Gå til innhold

Valg av partner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frem til nylig, holdt jeg meg til ei av gangen, men har forstått her på forumet og gjennom erfaring at det ikke er normen blant jenter. Med en av gangen var jeg mer dedikert, mer sårbar og jeg kunne bli forelsket. Samtidig la det mer press på meg noe som førte til lavere selvtillit ettersom hver date betydde mer.

Nå når jeg dater flere samtidig, så er jeg ikke sårbar og er den som har kontroll i relasjonene. Jeg er mer careless, har mye selvtillit og datene er enklere å håndtere. Det er ingen risiko for å ikke bli likt, og jenter liker meg bedre når jeg bryr meg mindre. Ulempen er at jeg ikke utvikler noen følelser for noen av de jeg dater heller. Jeg tenker det hadde vært fint med familie på sikt, men vil jo helst ha følelser for en partner.

Er det bare å glemme og få følelser, og heller ta valg om partner på et helt rasjonelt plan?

Anonymkode: d054d...399

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sex med de forskjellige damene, eller er det bare aktiviteter og prat uten sex? 

Anonymkode: e70ca...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Å selv tørre å være sårbar er det som potensielt gir den største premien og den største kjærligheten. 

Om man ikke gir selv så får man heller ikke. Det er i disse bølgedalene selve livet ligger. Sårbar, klaff, kribling, skuffelse, lærdom, nye erfaringer, sårbar, kåt, sommerfugler, sjokk, kribling, kvalm, vondt, glede, kjærlighet osv. 

Det svinger, bølger, forandrer seg. Hvis man ikke er med på det så blir man ikke sammen med noen man har utviklet de store følelsene for. Å kjenne det gjor vondt inni hjertet når man er fra hverandre for lenge. Å kjenne at det stikker i sjelen når man ser hverandre igjen. At en intens varme brer seg i kroppen når hun som er di, jenta di, snur seg i mot deg i en større forsamling, bare for å se at du er der, blikkene møtes og hun smiler, du vet hun er di, og kun din. 

Følelsen av tilhørighet og ubetinget kjærlighet. Man må våge å være sårbar med én av gangen om man skal oppleve den intimiteten.

Anonymkode: 95e75...637

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal man få følelser er det nok greit å engasjere seg kun om 1. 

Anonymkode: 02fc4...40c

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frem til nylig, holdt jeg meg til ei av gangen, men har forstått her på forumet og gjennom erfaring at det ikke er normen blant jenter. Med en av gangen var jeg mer dedikert, mer sårbar og jeg kunne bli forelsket. Samtidig la det mer press på meg noe som førte til lavere selvtillit ettersom hver date betydde mer.

Nå når jeg dater flere samtidig, så er jeg ikke sårbar og er den som har kontroll i relasjonene. Jeg er mer careless, har mye selvtillit og datene er enklere å håndtere. Det er ingen risiko for å ikke bli likt, og jenter liker meg bedre når jeg bryr meg mindre. Ulempen er at jeg ikke utvikler noen følelser for noen av de jeg dater heller. Jeg tenker det hadde vært fint med familie på sikt, men vil jo helst ha følelser for en partner.

Er det bare å glemme og få følelser, og heller ta valg om partner på et helt rasjonelt plan?

Syns du det er en bra utvikling? Jeg vil heller være sårbar og åpen for forelskelse og kjærlighet, enn å date mange på en gang og være careless. 

Anonymkode: bab61...2dd

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du sex med de forskjellige damene, eller er det bare aktiviteter og prat uten sex? 

Anonymkode: e70ca...8f3

Jeg er ikke ekslusiv med noen, da ville jeg sett på det som et forhold, og det har ikke vært sex med mer enn 2 over samme periode. Går jeg på en date med ei ny, så distanserer jeg meg langsomt fra 1 av de andre.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns du det er en bra utvikling? Jeg vil heller være sårbar og åpen for forelskelse og kjærlighet, enn å date mange på en gang og være careless. 

Anonymkode: bab61...2dd

Det er todelt. Jeg forsøkte som sagt 1 av gangen tidligere, og det gjør meg mindre attraktiv for jenter ifht dating.
Jeg er ikke redd for å være sårbar, og jeg håndterer avvisning greit. Det handler mer om at det jevner ut datingen, ettersom de fleste du møter på dater flere samtidig.
Før var jeg naiv, men fikk vite for en måned tid siden at 2 jenter jeg tidligere hadde datet, hadde hatt fwb samtidig som de datet meg over en periode. 
Leste litt på forumet her, og skjønte at det var slik dating i stor grad foregår. Sånn sett har jeg fått en bedre realitetsorientering, og med det prøver jeg noe nytt, men ulempen er jo som sagt at jeg ikke føler noen ting.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg gammeldags og ikke laget for dagens dating normer, så i mine øyne hadde du fått ett player stempel i pannen. Liker ikke at alle får forskyne seg av buffén. Det å bli mer careless skåner deg selv i det minste, men er man da egentlig ute etter ett forhold? Det er å bare swipe videre for å finne noe bedre. 

Har ei venninne som snakker om gale tilstander innenfor datingverden. Og for meg som ble singel for en stund siden så frister det ikke så veldig å dukke ned i det havet der. 

Anonymkode: 9d0c3...655

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem ønsker du å tiltrekke? Veldig mange damer har fedre som har vært distansert og frakoblet i deres barndom, og da blir de tiltrukket av menn som er distansert og frakoblet. Vil du ha en av disse damene som ikke klarer å ta imot kjærlighet og som ofte kommer med en del andre issues? 

Du må velge det som er best for deg og ikke gjøre det alle andre gjlr. Da jeg så etter en kjæreste, datet jeg flere samtidig. Men ikke veldig lenge. Å date flere er en god strategi om du vet hva du ser etter. Målet med dating er å finne ut om man passer sammen til et forhold, og så avslutter man om man finner ut at daten ikke har de kvalitetene man ser etter. I starten handler det ikke om å se etter hvem som gir deg de mest intense følelsene, men hvem som passer best mtp verdier og mål for livet. Treffer man på en som passer det man tenker man ønsker, så er det lurt å fokusere bare på denne og se om det utvikles kjemi og følelser i tillegg til at verdiene og målene matcher.

Mange av de som dater flere, gjør dette for å få mest mulig oppmerksomhet og bekreftelse. Ligger med flere samtidig , er utydelig overfor datene og har en "se hva som skjer" strategi. Det tror jeg er en litt dårlig strategi for å finne en partner. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (27 minutter siden):

Hvem ønsker du å tiltrekke? Veldig mange damer har fedre som har vært distansert og frakoblet i deres barndom, og da blir de tiltrukket av menn som er distansert og frakoblet. Vil du ha en av disse damene som ikke klarer å ta imot kjærlighet og som ofte kommer med en del andre issues? 

Du må velge det som er best for deg og ikke gjøre det alle andre gjlr. Da jeg så etter en kjæreste, datet jeg flere samtidig. Men ikke veldig lenge. Å date flere er en god strategi om du vet hva du ser etter. Målet med dating er å finne ut om man passer sammen til et forhold, og så avslutter man om man finner ut at daten ikke har de kvalitetene man ser etter. I starten handler det ikke om å se etter hvem som gir deg de mest intense følelsene, men hvem som passer best mtp verdier og mål for livet. Treffer man på en som passer det man tenker man ønsker, så er det lurt å fokusere bare på denne og se om det utvikles kjemi og følelser i tillegg til at verdiene og målene matcher.

Mange av de som dater flere, gjør dette for å få mest mulig oppmerksomhet og bekreftelse. Ligger med flere samtidig , er utydelig overfor datene og har en "se hva som skjer" strategi. Det tror jeg er en litt dårlig strategi for å finne en partner. 

Ok, så fortsette på nåværende spor, ikke vektlegge følelser, men fokusere på det rasjonelle. Er det jeg har kommet frem til også per nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så fortsette på nåværende spor, ikke vektlegge følelser, men fokusere på det rasjonelle. Er det jeg har kommet frem til også per nå.

Lurt. Men ikke driv å ha sex med noen før du har funnet en du tenker kan være potensiell og du har avsluttet med evt andre dater. 

AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (2 minutter siden):

Lurt. Men ikke driv å ha sex med noen før du har funnet en du tenker kan være potensiell og du har avsluttet med evt andre dater. 

Det er jo det som er privilegiet hans, han kan holde på med flere samtidig og kan velge, bruke og kaste de han vil.

Blir neppe familie på denne måten, men han får leve ut player-livet som egoist og kynisk.

Anonymkode: 77136...d1e

AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (3 minutter siden):

Dersom jeg møter noen, så er de selvsagt potensielle. Vanskelig å unngå sex, det blir fort spikern i kista i forhold til å utforske relasjonen dersom jeg sier nei til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS,

Kan du forklare hvilket mål du har, og hva du mener er det rasjonelle?

Som jeg leser det, så er du driver med lurt hvis du prøver å dyrke dating som hobby.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dersom jeg møter noen, så er de selvsagt potensielle. Vanskelig å unngå sex, det blir fort spikern i kista i forhold til å utforske relasjonen dersom jeg sier nei til det.

Alle er potensielle frem til du kjenner dem litt og vet om dere har like mål og ønsker for fremtiden. Hvis du ikke klarer å gå på fem date med en person uten å ha sex, så har du et problem. Hvis det skal funke å date flere samtidig for så å ende opp med et forhold, må du behandle alle med respekt og IKKE ligge før du kun fokuserer på en. Min strategi handler om å ha med fornuft, ikke ligge seg inn i forhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo det som er privilegiet hans, han kan holde på med flere samtidig og kan velge, bruke og kaste de han vil.

Blir neppe familie på denne måten, men han får leve ut player-livet som egoist og kynisk.

Anonymkode: 77136...d1e

Det er alle sitt privilegium å bli kjent med flere samtidig og velge å satse på de man selv vil. Men... forskjellen på mennesker er om de bruker andre til egen tilfredsstillelse underveis og om de behandler andre med respekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror det skjer når det skjer. Min mann datet mye og mange innen han traff meg, og da var det brått bare meg som sto i hodet på ham. Kjærlighet ved første blikk påstår han. 

Tar du et rasjonelt valg vil du ikke oppleve den store kjærligheten, og den kommer nok plutselig. Alle du ikke utviklet følelser for er nok ikke den rette, og den rette er ikke noe man kan finne på bestilling. Det skjer når det skjer. 

Anonymkode: 40659...34b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så rart, i de trådene jeg var sett om dette temaet så har de fleste skrevet at de aldri dater flere om gangen. 
Du har valgt å date flere og skylder på at det er vanlig fordi du har lest det på KG. 

Anonymkode: aa2e7...b74

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver jo akkurat det mange mener er årsaken til at mange unge ikke finner kjærligheten i dag. Man må gjøre seg sårbar for å få følelser. Å date flere samtidig fører bare til at alle distanserer seg og ikke viser sitt sanne jeg. Og sånn er datinglivet blandt unge i dag helt ødelagt. Ingen følelser= ingen kjærlighet

Anonymkode: 2e5cb...2ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så rart, i de trådene jeg var sett om dette temaet så har de fleste skrevet at de aldri dater flere om gangen. 
Du har valgt å date flere og skylder på at det er vanlig fordi du har lest det på KG. 

Anonymkode: aa2e7...b74

Dette. Har også bare sett at folk har skrevet at de dater en om gangen.

Anonymkode: 48b14...404

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...