Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 USA henrettet funksjonshemmet Litt overrasket over at denne ikke har kommet opp her enda. Burde straffen vært endret på grunn av hans funksjonshemming? Og i så fall hvorfor?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Nei, hvorfor skulle han bli spart etter x antall mord bare fordi han er blind og døv og sitter i rullestol? Ikke at jeg er for dødsstraff, men nå mannen nå engang er dømt til den straffen, skal ikke hans tilstand være til hinder for det. Han var jo ikke syk da han begikk mordene, eller bestilte mordene fra fengselet...
Far til 2 Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Jeg er enig med leyla at jeg har hørt om langt værre henrettelser en den som beskrives av trådstarter. Heller ikke jeg er for dødstraff, men at han også har bestilt drap på de som vitnet tyder ikke på "den store angrefølelsen".
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 USA henrettet funksjonshemmet Litt overrasket over at denne ikke har kommet opp her enda. Burde straffen vært endret på grunn av hans funksjonshemming? Og i så fall hvorfor? ← Jeg er imot dødsstraff, men ser ikke helt hvorfor dette skulle være grunn for benådning.
Gjest Miloine Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg er ikke generelt for dødsstraff, men han har tatt liv, og må selv bøte med døden. Han er ikke et lite snilt uskyldig lam som skal slaktes, han er en morder som også har bestilt flere drap mens han satt inne. Spiller vel ingen rolle om han er 76 år og funksjonshemmet. Endret 17. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Burde straffen vært endret på grunn av hans funksjonshemming? Og i så fall hvorfor? ← Ja, hvorfor det? Nok en dusteatrikkel.
loffen Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Han er like skyldig selv om han er døv og blind og gammel!! Kanskje han til og med har vondt i det ene beinet, hvem vet?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #8 Skrevet 17. januar 2006 Passende signatur du har i denne tråden Loffen.. *syk humor idag*
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2006 #9 Skrevet 17. januar 2006 Kanskje han til og med har vondt i det ene beinet, hvem vet? ← Tror ikke han har det nå.
Arkana Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 Han burde aldri vært henrettet i det hele tatt, funksjonshemming eller ikke. Jeg er helt klart i mot dødsstraff. Det som er aller verst er at han fikk hjertestans i fjor høst og de gjenopplivet ham bare for å kunne ta livet av ham nå. Det synes jeg er helt forkastelig.
Cata Skrevet 17. januar 2006 #11 Skrevet 17. januar 2006 Jeg er av prinsipp mot dødsstraff så i så måte burde han ikke vært henrettet, men jeg kan ikke se at helsetilstanden i seg selv var noen grunn for å ikke iverksette straffen, når man nå først benytter den straffemetoden. Forbrytelsen var vel like mye forbrytelse selv om mannen senere fikk diverse funksjonshemninger? Det jeg synes er mer betenkelig i så måte er det som sto om at advokaten ikke hadde representert ham på en fullverdig måte i rettssaken. Det mener jeg ville vært en bedre grunn for benådning enn det helsetilstanden var.
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #12 Skrevet 17. januar 2006 Nei, hvorfor skulle han bli spart etter x antall mord bare fordi han er blind og døv og sitter i rullestol? Ikke at jeg er for dødsstraff, men nå mannen nå engang er dømt til den straffen, skal ikke hans tilstand være til hinder for det. Han var jo ikke syk da han begikk mordene, eller bestilte mordene fra fengselet... ←
waco Skrevet 17. januar 2006 #13 Skrevet 17. januar 2006 hvorfor mener dere ikke at det er straff nok å være gammel, rullestolbruker og blind?
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2006 #14 Skrevet 17. januar 2006 (endret) hvorfor mener dere ikke at det er straff nok å være gammel, rullestolbruker og blind? ← Det er et svakhetstegn å være en flipfloper, må vite. Så har vi bestemt at vi skal drepe ham så må vi drepe ham. Endret 17. januar 2006 av TomKrus
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2006 #16 Skrevet 17. januar 2006 (endret) bare synd han ikke får sett no.. ← Slikt gjennomføres uansett som regel med bind foran øynene. Få drapsmenn som liker å se sine ofre i øynene. Dette gjelder nok også bødler. Endret 17. januar 2006 av TomKrus
waco Skrevet 17. januar 2006 #17 Skrevet 17. januar 2006 hmmm.... da får han ikke følt noe da.... Mennesker er grusomme i sitt indre. At en person er i fengsel er ikke nok, at han er blind er ikke nok, og at han er lam er ikke nok, - og at han vil sitte i fengsel til han dør er ikke nok... Tenk om vi blir snytt for hevnen tenker vi, hva skal vi med tilgivelse og amnesty for å vise at våre tanker er bedre enn morderens når vi heller lattermildte kan ønske drap på folk vi ikke kjenner...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2006 #18 Skrevet 17. januar 2006 hvorfor mener dere ikke at det er straff nok å være gammel, rullestolbruker og blind? ← Fordi vi løper ikke med blomster i håret og synger Beatles-sanger.
waco Skrevet 17. januar 2006 #19 Skrevet 17. januar 2006 Når er nok straff for deg da Devils Spawm? Når er du fornøyd og når føler du nytelse? Straffen for de dødsdømte er jo for å behage slike som devils Spawn, mennesker som aldri har sittet i nærheten en glattcelle.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2006 #20 Skrevet 17. januar 2006 Når er nok straff for deg da Devils Spawm? Når er du fornøyd og når føler du nytelse? Straffen for de dødsdømte er jo for å behage slike som devils Spawn, mennesker som aldri har sittet i nærheten en glattcelle. ← Vet ikke, men hvis jeg begynner med hasj og rehypnol endrer jeg kanskje mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå