AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg er gift med en "snill pike". Og jeg hater det. Hun er en som skal gjøre alle til lags. Gir alt av seg selv for at alle andre skal være fornøyde. Hun er tilgjengelig for jobben 24/7, stiller opp på alle forespørsler om frivillig arbeid og har blitt et "go to place" for alle vennene som trenger hjelp med alt mellom himmel og jord. Hun brenner lyset i begge ender, for å tilfredsstille alle. Når det gjelder barna våre er hun veldig tilstede, og stiller opp på alt som skjer rundt de. Men snille piker må også hvile og lade opp igjen. Og det skjer under den lille tiden som er igjen, som kunne ha vært brukt sammen med meg. Når hun endelig får landet hjemme, så er batteriet helt flatt. Hun har ingenting igjen til oss. Det er helt dødt. Vi har snakket om det flere ganger, at hun kanskje burde tenke litt mer på sine nærmeste. Hun sier hun elsker meg, men ærlig talt så tror jeg det kun er snakk om en praktisk/økonomisk forordning. Jeg har holdt fortet hjemme i alle år, og får ingenting igjen. Så mitt råd til dere menn: aner dere konturene av en "snill pike", så styr unna. Og til dere kvinner: er dere en slik - skjerp deg! Det er vel viktigere å ta vare på sine nærmeste, enn å jobbe livet av seg for andre, som egentlig ikke bryr seg (fordi de tenker at "da slipper jeg gjøre det selv") Anonymkode: 48ce9...594 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Eksen mente at jeg hadde snill pike-oppførsel. Sannheten er at jeg ikke hadde fast jobb så jeg måtte gjøre ekstra innsats der (har nå fått fast), oppvekstfamilien trengte meg så jeg stilte opp (vi er nå sammensveiset som kom gjennom problemene), og jeg har vært sosial og vært der for venner og bekjente så selv etter corona kommer de tilbake. Selvsagt må man hvile og ha det gøy når man kan, men livet svinger angående når det er mulig. Jeg følte aldri eksen helt skjønte mine tanker på området. Han gir minimums-innsats over alt og blir sliten av å tenke på noe mer enn å slappe av/gjøre solo hobby. Mens nåværende gir virkelig jernet på flere fronter selv, og klandrer meg sjeldent for det samme. Skal sies at vi har en fast ukentlig date der begge setter av tid og energi. Hva legger du i at du holder fortet uten å få noe igjen for det? Du sier at hun stiller opp på alt rundt ungene. Er problemet at du ikke får gjort ting på kveldstid når hun er ute og farter? Eller er det det at dere to ikke får nok kvalitetstid som kjærester, fordi hun feks er mye opptatt i helgene? Kan du be henne om en konkret endring du ønsker deg? Feks at en dag i uka er "hviledag"? Anonymkode: 28eca...655 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Problemet er at når vi har tid til å være sammen, så er hun alltid utslitt og orker ingenting. Sex er snart et fremmedord. Alle sier til meg at "det er vel full fart hjemme hos dere, du som har ei slik driftig kone". Sannheten er at hjemme er hun sur og nebbete. Hun viser null interesse for meg, for den jeg er, men bare på ting jeg skal gjøre. Anonymkode: 48ce9...594 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Sånn kunne sikkert min mann beskrevet meg. Gir mye for barna, andre, fikser hus omtrent alene, men orker ikke ha sex fordi når kvelden kommer er jeg helt gåen. Han furter fordi han ikke får sex. Han ser ikke meg som menneske i det hele.. Er drit forbanna fordi mannen bidrar så lite, det er så urettferdig.. Og han gir meg aldri skryt/ros/tilbakemeldinger.. Har gitt mye til han, men nå er det nok.. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder det ut. Kommunikasjonen er ræva, og jeg holder på å bli sprø. Sex er det siste jeg tenker på. Anonymkode: 41e94...460 2 3 2
Fremmed fugl Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at når vi har tid til å være sammen, så er hun alltid utslitt og orker ingenting. Sex er snart et fremmedord. Alle sier til meg at "det er vel full fart hjemme hos dere, du som har ei slik driftig kone". Sannheten er at hjemme er hun sur og nebbete. Hun viser null interesse for meg, for den jeg er, men bare på ting jeg skal gjøre. Anonymkode: 48ce9...594 Tror vel ikke problemet er at din kone driver med jobb og annet. Problemet er nok at hun har mistet følelsene. 1
Gjest Paramount Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så mitt råd til dere menn: aner dere konturene av en "snill pike", så styr unna. Og til dere kvinner: er dere en slik - skjerp deg! Godt råd. Damer som kan nedprioritere klesvasken og andre huslige bagateller til fordel for kvalitetstid med partner er gull verdt. Ta en dugnad sammen heller, når det hoper seg opp.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Paramount skrev (4 minutter siden): Godt råd. Damer som kan nedprioritere klesvasken og andre huslige bagateller til fordel for kvalitetstid med partner er gull verdt. Ta en dugnad sammen heller, når det hoper seg opp. Eller så kan den mannlige parten oppjustere innsatsen sin i heimen. Utrolig nok har damer en hel del i livet som er viktig for dem, det være seg jobb, studier, hus økonomi, unger og venner. En mann som vil være i sentrum hele tida er ikke særlig sjarmerende, men det er en mann som ser mine behov. Anonymkode: 349cd...662 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 Trodde overskriften betydde noe annet 😆 I et forhold må man prioritere tid til hverandre, så enkelt er det. Det er mulig å være en god mor uten å alltid være med på dugnaden, og å prioritere tid sammen med partneren er også å prioritere familien. Hun bør også prioritere tid på seg selv, først og fremst, for å ha overskudd til å ta vare på partneren også. Mange må ha senkede smuldre for å klare å være nær, og det er noe både hun og han bør prioritere og sikkre i samlivet. "Happy wife, happy life" sies det. Men som det sies over krever dette at han er med og bidrar på arenaene sammen, slik at hun slipper å måtte gjøre alt alene. Men det kan jo hende det er andre grunner enn bare hennes behov for å tilfredsstille alle andre som gjør det. Kanskje rømmer hun fra noe? Jeg har i alle fall gjort det samme selv i perioder hvor jeg har hatt vansker i samlivet, gjort det for å ha en gyldig "unnskyldning". Så det er ikke så godt å si hva som er årsaken til problemet her. Hva er høna og egget? Anonymkode: ddcae...389
Artmo3 Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Har hatt en lignende erfaring tidligere, jeg måtte dumpe henne pga dette. Hun hadde store problemer med å si nei, og dette ble utnyttet av venner og på jobb, så når hun først hadde tid til overs, så var hun så utslitt at hun måtte sove, eller gjøre ingenting, helst ikke prate med noen, ikke en gang meg Så ja, helt enig, best å holde seg unna slike, for man vil bli underprioritert når de går helt i kjelleren fordi de skal være så flink pike og ikke klarer å si nei til folk de burde si nei til
ESFP Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Så er det sånn at vi ikke kan endre andre, du kan kun endre deg selv. Du har nok brukt mange år på å "godta" å komme sist. Hun vet at hun har deg og at du er der uansett hvor lite hun gir deg. Snill pike adferd er manipulasjon. Hun manipulerer folk med pleasing for ikke å bli mislikt. Skal du få det du trenger i forholdet, må du stå opp for deg selv og risikere å miste henne.
Gjest Paramount Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Eller så kan den mannlige parten oppjustere innsatsen sin i heimen. Utrolig nok har damer en hel del i livet som er viktig for dem, det være seg jobb, studier, hus økonomi, unger og venner. En mann som vil være i sentrum hele tida er ikke særlig sjarmerende, men det er en mann som ser mine behov. Anonymkode: 349cd...662 Det var "snill pike" som var temaet. Altså kvinnen som føler hun må gjøre alt, og ikke klarer å si nei. Og med det tror hun gjør det riktige. Jeg forutsetter jo at mannen tar sin del av oppgavene.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eller så kan den mannlige parten oppjustere innsatsen sin i heimen. Utrolig nok har damer en hel del i livet som er viktig for dem, det være seg jobb, studier, hus økonomi, unger og venner. En mann som vil være i sentrum hele tida er ikke særlig sjarmerende, men det er en mann som ser mine behov. Anonymkode: 349cd...662 Hvis man leser hva han faktisk skriver, så kommer det tydelig frem at dette ikke handler om hvem som gjør mest husarbeid. Alle har ting i livet som er viktig utenom partner, men det finnes en mellomting mellom å alltid bli prioritert, og å aldri bli prioritert, en dame som er "snill pike" og skal gjøre alle til lags, og som sier ja til alt og alle vil ikke klare å prioritere ett forhold, det er få damer som hadde akseptert slik oppførsel andre veien Anonymkode: 282e4...023
Snedig Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 Skjønner frustrasjonen, men likevel er det eneste som dukker opp i hodet mitt: Hva gir du egentlig henne? (Å prioritere tid til sex teller ikke) 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet er at når vi har tid til å være sammen, så er hun alltid utslitt og orker ingenting. Sex er snart et fremmedord. Alle sier til meg at "det er vel full fart hjemme hos dere, du som har ei slik driftig kone". Sannheten er at hjemme er hun sur og nebbete. Hun viser null interesse for meg, for den jeg er, men bare på ting jeg skal gjøre. Anonymkode: 48ce9...594 Tipper dere er 2 om å ikke føle dere uthvilt, sett og verdsatt. Anonymkode: 28eca...655 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Paramount skrev (2 timer siden): Godt råd. Damer som kan nedprioritere klesvasken og andre huslige bagateller til fordel for kvalitetstid med partner er gull verdt. Ta en dugnad sammen heller, når det hoper seg opp. Den som anser klesvask i en barnefamilie for en bagatell, gjør garantert for lite hjemme 😉 Anonymkode: 28eca...655 2
Gjest Paramount Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den som anser klesvask i en barnefamilie for en bagatell, gjør garantert for lite hjemme 😉 Anonymkode: 28eca...655 Jeg vil kontre og si at den som ikke anser en klesvask for en bagatell, uansett, har gått i fella og blitt en snill pike. For meg vil en klesvask aldri bli annet enn en bagatell☺️. Det er når kvinner begynner å diskutere det som står på vaskelappene, seg i mellom, det begynner å bli virkelig fare på ferde. Da er du i ferd med å miste en kvinne, og få ei vaskehjelp. (Satt på spissen..)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Paramount skrev (8 minutter siden): Jeg vil kontre og si at den som ikke anser en klesvask for en bagatell, uansett, har gått i fella og blitt en snill pike. For meg vil en klesvask aldri bli annet enn en bagatell☺️. Det er når kvinner begynner å diskutere det som står på vaskelappene, seg i mellom, det begynner å bli virkelig fare på ferde. Da er du i ferd med å miste en kvinne, og få ei vaskehjelp. (Satt på spissen..) Man skal ikke diskutere det som står på vaskelappene, det bør alle vite betydninga av eller pugge om de ikke kan. Men det er triks det kan være lurt å vite om, feks hvordan fjerne flekker eller de-krympe ullplagg. Jeg lærte det siste til alle på jobben forrige uke. Klesvaska er såklart en "bagatell" når den blir riktig og effektivt tatt av "noen", i likhet med alt som blir utført av "noen". Jeg vet ikke hva du legger i miste kvinne og få vaskehjelp. Hinter du til noe seksuelt? Anonymkode: 28eca...655 1
Gjest Paramount Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet ikke hva du legger i miste kvinne og få vaskehjelp. Hinter du til noe seksuelt? Nei.
Gjest Refreng Skrevet 7. august 2023 #19 Skrevet 7. august 2023 Rart det der med at dersom en kvinne hadde skrevet denne tråden, så hadde hun vist sympati med mannen og trengte råd og hjelp. Mannen som skriver tråden derimot, ender innlegget med bitterhet og sinne, og anbefaler andre menn å ikke i det hele tatt se på "snille kvinner". Han spør ikke en gang om råd. Det er ikke alltid sånn, men veldig ofte skriver menn veldig lite sympatiske tråder om sine situasjon og om sine partnere i motsetning til kvinner. Selvsagt vil ikke strategien til TS der han klandrer og gir dårlig samvittighet fungere. Fordi det forsterker følelsene som kona bærer på som gjør at hun er "snill pike". Det er det som driver henne. Konstant dårlig samvittighet og pliktfølelse. Og når andre mennesker viser at de blir skuffet når hun ikke lever opp til forventningene, så styrker denne følelsen seg. Om mannen blir sur for manglende forventninger, så blir også andre mennesker det. Og hun føler sterkere på at hun må stille opp for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå