Gå til innhold

Kan man få huslån ca 400 000 når man kun er ringevikar men får utbetalt minst 15000 hver mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får utbetalt alt mellom 15. og 30000 hver mnd, jobber nattevakter som ringevikar og har null problem med å få vakter eller ekstra jobb pga helsevesenet, ingen problem å betale lån på 400 000, har sjekket kalkulator så blir ikke store summen å betale. skal også bli deltid sykepleier student. Mannen min jobber i Nordsjøen å har økt lønnen sin men vi har allerede et hus i hans navn. Og dette skal jeg gjøre for moren min, hun er uføre og får ikke så høyt lån så jeg ønsker å ta nesten halvparten i lån for henne så huset koster egentlig 750 000. Noen som vet regler rundt dette? Ønsker ikke fast jobb men kanskje jeg mø ha det? 😭😭 

Anonymkode: aeba5...399

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du kan få lånet, men du bør vel ha en sikkerhet i noe? For eks stå som medeier på huset.

Anonymkode: 1566a...ead

AnonymBruker
Skrevet

Generelt må man ha fast jobb, eller kunne dokumentere tilstrekkelig inntekt.
Hva du har utbetalt er fullstendig irrelevant, det er hva du har før skatt som teller.

Men skal du kjøpe huset sammen med henne, eller skal hun stå som eier alene?

Og med en så ekstremt lav salgspris: har dere kontroll på utgifter til oppussing? Selv i grisgrendte strøk er ofte eneboliger til så lav pris oppussingsobjekter...

Anonymkode: a7f63...f97

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det skal ganske mye til for å få lån som ringevikar, du har jo ikke fast inntekt. Vil tro det beste for deg er å få deg en fast jobb, ihvertfal en fast stillingsprosent. 

Anonymkode: 43a00...5cf

• Liker 1
Skrevet

Bli medlåntager og 40-50% eier av leiligheten til mora di. Da er dere solidarisk ansvarlige for lånet begge to. 

Men hvor får man hus/leilighet til 750'000? Er det lavinnskuddsleilighet eller noe slikt, så må dere ha vesentlig mer kapital

AnonymBruker
Skrevet

Finnes fortsatt hus til 750´ men da må du regne med å pusse opp alt. Bad, kjøkken, tak etc etc.

Anonymkode: 77477...237

Skrevet

Bankene har nok litt forskjellige syn på dette, så du burde bare ta en sjanse og kontakte en bank. Jeg har en fast jobb, i tillegg til en deltidsjobb der jeg er ringevikar. Når banken regner lånet mitt tar de (fastlønn + gj. snitts lønn fra deltidsjobb de siste årene) x 5. Hovedregelen er at de kun tar fastlønn, men her kan jeg vise til stabil inntekt fra deltidsjobben de siste 8 årene, derfor tar de med den også i beregningen. For de med bonusbasert lønn, tar bankene for eksempel gjennomsnitt av bonus de siste tre årene. Du burde med andre ord bare kontakte dem og høre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...