Gå til innhold

Skal jeg eller foreldrene betale når jeg har invitert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterte med en kompis av de to barna mine i lekeland. Alle i 10-årsalderen. Jeg betalte inngang og mat. Det er ikke lov med medbrakt mat. Syns det var rart at foreldrene ikke spurte om de skyldte meg noe i etterkant. Eller tenker jeg feil?

Anonymkode: aa2b2...0d1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på måten du har spurt på. 

Anonymkode: 3a7a5...088

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at når folk inviterer så betaler de. Jeg betaler alltid når jeg inviterer andre barn med. Og er det noe veldig dyrt så avklarer jeg det med foreldrene i forkant. Sitter ikke å surmuler i etterkant..... 

Anonymkode: bfcba...e77

• Liker 31
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette burde du ha avtalt med de andre foreldre på forhånd.

Når min sønn ble invitert så spurte jeg alltid på forhånd om jeg skulle sende med penger,eller om vi skulle gjøre opp etterpå.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

hadde avklart i forkant. sagt at "vi skal dit, om dere vil kan vi ta med xx, det er bare å vippse meg for inngang!"

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er normalt å betale om man tar med ett annet barn. Jeg gjør det. Siden jeg bare har ett barn, er det ganske ofte vi tar med noen også, så det blir jo dyrt. 

Men jeg får meg ikke helt til å be folk vippse meg i forkant når jeg inviterer heller. 

Anonymkode: 297dc...f52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har invitert barnas venner så har jeg så klart betalt alt selv. 

Jeg har jo spurt om de vil være med. Jeg har lagt opp til den ekstra kostnaden. Jeg kan jo ikke forvente at foreldrene betaler. 

Men samtidig så tilbød jeg meg å vipse eller sende med penger de gangene mine ble invitert. Men så og si alle foreldrene ønsket å betale selv. 

Anonymkode: 739fd...619

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Inviterer man betaler man er vel hovedregel for slikt ja🙂

Med mindre man spør eller sier de gjerne kan ta med noe penger til mat,men du står for inngang🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier også betale for de vi inviterer med. 

Anonymkode: 10072...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De få gangene vi har invitert til Lekeland, har vi alltid betalt. 

Men da eldste tok med en venn da vi var i Liseberg, betalte foreldrene for vennen. Det ble selvfølgelig avklart på forhånd.

Anonymkode: f4b65...9fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svar på ditt spørsmål. Det er ikke rart at de lot være å spørre. Helt normalt. Du hadde invitert, og dere hadde ikke avtale noen spleising på forhånd. Så gjør du heller det neste gang om det blir for dyrt. 

Anonymkode: 8f22d...d15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid hatt en regel blant vennene til barna,  at når vi inviterer så betaler foreldrene til de andre barna for eventuelt inngang, billetter, men vi betaler for alle måltider og snacks. Har fungert fint. Det er aldri noe vi har snakket om, men en felles forståelse for at det feks er dyrt å betale inngang på Tusenfryd eller Rush for alle. Har selvsagt gjort unntak,  men da har jeg sagt på forhånd til foreldrene at de ikke trenger å ta med seg penger. 

Anonymkode: 2c606...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe man avtaler på forhånd. 

Anonymkode: b2b55...e05

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer jeg, betaler jeg.

Men jeg spør også om jeg skal sende med penger eller ta med noe når det er motsatt.

Anonymkode: 15e93...5ed

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan du inviterer.

"Vil skal på lekeland imorgen, har Fritjof lyst til å være med?"  Da er det ren invitasjon og det ligger i kortene at dere betaler.

"Har tenkt oss en tur på lekeland imorgen. Hvis det passer kan vi ta med Fritjof også, det koster 159,- + det han vil spise i kiosken siden medbrakt ikke er lov." Da kan du fint sende vipskrav hvis de ikke tar initiativet til å betale selv.

Anonymkode: 4bf3c...aa2

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Man må være tydelig når man spør, vi skal til lekeland m, vi kan godt ta han med men jeg har ikke mulighet til og kunne legge ut for alt. Så skal han/hun være med så må inngangen og mat dekkes. Men jeg er vokst opp sånn at har jeg mulighet så spanderer jeg, men har vært tider jeg ikke har hatt det, og da sier jeg det også tydelig. Jeg selv sier alltid jeg vil dekke for mitt barn og da er det opp til dem og ta o mot tilbudet eller ikke

Anonymkode: b4f7f...6e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om mine barn blir invitert med, pleier jeg alltid vippse for inngang + eventuelt mat og snacks. Det er jo i dag ganske dyrt mange steder, så det synes jeg er helt naturlig å gjøre. Det er kjempehyggelig at de tilbyr å ta med barnet, men føles feil for meg at de skal betale for mitt barn også. Om jeg inviterer og foreldrene ikke tilbyr seg å betale, så ber jeg ikke om noe penger. Folk tenker forskjellig rundt dette. 

Anonymkode: 1e26e...e83

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når de var små og jeg avtalte for de, så betalte jeg. Etter at de ble større og avtaler selv via telefon, så betaler barna for aktivitet hver for seg. For da har jo ingen invitert. De har bare avtalt. Er nå 12 år. 

Anonymkode: d24fd...4a9

Skrevet

Jeg ville aldri invitert med og ikke betalt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...