AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Hjelp meg litt her, damer; vi får levert nytt kjøkken om noen uker. Det er et stort kjøkken og en bekjent av oss skal sette det opp. Det er altså ikke et proft firma som kommer og er ansvarlige for hele prosessen. Mannen min sier at han har tenkt seg på hyttetur med kompiser tre dager etter at kjøkkenet kommer. Han har ingen tanker rundt at det kanskje ikke passer så bra. Jeg synes det er en selvfølge at han er her og hjelper han som skal sette det opp med bæring og holding etc. Vi har tre barn og en hund så ikke så enkelt for meg å gjøre det heller. Han skal på guttetur neste helg også, så det er ikke som at det er lenge siden sist. Føler meg alene om å ta ansvar. På toppen av det hele blir han irritert på meg som synes det er et dårlig tidspunkt å dra bort på. Er jeg kjip? Anonymkode: 791d4...6a8 5 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 6. august 2023 Nei, du er ikke kjip, selvsagt bør han være tilstede og bidra. Anonymkode: 23114...01d 58 29
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 6. august 2023 Utrulig frekt hvis han har tenkt til å stikke av på guttetur å la en bekjent gjøre hele jobben! Jeg hadde blitt så flau at jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle ha gjort av meg om det var min mann. Selvfølgelig må han bidra! Anonymkode: b64d5...ffb 64 2 25
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Han må bli hjemme. Anonymkode: 5c8b9...b81 20 13
Klott Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Selvfølgelig skal han være hjemme. Du er ikke kjip. Han kan ta med seg ungene og hunden på hyttetur hvis han absolutt må dra. Slik at du får bidratt. Men det er jo bare tåpelig av han å insistere på å dra. 33 1 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 Får denne vennen betalt for jobben? Han regner kanskje med at din mann er hjemme og hjelper til. Vi hadde hjelp av en venn til å sette opp kjøkken, alt var flatpakket og det tok en uke å få alt på stell. Senere har vi også satt opp kjøkken som kom ferdig montert, det gikk fortere. Anonymkode: 10e7b...123 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Skal dere betale denne bekjente det det koster å få montert? Tenker det er litt forskjell på om det betales eller om det er en ren vennetjeneste hvor mye man bidrar selv. Er det en vennetjeneste med liten eller ingen betaling er det frekt å stikke på tur. Anonymkode: ce195...73e 24 1
Tvist Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 Han skal på hyttetur etter at kjøkkenet er satt opp. Hvorfor er det et problem? I tilfelle det ikke fungere som planlagt? 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Hadde han ikke tenkt å bidra til å sette opp deres felles nye kjøkken i det hele tatt? Betaler dere denne bekjente for jobben? Hvilke tanker har mannen selv gjort seg om hvordan dette skal foregå sånn rent praktisk? Tenkte han kanskje at den bekjente skulle klare alt alene? Her må han rett og slett bidra til hvordan dette skal løses. Ville ikke fokusert så mye på dårlig gjort å reise osv men at mannen faktisk må komme opp med en løsning. Skal han være borte må han ordne en person som gjør hans jobb i prosessen feks. Forøvrig så må man vel være litt enige om at det er ok å reise bort på hyttetur om man har barn og dyr sammen, man kan ikke bare stadig reise avgårde. Anonymkode: 3d55d...7a2 5 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Får han betalt? Hvor mye i så fall? Hvis han ikke får tilstrekkelig betalt må jo en av dere være hjemme å hjelpe til. Anonymkode: d398a...7bc 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Vi har en kjøkkenmontør i familien som har satt opp et par kjøkken for oss og han ønsker ikke å ha oss til stede når han monterer. Han er vant til å montere alene og trives best uten forstyrrelser av folk som ikke vet hva de driver med. Men det bør jo avklares med deres vedkjenne. Anonymkode: 47ddd...6f7 16 1
Pippi Lotta Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Enten må ham ta hunden og ungene ellers så må han hjelpe til med kjøken! Eventuelt får dere dele på oppgavene. Han kan jo ikke forvente at du gjør alt. Han høres lit kort ut egentlig. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 TS her, han skal på hyttetur nå før kjøkkenet blir levert. Så i tillegg har han tenkt å dra på ny guttetur tre dager etter at det blir levert i tillegg. den første turen er selvsagt ok. Men den rett etter at kjøkkenet blir levert synes jeg er dumt. Er jo forventet at han kan bidra noe. vennen er ikke montør. Han får litt penger for jobben men han kan jo ikke stå for all bæring alene etc. Anonymkode: 791d4...6a8 6 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Dersom det er forventet at mannen hjelper til, ville jeg blitt flau. Anonymkode: daf1f...9c3 11 6
Anonym90059005 Skrevet 6. august 2023 #15 Skrevet 6. august 2023 Vil det ta mer enn 3 dager å montere kjøkkenet da? 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 Men skal kjøkkenet monteres etter han har reist? Han er jo der i tre dager, tar vanligvis ikke lenger enn 2-3 dager å montere et fullt kjøkken. Og å koble på igjen vann, strøm og lignende bruker man jo helst fagfolk til. Anonymkode: 1bffb...44f 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #17 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har en kjøkkenmontør i familien som har satt opp et par kjøkken for oss og han ønsker ikke å ha oss til stede når han monterer. Han er vant til å montere alene og trives best uten forstyrrelser av folk som ikke vet hva de driver med. Men det bør jo avklares med deres vedkjenne. Anonymkode: 47ddd...6f7 Høres ut som montørene vi hadde tilknyttet oss da jeg jobbet med salg av kjøkken for noen år siden. Begge foretrakk å jobbe alene og hatet når kunder var hjemme og ville hjelpe til. Det var bare forstyrrende for dem med "hjelpsomme" folk som ikke visste hva de holdt på med. Dette var proffe kjøkkenmontører som hadde mange års erfaring med akkurat det. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men skal kjøkkenet monteres etter han har reist? Han er jo der i tre dager, tar vanligvis ikke lenger enn 2-3 dager å montere et fullt kjøkken. Og å koble på igjen vann, strøm og lignende bruker man jo helst fagfolk til. Anonymkode: 1bffb...44f Tidsbruken avhenger jo av om kjøkkenet kommer ferdig sammensatt eller flatpakket. Sistnevnte tar mer tid siden man må montere alt av skrog osv. Min umiddelbare tanke er at mannen til TS bør være tilstede de par-tre første dagene av monteringen, så han kan bidra med løft osv.. Etter to-tre dager bør kjøkkenet være oppe og det som står igjen er sannsynligvis mer "finsnekring" av typen tilpasse foringer, dekksider, justering av hengsler, bore hull og montere håndtak osv. som montøren sannsynligvis ikke har behov for bistand til. Anonymkode: 8d746...170 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #18 Skrevet 6. august 2023 TS det er et kjempestort kjøkken så tar mer enn tre dager ja… Synes det er leit at han ikke ser alt ekstra som faller på meg når han drar. Vi burde vært sammen om å passe barn, hund og å hjelpe til føler jeg. Og ja, synes også det er flaut i forhold til vennen som hjelper oss. Selv om han får betalt for jobben Anonymkode: 791d4...6a8 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #19 Skrevet 6. august 2023 Anonym90059005 skrev (8 minutter siden): Vil det ta mer enn 3 dager å montere kjøkkenet da? Ts skriver at kjøkkenet er stort. Det kan fort ta en del dager (man jobber jo ikke 24/7 heller) og han som skal montere har jo ikke dette som jobb, så han jobber nok tregere enn en som gjør dette daglig. Anonymkode: ae7b5...b0f 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #20 Skrevet 6. august 2023 Be ham ringe montøren og sette på høytaler mens motoren forklarer hva han trenger. Anonymkode: 6a04a...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå