Gå til innhold

Trist at enn mister relasjoner med menn kun fordi man har kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det egentlig som ganske trist, og kjipt. Til stadighet både nå og opp igjennom er det så ekstremt mange menn som er interessert i å prate, henge eller er hyggelige - helt frem til de finner ut at jeg har kjæreste. Føler helt ærlig at jeg bare et er objekt som de ønsker å knulle og at alle interaksjoner kun handler om å få seg noe. Det er så ekstremt få som har behandlet meg likt (bra, og som en venn) etter å ha havnet i forhold. 

Samme greia på fest/byen. Kan sitte en kveld å prate med menn om utdannelse/jobb å ha det utrolig gøy, men i det de faktisk finner ut at jeg har type (og ikke kommer til å være utro) så blir de egentlig mer fornærma og ignorerer. Har forsøkt å gli inn tidlig og sent i samtaler at jeg har type, men resultatet er stort sett alltid det samme.  

Synes hele greia er ordentlig trist. Skulle så gjerne ønske at det heller handla om å bare få nye venner og nye relasjoner.. 

Anonymkode: 386b6...c95

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du skulle ønske at menn ikke søkte kjæreste? Du innrømmer da selv at du har kjærester her, hvorfor er dette greit for deg og ikke dem?

Anonymkode: 32cf4...063

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Sånn har det vært på andre treffplasser på nett også. (Ikke på KG) Vi kan ha det veldig sosialt og oppegående hyggelig og jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe forhold av noe slag, men de tror at jeg bare ikke har falt for dem ennå og at det kommer jeg til å gjøre etter hvert. Det gjør jeg jo ikke og holder på mitt. Så etter lang tid blir de snurte og vil ikke snakke mer. Det er ikke venninne de vil ha, for det har de nok av. De vil ha en kjæreste. De vil ha sex i hovedsak. 

Jeg har gitt opp menn. (som ikke klarer å se meg som et helt vanlig menneske som har gode verdier og er kameratslig hyggelig/morsom, selv om jeg er kvinne.) 

Anonymkode: 7dceb...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du skulle ønske at menn ikke søkte kjæreste? Du innrømmer da selv at du har kjærester her, hvorfor er dette greit for deg og ikke dem?

Det handler mer om å behandle andre mennesker med respekt selv om du ikke får ligge med dem eller date dem. Er jo den biten som er trist. Kan si til dem at jeg ikke er interessert i forhold men de henger enda, og viser fortatt engasjement - helt til typen er i bildet.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor en ting må utelukke den andre. Selv om jeg har kjæreste kan jeg fortsatt ha venner av motsatt kjønn. Min kjæreste er oppfordra til å ha venner som behandler han bra uavhengig av kjønn.
Gutter/menn må gjerne lete etter kjæreste. Det er bare synd at det skal utelukke vennskap med kvinner. 
ts. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig gjenkjennelig. Satt nylig og snakket med min mann om dette. Har en passe stor friluftskonto på IG, så får tips, spørsmål og forespørsler angående turer og friluftsliv hele tiden. Noen ganger ender det opp med å bli en hyggelig samtale rundt denne felles interessen, både med kvinner og menn. Bryr meg virkelig ikke om det er en mann eller kvinne jeg kommuniserer med, da det er friluftslivet det handler om. Men det jeg opplever er at de fleste menn bare kutter tråden tvert dersom jeg takker nei til tur sammen med dem, som om det liksom var et alternativ fra starten av. Brukernavnet mitt på IG er et stort hint til at jeg er gift, så da er det merkelig at de i utgangspunktet tror jeg er singel. De samtalene om fellesinteressen vår er tydelugvis også bare ren sjekking, så jeg gidder snart ikke svare menn i det hele tatt.

IRL er det helt annerledes. Kan treffe på menn og bli stående og snakke om diverse, både smått og stort, før jeg legger inn et hint om at jeg er gift. Da endrer samtalen seg drastisk. De aller fleste kommer med halvsutrende bekjennelser om at ekskona var utro/hvor vanskelig dating er/livet er ensomt uten dame osv osv. Som om jeg er terapeuten deres. Han forrige jeg opplevde dette med er en svært flink alfatype som driver et suksessfullt firma, ser bra ut, er godt trent osv, men han krympet sammen og ble veldig stakkarslig da jeg nevnte at jeg var gift. Etter en lang samtale hadde jeg fått et skikkelig godt inntrykk av ham, men inntrykket snudde totalt da han kom med stakkarslige akkinger over skilsmisse og ensomt singelliv. Det var som om han visket ut hele den flotte personligheten sin i dét han innså at jeg ikke var singel. Var rett og slett helt utrolig merkelig å være vitne til.

Anonymkode: bf5cd...987

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hun har ikke sagt noe på at andre ønsker seg kjæreste. Hun utrykker at det er skuffende når menn ikke ønsker å være venn med henne. Det er jo helt naturlig og noe jeg kjenner meg igjen i selv. Det er ubehagelig å innse at noen man har hat en trivelig samtale med egentlig ikke har noen interesse av deg ut over sex.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dem er vel koselig mot deg nettopp fordi dem er enten uten etter et ligg, eller en potensiell kjæreste. For meg er det litt rart at du sitter en halv kveld og prater med en mann sånn uten og nevne at man har en kjæreste. Jeg sitter ihvertfall ikke og prater såpass koselig med en mann uten at han vet tidlig at jeg har en kjæreste. Ikke noe galt i og prate med en mann, men skal jeg være såpass personlig så vet vedkommende at jeg er opptatt også. Jeg tenker at menn ofte reagere sånn for dem blir litt sur og litt innenbords kan dem da bli sur. Om du nevner tidlig om forholdet, finner du jo fort ut om dem prater med deg for en hyggelig prat eller noe helt annet. For jeg har hatt koselige pratet med menn i forhold og begge vet at begge er opptatt og det skjer ikke noe mere en det. Mens dem single avviser jeg ganske fort, eller om dem vet jeg er i et forhold, forsvinner disse koselige mennene til noen andre. 

Anonymkode: 2db6a...2b2

Skrevet

Må dessverre bare sile ut de som åpenbart bare er ute etter sex. Heldigvis er ikke alle sånn, og jeg er så heldig jeg har flere nære venner av motsatt kjønn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dem er vel koselig mot deg nettopp fordi dem er enten uten etter et ligg, eller en potensiell kjæreste. For meg er det litt rart at du sitter en halv kveld og prater med en mann sånn uten og nevne at man har en kjæreste. Jeg sitter ihvertfall ikke og prater såpass koselig med en mann uten at han vet tidlig at jeg har en kjæreste. Ikke noe galt i og prate med en mann, men skal jeg være såpass personlig så vet vedkommende at jeg er opptatt også. Jeg tenker at menn ofte reagere sånn for dem blir litt sur og litt innenbords kan dem da bli sur. Om du nevner tidlig om forholdet, finner du jo fort ut om dem prater med deg for en hyggelig prat eller noe helt annet. For jeg har hatt koselige pratet med menn i forhold og begge vet at begge er opptatt og det skjer ikke noe mere en det. Mens dem single avviser jeg ganske fort, eller om dem vet jeg er i et forhold, forsvinner disse koselige mennene til noen andre. 

Anonymkode: 2db6a...2b2

Nå handler denne tråden om langt mer en kun på byen. Her snakker vi også om vennskap hvor jeg har bodd i kollektiv med dem. Venner over flere år som totalt endrer seg kun pga kjæreste som kom i bildet. 

Som nevnt i innlegget har jeg forsøkt ulike tilnærminger og prøver å gli det inn der hvor det er naturlig. Hvor mange ganger jeg har hørt menn klage på at damer sier de har type veldig tidlig i samtalen har jeg ikke tall på. Har prøvd å gi men the benefit of the doubt med å heller la samtalen gli uten å kaste det i tryne på dem men det funker ikke det heller. Føles litt ut som om en ikke kan vinne😅 

Og helt ærlig, jeg har prøvd å la være å sette alle menn i en boks om at de alle er ute etter dame. Men det viser seg jo gang på gang at de fleste er det (av erfaring, også de som er gift.) Satt senest i går å prata med en som bevisst tok på seg dress slik at han kunne lure kvinner til å tro han hadde vært i begravelse for å kunne gi de en klem tidlig og åpne for fysisk kontakt. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at de som blir sinte for at menn søker kjæreste, selv har hatt både kjærester og sex. Så de har lov til dette selv, mens menn ikke har lov.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mitt inntrykk er at de som blir sinte for at menn søker kjæreste, selv har hatt både kjærester og sex. Så de har lov til dette selv, mens menn ikke har lov.

Hvorfor snaker du om at noen blir sinte fordi noen søker kjæreste i denne tråden? Det har jo ingen ting med TS sin problemstilling å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Hvorfor snaker du om at noen blir sinte fordi noen søker kjæreste i denne tråden? Det har jo ingen ting med TS sin problemstilling å gjøre.

De mennene ts nevner, er jo ute etter kjæreste mest sannsynligvis, eller ligg. Å tror det er muligheter med ts, for å så bli skuffet. 

Anonymkode: ded1d...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De mennene ts nevner, er jo ute etter kjæreste mest sannsynligvis, eller ligg. Å tror det er muligheter med ts, for å så bli skuffet. 

Men det må jo gå an å ha en alminnelig samtale med folk uten at sjekking skal være motivet? Det er vel det ts etterlyser. Jeg er ikke ettertraktet av menn, og merker det samme fenomenet ved at de da er svært lite interessert i å snakke med meg. Selv i situasjoner der sjekking er helt uaktuelt.

Var en gang i en barnebursdag der barna var så små at foreldre var med. Dette var en perifer venninne av meg, men vi hang litt sammen pga at barna var på samme alder. I foreldregjengen var bl a en tredje felles perifer venninne av oss, hun var høy, meget slank, store blå øyne og elegant stil. (Det som ikke syntes utapå var at dama var sprø som kjeks, men hyggelig da.) Jeg og den andre venninna var langt under på utseendeskalaen.

En av fedrene i selskapet var tydelig opptatt av den peneste av oss, og det ble EKSTREMT tydelig da han ivrig sa til henne: «Kan du ikke fortelle mer om den ferien til land X, det høres utrolig spennende ut?!» Da jeg opplyste at det var jeg som hadde nevnt den ferien, sa han bare «Åja,» med et kort blikk på meg. 😂😂😂😂 Det var dritkomisk! Haha, for en fjott! Her snakker vi småbarnspappa som nok hadde konemor hjemme…men likevel var altså skjønnhet påkrevd for at han i det hele tatt skulle gidde konversere… Menn!!!

Anonymkode: 3e67e...14b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS skriver om sine følelser og opplevelser, hvorfor kan ikke tråden handle om det? Kan man ikke synes det at folk aviser venskap er trist fordi de muligens har lyst på kjæreste? 

Det er ganske menneskelig  å ikke like avisning, også avisning av venskap. Synes det bør være lov å snake om uten å bli beskylde for å være sinte på noen, eller liksom skulle ha noe i mot at folk ønsker seg kjæreste. 

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ganske vanlig at enslige først og fremst ser etter en partner i det motsatte kjønn, særlig på byen, og at en dermed blir skuffet når en legger ned innsats i en annen som det viser seg at en har kastet bort tiden på. Det samme opplever nok menn, kanskje med "bonusen" at en oppfattes som en kjip fyr som har kjæreste men likevel prater med andre kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ekstremt få menn som tar kontakt med en dame uten håp om noe mer enn kun vennskapelig, så å forvente noe annet vil klart føre til skuffelser, om man ser etter venner. 

Så her må du nok bare innse at det er slik det er, å lete etter en mannlig venn, som genuint kun ønsker vennskap er som å lete etter enhjørninger

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Pippi Lotta said:

TS skriver om sine følelser og opplevelser, hvorfor kan ikke tråden handle om det? Kan man ikke synes det at folk aviser venskap er trist fordi de muligens har lyst på kjæreste? 

Det er ganske menneskelig  å ikke like avisning, også avisning av venskap. Synes det bør være lov å snake om uten å bli beskylde for å være sinte på noen, eller liksom skulle ha noe i mot at folk ønsker seg kjæreste. 

Hva er vitsen med å skrive et innlegg på et diskusjonsforum om det ikke er lov til å svare? Eller er det kun lov å svare om det er svaret ts har bestilt?

Selv er jeg uendelig lei av sutringen over at menn søker etter kjæreste. Jeg er så lei av akkurat dette perspektivet, at det er så ubehagelig for kvinner at menn prøver å få kjæreste. Det er det eneste perspektivet vi hører om. Og for tredje gang - ts innrømmer da at hun selv har hatt kjæreste!!

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kvinner bør lære seg, de aller fleste menn ville takket ja til sex med en de er venner med, håpet om sex er som regel der uansett om dama ser på dere kun som venner. 

Kjæresten min er litt naiv der, som så mange andre kvinner. Venner hun har kjent i mange år, som hun så på som noen som aldri ville prøvd seg, de sender plutselig en seksuell melding, så må hun blokkere og avslutte vennskapet. Hun er like overrasket hver gang, selv om jeg prøver å forklare henne dette 

Dere kvinner som har mange mannlige venner dere stoler på, send en melding til alle og spør om de vil knulle, hvor mange som hadde takket ja hadde nok overrasket de fleste 

Anonymkode: 48f6a...c8f

• Liker 2
Skrevet (endret)
herzeleid skrev (28 minutter siden):

Det er nok ganske vanlig at enslige først og fremst ser etter en partner i det motsatte kjønn, særlig på byen, og at en dermed blir skuffet når en legger ned innsats i en annen som det viser seg at en har kastet bort tiden på. Det samme opplever nok menn, kanskje med "bonusen" at en oppfattes som en kjip fyr som har kjæreste men likevel prater med andre kvinner. 

Jeg har aldri reagert negativt på at en fyr jeg møtte på byen har kjæreste. Blir jo ikke mindre hyggelig å snake med av den grunn. Tror ikke det er mange kvinner som ville synes noen var kjip bare for å prate, det er helt normalt i Norge at man sosialiserer med det andre kjøn selv om man har en partner. 

Får legge til at jeg er enslig kvinne selv 🙂 

Endret av Pippi Lotta
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er vitsen med å skrive et innlegg på et diskusjonsforum om det ikke er lov til å svare? Eller er det kun lov å svare om det er svaret ts har bestilt?

Selv er jeg uendelig lei av sutringen over at menn søker etter kjæreste. Jeg er så lei av akkurat dette perspektivet, at det er så ubehagelig for kvinner at menn prøver å få kjæreste. Det er det eneste perspektivet vi hører om. Og for tredje gang - ts innrømmer da at hun selv har hatt kjæreste!!

Vitsen med å skrive på et forum er vel å få svar på det man skriver, ikke det andre folk tilfeldigvis har lyst å skrive om. Om du ikke har lyst til å skrive om det tråden handler om kan du jo lage en egen tråde der du skriver om det du vil ❤️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...