AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Del Skrevet 5. august 2023 Så en video fra en amerikaner som påsto at ved å betale låne ned oftere enn en gang i måneden, så kutter man ned på total rentesum, som vil utgjøre mye i det lange løp om lånet er stort. Siden lånet forrentes av 4 ulike summer gjennom en måned, i stedet for én? Jeg nedbetaler 10K hver måned, rammelån. Renter kommer utenom. Er det da en quick win for meg å sette opp ukentlige betalinger à 2.5K, eller til og med daglige? Anonymkode: 3e3e4...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Del Skrevet 5. august 2023 Men betaler du ikke på lønningsdag? Da betaler du jo alt på en gang. Du kan heller regne ut hvor mye 2 500 i uka blir og så betale litt mer hver mnd., det er 10 000 ekstra i året. Jeg har også rammelån og passer på å sette alt av penger der frem til de skal brukes utenom de faste utgiftene som i hovedsak trekkes på lønningsdag. Bruker kredittkort med reisepoeng og betaler ned alt hver mnd. Anonymkode: 4cd99...da6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Del Skrevet 5. august 2023 Et lån forrenter seg hver eneste dag, så selvfølgelig sparer man renter på å alltid betale inn så mye man kan så fort som mulig. Selv investerer jeg heller pengene mine i andre ting som gir bedre avkastning enn ekstra nedbetaling av lån. Anonymkode: 93094...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Del Skrevet 5. august 2023 Tror jeg har tenkt feil. Tenkte at det vil lønne seg å betale ned oftere aka hver uke enn månedlig, der summen er lik over en måned (10K vs 2.5Kx4) men det blir jo ikke tilfelle når jeg tenker meg om … på tide å legge seg 😃 Anonymkode: 3e3e4...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 5. august 2023 #5 Del Skrevet 5. august 2023 Tror dette blir feil. Da blir jo lånet høyere gjennom måneden enn om du betaler 10 000 på en gang. Renter av 7500 mer i lån uke 2, 5000 i uke 3 osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Del Skrevet 5. august 2023 1 minutt siden, Blizz1 said: Tror dette blir feil. Da blir jo lånet høyere gjennom måneden enn om du betaler 10 000 på en gang. Renter av 7500 mer i lån uke 2, 5000 i uke 3 osv. Ja du har nok rett! 👍 Anonymkode: 3e3e4...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Del Skrevet 5. august 2023 Grunnen til at de mente det lønner seg er at man betaler en ekstra mnd. i året på den måten, men da må du vel først være en mnd på forskudd for at det skal lønne seg. Tenker man like gjerne kan betale en tusenlapp ekstra i mnd. Anonymkode: 4cd99...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå