Gå til innhold

Betale ned lån ukentlig i stedet for månedlig ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så en video fra en amerikaner som påsto at ved å betale låne ned oftere enn en gang i måneden, så kutter man ned på total rentesum, som vil utgjøre mye i det lange løp om lånet er stort. Siden lånet forrentes av 4 ulike summer gjennom en måned, i stedet for én?

Jeg nedbetaler 10K hver måned, rammelån. Renter kommer utenom. Er det da en quick win for meg å sette opp ukentlige betalinger à 2.5K, eller til og med daglige? 

Anonymkode: 3e3e4...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men betaler du ikke på lønningsdag? Da betaler du jo alt på en gang. Du kan heller regne ut hvor mye 2 500 i uka blir og så betale litt mer hver mnd., det er 10 000 ekstra i året.  Jeg har også rammelån og passer på å sette alt av penger der frem til de skal brukes utenom de faste utgiftene som i hovedsak trekkes på lønningsdag. Bruker kredittkort med reisepoeng og betaler ned alt hver mnd.

Anonymkode: 4cd99...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et lån forrenter seg hver eneste dag, så selvfølgelig sparer man renter på å alltid betale inn så mye man kan så fort som mulig.

Selv investerer jeg heller pengene mine i andre ting som gir bedre avkastning enn ekstra nedbetaling av lån.

Anonymkode: 93094...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg har tenkt feil. Tenkte at det vil lønne seg å betale ned oftere aka hver uke enn månedlig, der summen er lik over en måned (10K vs 2.5Kx4) men det blir jo ikke tilfelle når jeg tenker meg om … på tide å legge seg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette blir feil. Da blir jo lånet høyere gjennom måneden enn om du betaler 10 000 på en gang. Renter av 7500 mer i lån uke 2, 5000 i uke 3 osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Blizz1 said:

Tror dette blir feil. Da blir jo lånet høyere gjennom måneden enn om du betaler 10 000 på en gang. Renter av 7500 mer i lån uke 2, 5000 i uke 3 osv.

Ja du har nok rett! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunnen til at de mente det lønner seg er at man betaler en ekstra mnd. i året på den måten, men da må du vel først være en mnd på forskudd for at det skal lønne seg. Tenker man like gjerne kan betale en tusenlapp ekstra i mnd.

Anonymkode: 4cd99...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...