men det er viktig at den er lukkbar. Hvis du er i tvil så ta en av posene som ligger på flyplassen før sikkerhetskontrollen. Anonymkode: d3f74...60a Det kan jeg selvsagt gjøre, så jeg har en backup. Jeg var så fokusert på at jeg skulle ha alt klappet og klart før jeg dro hjemmefra at jeg ikke så den løsningen. ADHD-hjerne i fullgir. XD Anonymkode: d54ed...a85
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Går ikke medisiner utenom den literen? Medisiner skal jo uansett i håndbagasjen. Anonymkode: 99b84...22d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har alltid pleid å fly med innsjekket bagasje, så jeg har bare hatt en antibac og håndkrem i håndbagasjen som jeg pakker i en tilfeldig ziplockpose jeg napper ut av kjøkkenskuffen. Nå skal jeg reise på helgetur uten å sjekke inn koffert, så jeg gikk på nett for å dobbelsjekke maxmengde for væske totalt, og ser da at man kan ha tilsammen én liter væske. Men, alle beholderne skal være i en pose som også rommer max én liter.* Jeg tok da en nærmere titt på de posene jeg har liggende, og ser de rommer 1.2l. Er det noen som har opplevd at de er strenge på dette? Jeg har som sagt flydd ofte med denne posestørrelsen uten kommentarer, men litt kjipere å ta sjansen når jeg har flere produkter jeg trenger på turen inkludert medisiner. 😅 *Jeg må også legge til, at når regelen sier man kan ha én liter væske tilsammen, fordelt i beholdere på max 100ml hver, som da skal pakkes i en pose som rommer én liter... Da er det noen som har "glemt" at beholdere faktisk krever en god del mer plass enn innholdet de rommer. Anonymkode: d54ed...a85 Bruk posene som er på flyplassen Anonymkode: daead...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Hvor nøye de er varierer etter hvor du flyr fra. Islendingene ut fra Keflavik er fx superstrenge. I Norge tror jeg ofte posen min er 1,2 liter Anonymkode: e2e4c...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå