Gå til innhold

"4 SS smør" så teit begrep og vanskelig å måle opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke dreven på kjøkkenet men prøver å bli det. Med mindre man har smøret stående ute i romtemperatur hele tiden, så er jo smøret steinhardt når det ligger i kjøleskapet. Å måle opp en skei med smør blir vanskelig og jeg lurer på hvor mye en skei tilsvarer sånn på øyemål med en kniv? Irriterer meg sånn

Anonymkode: 5c143...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med mindre man har smøret stående ute i romtemperatur hele tiden, så er jo smøret steinhardt når det ligger i kjøleskapet. Anonymkode: 5c143...d6b

Flytende smør på flaske er enkelt å bruke. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at det er unøyaktig, men her er det nok bare å bruke ca-mål og øyemål. Det er verre når bakeoppskrifter oppgir mel-mengde i dl, det er for unøyaktig. Er melet tettpakket eller "løst og luftig" vil du få to helt ulike resultater. Jeg baker kun etter oppskrifter som bruker gram. 

Anonymkode: f52cd...b1a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Flytende smør på flaske er enkelt å bruke. :) 

Det er margarin, ikke smør (og ja, man smaker forskjell) 😁

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en tendens til å kalle absolutt alt for smør jeg. Bær over med det. ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at det er unøyaktig, men her er det nok bare å bruke ca-mål og øyemål. Det er verre når bakeoppskrifter oppgir mel-mengde i dl, det er for unøyaktig. Er melet tettpakket eller "løst og luftig" vil du få to helt ulike resultater. Jeg baker kun etter oppskrifter som bruker gram. 

Enig! Jeg hater når oppskrifter angir det meste i gram og så plutselig er det så og så mange desiliter med mel. Ser det ofte i bolleoppskrifter. Til og med melken står i gram, men ikke melet. 

Anonymkode: 72f8a...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg regner om. 1 dl=60 g. Det gir også mindre oppvask, når jeg kan veie istedenfor å bruke litermål.

Anonymkode: 7a944...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 11.22):

Er den som det står smør og rapsolje på også margarin? Jeg trodde det var en  blanding av smør og rapsolje..

Anonymkode: e8dee...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det meste jeg lager er ikke så nøye på målene, men hvis det er noe som må være nøye, så veier jeg ingrediensene og bruker måleskjeer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er den som det står smør og rapsolje på også margarin? Jeg trodde det var en  blanding av smør og rapsolje..

Anonymkode: e8dee...fbe

Mener du denne? Det er margarin med bittelitt smør i, og ganske misvisende markedsføring etter min mening. De skriver til og med smør først i produktnavnet, enda flaska inneholder 72 % rapsolje og bare 8 % smør. 

Anonymkode: b470e...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...