AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #41 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke 15-19 uker lenge nok? Anonymkode: f9f77...60b Nei. Visse skal helst dasse hjemme på statens regning i et år, helst mer. Anonymkode: 77da3...c13
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #42 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke 15-19 uker lenge nok? Anonymkode: f9f77...60b Ikke for alle nei. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står også at når mor er ufør kan du ta hele permisjonen. Aktivitetskravet gjelder ikke de som er uføre. Anonymkode: 8c994...9f4 På det nederste bildet står det at far får bare 15/19 uker uten krav til aktivitet for mor. Før fikk til og med far gradert fedrekvote om mor hadde gradert uføretrygd. Anonymkode: ef06c...21e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #43 Skrevet 8. august 2023 Jeg har tenkt at grunnen til at det er aktivitetskrav til mor dersom hun er ufør ig far skal overta permisjon er at hun har vært frisk nok til å velge å få barn, og å gå gjennom et svangerskap. Om hun er så syk i etterkant at hun ikke kan ta vare på barnet er det rom for at lege kan dokumentere dette og far overta uker etter søknad. Jeg skjønner ikke hvorfor mange i tråden kritiserer den ordningen? Anonymkode: 23cd0...a2e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #44 Skrevet 8. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har tenkt at grunnen til at det er aktivitetskrav til mor dersom hun er ufør ig far skal overta permisjon er at hun har vært frisk nok til å velge å få barn, og å gå gjennom et svangerskap. Om hun er så syk i etterkant at hun ikke kan ta vare på barnet er det rom for at lege kan dokumentere dette og far overta uker etter søknad. Jeg skjønner ikke hvorfor mange i tråden kritiserer den ordningen? Anonymkode: 23cd0...a2e Enig med deg. Ordningen med at far kan overta uker etter søknad er jo det samme som når en ikke-ufør mor sykemeldes fra permisjonen sin og far tar over ukene for henne, men det er det ingen som klager på. Anonymkode: febd6...0fb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #45 Skrevet 8. august 2023 Jeg fødte barn for 3 år siden som ufør. Far var hjemme under hele permisjonen, både min og felles permisjon. Alt som trengtes var en sykemelding på meg (den uføre) fra permisjonen. På den måten tilfalt permisjonen til barnets far, og han hadde fullt rett på foreldre penger i perioden. Anonymkode: 0afaf...9a4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #46 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke for alle nei. På det nederste bildet står det at far får bare 15/19 uker uten krav til aktivitet for mor. Før fikk til og med far gradert fedrekvote om mor hadde gradert uføretrygd. Anonymkode: ef06c...21e Mor går hjemme til evig tid, da er det vel passe fedrekvote? Vanligvis er far alene med barnet, det blir han ikke her for mor er hjemme. Anonymkode: c181b...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå