Gå til innhold

Hva tenker du om kollegaer som kommer på jobb i de samme klærne flere dager på rad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger du merke til kollegaer som kommer på jobb i de samme klærne 2-3 dager på rad? Og hva tenker du om vedkommende?

Anonymkode: adf24...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de tar på seg de klærne kun for å komme seg til jobb, for så å ta de av når de kommer hjem. Da bruker de bare klærne 30 minutt-1 time hver dag, og kan bruke de litt lengre.

Anonymkode: 50675...462

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at de tar på seg de klærne kun for å komme seg til jobb, for så å ta de av når de kommer hjem. Da bruker de bare klærne 30 minutt-1 time hver dag, og kan bruke de litt lengre.

Anonymkode: 50675...462

Ts tenker antakelig på de som bruker klærne på jobb også.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ingen ting. Legger nok heller ikke merke til det. 

Alle har ikke en stor garderobe. Bruker det man har til det er utslitt.

Anonymkode: e5938...f84

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd det, men hadde tenkt dårlig hygiene.

Anonymkode: d1bfa...6ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Legger du merke til kollegaer som kommer på jobb i de samme klærne 2-3 dager på rad? Og hva tenker du om vedkommende?

Hvorfor ikke så lenge de ikke er flekkete eller lukter? 

Anonymkode: e93dd...6c3

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikkeno. Legger ikke merke til slikt. Merker dog lett om folk lukter vondt.

Anonymkode: bb945...4b2

• Liker 7
Skrevet

Ingenting. Det kan jo være de vasker klærne i mellomtiden, så det trenger verken å lukte eller være uhygenisk.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruker uniform jeg 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som gjerne går i samme klær hele uken.
Har favorittplagg i perioder og da går de igjen og igjen.
Det er klær jeg skifter til før jeg går på jobb, skifter ut av når jeg er ferdig på jobb.
Når de er skitne vaskes de når jeg har tatt de av, puttes i tørketrommel og er dermed ren og pen til dagen etter.
Er favorittplagget skjørt og strømpebukse, så skiftes strømpebuksen hver dag, slik man gjør med sokker.

Så selv om noen går i samme plagg hele uken, så kan det godt være de vaskes både 2 og 3 ganger i løpet av den uken...

Anonymkode: 76dfa...aa7

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke lagt merke til det. Pussig nok er jeg også en sånn person som kommer i de samme klærne flere dager på rad selv:P Men bare tilsynelatende. Jeg bytter klær straks jeg kommer hjem, så grenser for hvor skitten jeg blir på et kontor og til og fra i bil. Det er en ting.

En annen er at jeg kan finne på å kjøpe flere av samme plagget når jeg finner noe som passer & jeg liker. Så selv om jeg ser ut for å ha samme antrekket hele uka, så er det bare at jeg har to i samme farge :fnise: Favoritten har jeg kun en av, og kan finne på å ha på meg den i 2 dager, så vaske den, og ha den på meg i 2 dager til. Jeg har vel en sånn 4 hovedantrekk jeg rullerer på på jobb. Kapselgarderobe :fnise:

Anonymkode: 72037...366

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingenting. Jeg har forøvrig fire like bukser jeg bruker om hverandre så det ser jo ut som jeg bruker samme buksa hele tida😂

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en som ofte kommer på jobb med like klær som dagen før. Har mange singleter og gensere av samme type og det samme gjelder bukser. Jeg hater shopping og har noen basisplagg jeg skifter ut etterhvert som de blir slitt. Tror jeg har ti like singleter i skapet nå etter å ha kastet fire jeg syntes hadde mistet fasongen og var slitt (også de av samme type). Først nå slo det meg at jeg har masse av det samme undertøyet også. Har ikke tenkt på det før og lurer nå på om jeg bør si noe om dette hvis jeg dater en mann. Jeg går alltid i rene klær og dusjer flere ganger daglig så ingenting galt med hygienen min. Folk som kjenner meg vet at jeg ikke er noen moteløve og at jeg ofte går i samme basisplagg. Å informere om dette på jobb ser jeg på som unødvendig da jeg mener det ikke betyr noe så lenge jeg ikke jobber med mote. Jeg vet jo selv at jeg skifter ofte så da får de heller si noe om de tror jeg er uhygienisk og det plager dem. I så fall tar de jo feil. Og jeg tenker ikke å bli en skjørte-/kjoledame eller endre klesstil for å bevise at jeg har god hygiene. 

Anonymkode: f1a43...853

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er en av de som har liten garderobe, men det er også bevisst fordi jeg vet at jeans trengs over 7500 liter med vann for å bli produsert og derfor bruker jeg det til det er helt utslitt. Det er altfor mye kjøp-og-kast mentalitet i dette landet her. Tenk litt på det. Det tilsvarer omtrent 75 dagers vanlig vannforbruk dersom man tenker at 100 liter per dag er normalt vannforbruk, eller et normalt drikke behov for syv hele år.

Det hender ofte at jeg har en garderobe som er 10 år gamle, og bruker det ofte 1-2 dager ihvertfall slik som nå jeg jobber så kan det hende jeg bruker det i tre dager også, men regner det på klærne eller svetter jeg så skifter jeg det naturligvis, men jeg bruker jobbklær når jeg er på jobben. Så bruker generelt lite av mine egne klær.

Jeg stiller vanligvis ikke spørsmål om andres klesbruk ettersom jeg bruker klærne mye, men tenker naturligvis at man har vaskemaskin og tørketrommel. Så bryr meg ikke om jeg ser noen andre bruker samme plagget i en uke. Tenker egentlig aldri over hva andre bruker. De får ta på seg det man liker. Selv om det er så kontroversielt som å ta på seg pysjamas. Bare at man ikke kommer i bar overkropp så er jeg fornøyd. 

Endret av Intervence
  • Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som går med det samme antrekket hver eneste dag (jobbet sammen i ett år). Sort jeans og en mønstrete topp. Jeg tror hun må ha flere plagg i nøyaktig samme stil, fordi hun ser aldri uflidd ut og det mangler ikke på hygienen. Det er bare "uniformen" hennes 😄 

Anonymkode: 738dc...f1b

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at Aspergere og andre autister ofte kjøper inn store antall av de samme klærne når de først kjøper klær. Kanskje kollegaen din er autist?

Anonymkode: 801ef...02e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker ikke så mye om de. Jeg liker ikke å gjøre dette selv, da jeg liker å variere litt mer og føler meg mer vel med ulike plagg igjennom en uke. Og kler meg litt etter humør og vær og liker ulike klær og komboer men tenker ikke så mye over om jeg ser noen med samme klærene dagen etter eller der omkring. Dette er en av de tingene jeg overlater til hver og en å finne ut av, håper folk hiver klærene til vask før de stinker eller får flekker på seg men alle jeg pleier å se har iallefall et øye og en lukt for dette selv så da ser jeg ikke helt problemet. Det blir jo selvsagt litt mer iøynefallende viss noen bare dukker opp med et antrekk over lange perioder (som ab overfor gav et eksempel på), men tenker at you do you uten noe mer tankevirksomhet enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke folk samme klær to dager på rad? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ikke folk samme klær to dager på rad? 

Noen, ikke alle, folk er forskjellige 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

At de besitter en vaskemaskin med tørketrommel.

Anonymkode: 47502...58b

• Liker 7
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...