Gå til innhold

Henrettet døvblind rullestolbruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i svarte skal han "lære" noe av dette, for det første med å bli tatt av dage selv, men fyren skjønner vel ikke han dør selv, når han verken kan se eller høre noe.. idiotisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fordi vi løper ikke med blomster i håret og synger Beatles-sanger.

Snakk for deg selv! *nynner litt på Help, I need somebody, heeelp!*

Skrevet
Jeg er imot dødsstraff, men ser ikke helt hvorfor dette skulle være grunn for benådning.

Han burde aldri vært henrettet i det hele tatt, funksjonshemming eller ikke. Jeg er helt klart i mot dødsstraff. Det som er aller verst er at han fikk hjertestans i fjor høst og de gjenopplivet ham bare for å kunne ta livet av ham nå. Det synes jeg er helt forkastelig.

Må si meg enig i disse to.

Skrevet
USA henrettet funksjonshemmet

Litt overrasket over at denne ikke har kommet opp her enda.

Burde straffen vært endret på grunn av hans funksjonshemming? Og i så fall hvorfor?

Har han ikke fått nok straff fra naturens side?

Gjest Bodillen
Skrevet

Ingen har da rett til å ta et annet menneskes liv. Denne mannen har gjort det opptil flere ganger, og nå gjør den amerikanske staten det mot ham. Det henger jo ikke på greip, da...

At han har greid å bestille mord fra fengselet sier vel minst like mye om fengselet som om mannen?

Å isolere jævelen til han sjøldauer må vel være en verre straff enn noe annet, hvis det er dèt som er poenget. At de ikke lot ham være da han fikk hjertestans er over min fatteevne. Men dobbeltmoralen stortrives jo der borte, så det falt vel nokså naturlig. Eller hadde det seg kanskje sånn at de skulle drepe ham skikkelig, selv? For liksom å gni det inn og få maksimalt ut av hele greia?

Skrevet

Først og fremst; jeg er imot dødsstraff.

Mannen var mentalt frisk og drepte med hensikt, dermed bør ikke hans funksjonshemning brukes for sympati og gi grunnlag for mildere straff.

Skrevet
At han har greid å bestille mord fra fengselet sier vel minst like mye om fengselet som om mannen?

Vet du, det forundrer meg ikke i det hele tatt, når fangene til og med klarer å lage de mest avanserte våpen utav tannbørster.. De har jo tilgang til telefon og besøk og de skriker ikke ut "KAN DU DREPE EN MANN FOR MEG??" heller.

Dessuten er det mange korrupte politimenn, uten at jeg sier det er grunnen.

Skrevet
Jeg er ikke generelt for dødsstraff, men han har tatt liv, og må selv bøte med døden.

Dette er litt selvmotsigende... Eller når er du i mot dødsstraff?

Jeg synes de kunne latt være å gjenopplive han da han fikk hjertestans. Det går jo an ( i hvert fall i Norge) at man skriver under på papirer om at man ikke skal gjenopplives, eller legen kan ta en slik avgjørelse. Da synes jeg det bør gå an å inngå en avtale eller ha det som regel for dødsdømte fanger. Men prinsipielt er jeg i mot dødsstraff uansett hva man har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...