Gå til innhold

Hva er det beste alternativet?  

21 stemmer

1. 1. Hva er det beste alternativet?

• Statsvitenskap - master
      3
    • Rettsvitenskap - master
      18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg har bachelor fra statsvitenskap og fagbrev som IKT-teknikker. Vurderer å ha 5-årig master i rettsvitenskap (kanskje innen 3-4 år). Jeg er litt usikker om hva bør jeg gjøre. Hva tenker dere om det?

Anonymkode: 7777e...258

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke endre overskriften, ikke tull på det. Jeg føler ikke bra.

Beklager, jeg lo litt av overskriften. Så det plutselig for meg 😅 MEN, det er aldri for sent å studere tenker jeg. Fant selv drømmestudiet i en alder av 32. Når jeg er ferdig med master er jeg 38. Hvis du ønsker å studere juss så synes jeg du bør gå for det :)

Anonymkode: 4067b...a32

• Liker 3
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, jeg lo litt av overskriften. Så det plutselig for meg 😅 MEN, det er aldri for sent å studere tenker jeg. Fant selv drømmestudiet i en alder av 32. Når jeg er ferdig med master er jeg 38. Hvis du ønsker å studere juss så synes jeg du bør gå for det :)

Anonymkode: 4067b...a32

Alderspoeng mener jo mye. :)

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var 27 da jeg begynte på jussen 😊

Anonymkode: c43b3...427

Jeg har kalkulert det på nytt og ser at det kan være vanskelig å fullføre innen tre år siden det kan være opp til 60 sp. per semester. Er det vanskelig å studere (30-40 sp. per semester) og ha en god nok inntekt i Oslo?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, hvorfor ikke. Juss er en god utdanning å ha. Er selv ingeniør og studerer juss nå. Er snart ferdig. Er imidlertid 25 selv, men ja. Tenker du bør det :) 

Anonymkode: 5608a...e3a

Hva er du ingeniør innenfor siden du omrokerer deg?

Anonymkode: 340e0...bd8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har kalkulert det på nytt og ser at det kan være vanskelig å fullføre innen tre år siden det kan være opp til 60 sp. per semester. Er det vanskelig å studere (30-40 sp. per semester) og ha en god nok inntekt i Oslo?

Hvorfor vil du fullføre på tre år? Med mindre du er et juridisk geni ville jeg heller tatt det til normert tid. De fleste bruker 6-7 år på jusstudiet, og de færreste fullfører under normert tid.

Anonymkode: 7dc05...662

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen klarer det på kortere tid, men det er ikke vanlig. Alle jeg kjenner (unntatt meg selv) brukte minst et halvt semester ekstra. 

Anonymkode: c43b3...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...