Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som lever av renter på beløp dere har spart opp selv, altså uten å arve, vinne i lotto eller lignende? Hvor lang tid brukte dere på å bli rentenister? 

Anonymkode: 842d9...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen her som lever av renter på beløp dere har spart opp selv, altså uten å arve, vinne i lotto eller lignende? Hvor lang tid brukte dere på å bli rentenister? 

Man må jo ha 10-12 millioner på kontoen for å kunne leve sparsomt på renter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe penger på konto og det betaler husleia for hele år, så langt. 

Anonymkode: 82c78...45f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har noe penger på konto og det betaler husleia for hele år, så langt. 

Litt avhengig av hvor du bor.. Bor man i sentrale områder i eller rundt hovedstaden betaler man fort 15-20k i måneden for en akseptabel størrelse og standard. Da trenger man 10 millioner på kontoen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Litt avhengig av hvor du bor.. Bor man i sentrale områder i eller rundt hovedstaden betaler man fort 15-20k i måneden for en akseptabel størrelse og standard. Da trenger man 10 millioner på kontoen 

Ja selvsagt, jeg snakker kun for meg. Bor ikke langt uti ødemarka, har en behagelig husleie på under 10.000. 

Skrevet

Men da trenger du fortsatt 3-4 millioner, litt avhengig av rentevilkår. Renter på kapitalinntekter og formuesskatt gjør det muligens fordelaktig å kjøpe når du først har så mye penger stående 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Men da trenger du fortsatt 3-4 millioner, litt avhengig av rentevilkår. Renter på kapitalinntekter og formuesskatt gjør det muligens fordelaktig å kjøpe når du først har så mye penger stående 

Ja det er planen innen 1,5 -2 år ca, jeg har ikke så mye penger, bare lav husleie. Det er langt under 10.000, burde jeg presisert. 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre har det vist seg hvor fort renta kan stupe, først under finanskrisen, så under pandemien. Så det gjelder å binde renta på rette tidspunkt, om man ikke har nerver til aksjemarkedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...