Gå til innhold

Rimelige reiser til utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Det ble norgesferie i sommer og vi vil gjerne til utlandet og oppleve noe der.

Har dere tips til nettsider man kan bestille fra? 

Hørt man kan gå inn på Google og søke etter kun flyreiser, velge avreisted og så direktefly. Deretter velger passende destinasjoner. Har ikke prøvd det og lurer på om det er noen triks, også mtp. hotell.

Takknemmelig for svar

Anonymkode: 2a520...4be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Det ble norgesferie i sommer og vi vil gjerne til utlandet og oppleve noe der.

Har dere tips til nettsider man kan bestille fra? 

Hørt man kan gå inn på Google og søke etter kun flyreiser, velge avreisted og så direktefly. Deretter velger passende destinasjoner. Har ikke prøvd det og lurer på om det er noen triks, også mtp. hotell.

Takknemmelig for svar

Anonymkode: 02da5...3b0

Skrevet

Hva med norwegian.no? Der kan du søke etter sol eller storby og vurdere prisene.

Skrevet

Reisebyråenes egne restplass-sider, Finn, etc… 

Skrevet

Tråden er slått sammen med ett tilsvarende emne.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Ving, apollo eller TUI sine egne sider for restplass,er der det er billigst. 

Gleder meg til uka å skolestart, da dropper nok prisene AEG rimelig mye

Anonymkode: 5d756...9c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Momondo er en fin nettside for alle typer flyselskaper.

Anonymkode: 8e86c...8cb

Skrevet

Restplasser er alltid gode alternativer, spesielt like før avreise. Men vil man ha kvalitet hva gjelder reisemål eller større plass for pengene finnes andre muligheter. Jeg har over mange år spesialisert meg på dette. Hjelper venner, familie (og meg selv) med å finne best kvalitet til lavest mulig pris. Fordi jeg synes det er gøy, bruker jeg ofte uker på å finne en tur. Bruker både sider som booking. com, VRBO/airbnb (pruter på høflig måte) og personlige utleiesider. Har lært meg å "spekulere" litt i både hotell og flypriser også. Vil ikke påstå jeg er den beste, men vet jeg er veldig god 😉 Vurderer å skape en egen nettside for hjelp, men vet ikke om det er et behov der ute...

Hva som er billig er ofte subjektivt. Men jeg og min familie betaler ca. 12 -17000 kr for en måned (bosted - ofte hele rekkehus e.l.) og sjelden mer enn 500 kr i fly (en vei). En uke sjelden mer enn 3500-6000 kr for bosted (for ca. 4 personer) og 500 kr i fly (per pers - en vei).  Dette gjelder for "kvalitetsreisemål". Viktig å bemerke at vi ikke reiser i fellesferien (juli). 

Reisemålene jeg har spesialisert meg på er litt "finere" reisemål til sydlige strøk i Europa. Ikke jålete, men sjarmerende og estetisk vakre reisemål. Langt fra Ayia Napa og Magaluf o.l. (harry party steder). Ofte "romantiske reisemål". Mange av de også familievennlige.

Nå skal vi selv reise, men si i fra hvis du (eller andre her inne) ønsker slik hjelp litt senere i år.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...