AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg lurer på hvordan støyen fra Ring 3 oppleves (med vinduer åpne om sommeren, på balkon osv)? Hører man trafikken nokså godt? Anonymkode: fabb9...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Del Skrevet 6. august 2023 Det spørs jo helt på hvor i gata du tenker deg å bo. Noen steder er det helt åpent ned mot Ring3, mens andre steder er det litt mindre støy pga boliger foran mot veien. Generelt vil jeg tro luftkvaliteten er rimelig dårlig, med mindre du bor høyt i høyblokkene. Suset fra veien er tydelig hele området synes jeg, selv om det varierer i styrke. Anonymkode: b134a...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Del Skrevet 7. august 2023 Jeg bor der, og stemmer som vedkommende over skriver. Luftforurensningskart kan du finne på nett. Det avtar raskt med økende avstand fra veien (både støy og støv) så det kommer an på hvor i veien du evt. skal bo. Man kommer raskt ganske høyt over veien også, hvilket medfører mindre støvplager enn om man bor på nedsia / lavere enn veien. Der vi bor er det betydelig mindre veistøv enn da jeg bodde på Sandaker, nedenfor Ring 3,for noen år siden. På Sandaker ble det grått i vinduskarmene. Det har det aldri blitt her. Utsikta kan være fantastisk (avh. av hvor du skal bo), og for vår del skjermer foranliggende boliger bra slik at støy fra veien ikke er noe problem. Anonymkode: 0becc...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #4 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bor der, og stemmer som vedkommende over skriver. Luftforurensningskart kan du finne på nett. Det avtar raskt med økende avstand fra veien (både støy og støv) så det kommer an på hvor i veien du evt. skal bo. Man kommer raskt ganske høyt over veien også, hvilket medfører mindre støvplager enn om man bor på nedsia / lavere enn veien. Der vi bor er det betydelig mindre veistøv enn da jeg bodde på Sandaker, nedenfor Ring 3,for noen år siden. På Sandaker ble det grått i vinduskarmene. Det har det aldri blitt her. Utsikta kan være fantastisk (avh. av hvor du skal bo), og for vår del skjermer foranliggende boliger bra slik at støy fra veien ikke er noe problem. Anonymkode: 0becc...3fb Ah ok! Vi vurderer Sandaker og nemlig….men grått på vinduene: mener du blokkene langs veien, eller de som ligger inne i Fredrik Glads/Nils Huus osv? Ang Betzy Kjelsbergsvei så er det primært blokkene mellom den og Othilie Tonnings vei som har hatt noen leiligheter. Er nå en til salgs i den på avbildet kart, mens det her forleden var en i 4b. Har du noe inntrykk av de i den klyngen? Kommer ikke til å bo høyt oppover i etasjene om det ender der. Anonymkode: fabb9...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 18.02): Ah ok! Vi vurderer Sandaker og nemlig….men grått på vinduene: mener du blokkene langs veien, eller de som ligger inne i Fredrik Glads/Nils Huus osv? Ang Betzy Kjelsbergsvei så er det primært blokkene mellom den og Othilie Tonnings vei som har hatt noen leiligheter. Er nå en til salgs i den på avbildet kart, mens det her forleden var en i 4b. Har du noe inntrykk av de i den klyngen? Kommer ikke til å bo høyt oppover i etasjene om det ender der. Anonymkode: fabb9...4f7 På Sandaker bodde jeg langs hovedveien ned fra Storokrysset. Det ligger vel skjermende hus stort sett begge sider av Othilie Tonning som vil kunne ta brodden av støy for hus i nedre del av Betzy Kjelsbergs vei. Jeg har ikke noe inntrykk utover det. Kommer jo også an på hvor var du er for støy. Jeg har ikke merket meg at det er spesielt støyete der, og jeg personlig ville sannsynligvis ikke valgt vekk det området pga støy. Anonymkode: 0becc...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå