Gå til innhold

Flere barn en ansatte som ikke kan gå, hvordan ivareta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen mitt barn har begynt i er det 3 barn som ikke kan gå, pluss minst 2 barn som er utrygge og må bæres mye.

Så trenger jo de andre trøst osv til sin tid de også. Hvordan løser de det med 3 ansatte og totalt 9 barn?

Anonymkode: c95f7...3e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved å sitte på gulvet sammen med dem tenker jeg. Men klart det blir jo en del gråt. Jeg valgte å ha barna hjemme til de var halvannet, da kunne de både gå, spise selv og hadde interesse av andre barn. Ikke noe problem å få til halvannet år med lønnet permisjon så lenge barnefar og jeg la feriene våre etter hverandre to år på rad i stedet for å ha ferie samtidig. Det handler om prioriteringer. 

Anonymkode: 603d3...ad2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ved å sitte på gulvet sammen med dem tenker jeg. Men klart det blir jo en del gråt. Jeg valgte å ha barna hjemme til de var halvannet, da kunne de både gå, spise selv og hadde interesse av andre barn. Ikke noe problem å få til halvannet år med lønnet permisjon så lenge barnefar og jeg la feriene våre etter hverandre to år på rad i stedet for å ha ferie samtidig. Det handler om prioriteringer. 

Anonymkode: 603d3...ad2

Jeg ventet også, men min har alltid trengt mye nærhet, bæring og trygghet. Det er fortsatt slik som 1,5 åring. 

Skrevet

Som de over skriver her; Dette er grunnen til at man ikke sender ettåringen i barnehagen.

Stakkars barnehageansatte som skal ta vare på alle de sårbare små samtidig. Det er ikke nok armer, eller fang.

Jeg tar ulønnet, og venter til barnet mitt er to år. Beste valget jeg har tatt i livet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

I barnehagen mitt barn har begynt i er det 3 barn som ikke kan gå, pluss minst 2 barn som er utrygge og må bæres mye.

Så trenger jo de andre trøst osv til sin tid de også. Hvordan løser de det med 3 ansatte og totalt 9 barn?

Sitter på gulvet

Anonymkode: 31988...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja dette er milliondollarspørsmålet. Selv jobber jeg på småbarnsavdeling med ni barn og tre ansatte. Det er jo bare noen få timer midt på dagen at man er tre på jobb også, første og siste timen i barnehagens åpningstid er en ansatt alene med potensielt hele barnegruppa. Vi bører på oss ryggplager og skal helst ikke bruke ørepropper, så på sikt vil nok hørselen skades. På jobb er jeg alltid hundre prosent profesjonell, avdelingen min scorer blant de høyeste i bydelen på foreldrenes fornøydhet, tre år på rad nå. Jeg har så og si ikke fravær fra jobb og stiller opp småsyk iblant for å hjelpe mine kolleger.

Når jeg kommer hjem til egne barn på ettermiddagen kommer tårene og fortvilelsen. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg klarer dette, atten år har jeg holdt ut. Mange av mine medpedagoger i barnehagen har sluttet det siste året, de vil heller jobbe på Kiwi.

Anonymkode: b1cc1...e2b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja dette er milliondollarspørsmålet. Selv jobber jeg på småbarnsavdeling med ni barn og tre ansatte. Det er jo bare noen få timer midt på dagen at man er tre på jobb også, første og siste timen i barnehagens åpningstid er en ansatt alene med potensielt hele barnegruppa. Vi bører på oss ryggplager og skal helst ikke bruke ørepropper, så på sikt vil nok hørselen skades. På jobb er jeg alltid hundre prosent profesjonell, avdelingen min scorer blant de høyeste i bydelen på foreldrenes fornøydhet, tre år på rad nå. Jeg har så og si ikke fravær fra jobb og stiller opp småsyk iblant for å hjelpe mine kolleger.

Når jeg kommer hjem til egne barn på ettermiddagen kommer tårene og fortvilelsen. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg klarer dette, atten år har jeg holdt ut. Mange av mine medpedagoger i barnehagen har sluttet det siste året, de vil heller jobbe på Kiwi.

Anonymkode: b1cc1...e2b

Og det er jo helt sykt at barnehagen blir så nedprioritert når man vet at det er der man får aller mest avkastning for hver krone som blir brukt. Helt horribelt. 

Anonymkode: 180c8...e9b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er jo helt sykt at barnehagen blir så nedprioritert når man vet at det er der man får aller mest avkastning for hver krone som blir brukt. Helt horribelt. 

Anonymkode: 180c8...e9b

På dette problemet er ikke løsningen å gi mer midler til barnehagene. Man må innføre en lenger permisjon så barna slipper å begynne i barnehage før de kan gå.

Anonymkode: 2f528...034

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...