Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli mer intellektuelt snobbete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke det, er bare en tjej, men har behov for å bli eller virke som en seriøs intellektuell snobb. 

Har mange nok år fra universitetsbenken for at man skal forvente at jeg var seriøs nyhetslesende nerd, men så er jeg bare en jente 🤷‍♀️ uten interesse for å lese seriøse artikler og tidsskrifter. Uten interesse for å snakke om tørre tema om tidsaktuelle nyheter. Filosofiske problemstillinger, vitenskapsmenn/damer,  natur/miljø og biologi samt fremtidsvisjoner kan jeg syntes er spennende. Men jeg sliter sånn med å ha noe å si i saker jeg egentlig ikke er så interessert i som de fleste har en slags peiling på. 

Anonymkode: 98e63...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får lese deg opp da. Ikke verre.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær den du er. Slitsomt å prøve å være annerledes. Gå heller dypere inn i det du allerede kjenner interesse for, og jobb med selvfølelsen hvis du kjenner deg uvitende sammen med andre. Samme hvor mye du kan om et tema, er det dessuten alltids noen som kan mye mer.

Anonymkode: 0b9ef...4e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du bli noe du helt tydelig ikke vil bli??? 🤨

Anonymkode: b6970...402

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noe er du sikkert interessert i? Veldig kjedelig med folk uten interesser.

Interesser er liksom...det som motiverer deg til å gjøre ting.

Høres gørr ut å leve uten engasjement

Anonymkode: 8318e...550

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du bli noe du helt tydelig ikke vil bli??? 🤨

For å passe inn 🙁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å passe inn 🙁

Så lenge du kaller det «intellekt snobbete» tror jeg aldri du vil lykkes med å endre deg. 

Hvis du hadde kalt det samfunnsinteressert, engasjert eller nysgjerrig hadde det kanskje vært håp. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du kaller det «intellekt snobbete» tror jeg aldri du vil lykkes med å endre deg. 

Hvis du hadde kalt det samfunnsinteressert, engasjert eller nysgjerrig hadde det kanskje vært håp. 

Akk ja burde tenke på annen måte 🥰 nysgjerrig er jeg fra tidligere 🙂

Hvordan kan jeg lære å like ekstremt kjedelige saker som andre mennesker snakker mye om 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Du er på den sikre siden hvis du forteller at du øver på å spille Rachmaninovs tredje klaverkonsert uten å gjøre en eneste feil.

Anonymkode: 781cb...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Du er på den sikre siden hvis du forteller at du øver på å spille Rachmaninovs tredje klaverkonsert uten å gjøre en eneste feil.

Beklager - det var dette jeg egentlig skulle lenke til; hvem som helst som kjenner litt til klassisk musikk vil bøye seg i støvet om man kan - eller har som mål å kunne - spille dette:

Verdas vanskelegaste pianostykke

Difor er «Rachmaninovs tredje klaverkonsert» den store styrkeprøven for ambisiøse pianistar.

https://www.nrk.no/kultur/xl/_rach-3__-verdas-vanskelegaste-pianostykke-1.15990326

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh, jeg liker Rachmaninov, men syns Chopin er bedre hverdagsmusikk mer " easy listening" ikke så dramatisk. Har ikke fingre for pianospilling dessverre.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oh, jeg liker Rachmaninov, men syns Chopin er bedre hverdagsmusikk mer " easy listening" ikke så dramatisk. Har ikke fingre for pianospilling dessverre.

Du tenker kanskje jeg skal bløffe om det 😅 hva om de ber meg spille en dag. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fingrenes form er det siste man burde tenke på; for eksempel Elton John har korte og tykke fingre, og han fikser spillingen uten nevneverdige problemer.

Fordelen med å diskutere musikk og selv fortelle at man lærer å spille, er at man for det første er intellektuell - da folk flest ikke engang kan stave navnet Rachmaninov, har et mål som man jobber mot, og heller ikke har noe imot å tilegne seg ny kunnskap. Nå er det naturligvis forskjell på å kunne spille "Fader Jakob" og å spille klassisk musikk, men man behøver jo ikke å avsløre alle spillehemmelighetene.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du tenker kanskje jeg skal bløffe om det 😅 hva om de ber meg spille en dag. 

Da forteller man at man dessverre har overanstrengt hånden, og må ta det helt med ro en stund uten å risikere noe. :tunge:

Når Kaiser klarte å få proffkontrakt med flere klubber uten å engang kunne spille, sier det litt; dette er en artig historie:

Kaiser blei fotballstjerne utan å spele. Møt fotballens største bløffmakar

Dette er den utrulege historia om den største bløffmakaren fotballen nokosinne har sett.

https://www.nrk.no/sport/kaiser-blei-fotballstjerne-utan-a-spele.-mot-fotballens-storste-bloffmakar-1.13664761

Sitat

Lilkevel makta han i løpet av to tiår å få proffkontrakt med ulike klubbar i Mexico, Brasil og Frankrike. Det omfatta mellom anna alle dei fire store i Rio: Flamengo, Fluminense, Botafogo og Vasco da Gama.

– Livet er å selje seg sjølv, sa Kaiser.

Gjest Tycho Urke
Skrevet

Bli intelligent er første steg.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste du snakker med har ikke peiling heller. Fake it to you make it. De fleste har veldig grunn forståelse av temaene de tar opp. De leser et par avsnitt på wikipedia om Platon og tror de har dyb forståelse og innsikt

Anonymkode: 8453e...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Følg stSunniva på tiktok, på guiding til å få stor kulturell kapital. Lykke til ! 

Anonymkode: 58005...287

AnonymBruker
Skrevet
On 8/6/2023 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke det, er bare en tjej, men har behov for å bli eller virke som en seriøs intellektuell snobb. 

Har mange nok år fra universitetsbenken for at man skal forvente at jeg var seriøs nyhetslesende nerd, men så er jeg bare en jente 🤷‍♀️ uten interesse for å lese seriøse artikler og tidsskrifter. Uten interesse for å snakke om tørre tema om tidsaktuelle nyheter. Filosofiske problemstillinger, vitenskapsmenn/damer,  natur/miljø og biologi samt fremtidsvisjoner kan jeg syntes er spennende. Men jeg sliter sånn med å ha noe å si i saker jeg egentlig ikke er så interessert i som de fleste har en slags peiling på. 

TROLL!! Dette er noe av det mest tullete jeg har sett her på KG på en stund, og når det kommer mye dritt og tull her hver dag så sier det sitt. 

Anonymkode: addda...0bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste du snakker med har ikke peiling heller. Fake it to you make it. De fleste har veldig grunn forståelse av temaene de tar opp. De leser et par avsnitt på wikipedia om Platon og tror de har dyb forståelse og innsikt

Anonymkode: 8453e...3a3

Men du er selvsagt unntaket. 

Anonymkode: ba384...f91

AnonymBruker
Skrevet

Bare en jente?

Du har ikke kjangs, jenter liker ikke sånne ting og er heller ikke like smarte som gutter.

Se på noe realityTV heller.

:ironi:

Anonymkode: 4c166...0c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...