Gå til innhold

Har du tenkt på din egen begravelse? Hvilken type musikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvilken musikk jeg hadde ønsket.  Men tenker av og til på min egen begravelse. Forhåpentligvis er jeg gammel. Jeg tenker at det nesten er familie der.

Jeg har nesten ingen venner og er en særing. Mest sannsynlig ingen partner og ingen barn. Hvis jeg har en hund håper jeg at noen i familien tar seg av den. 

Anonymkode: 0f10b...579

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg.

Har lyst på diverse artister innen popmusikk og elektronika

Anonymkode: 7b8fa...941

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter, så jeg tenker at hun får ordne begravelsen slik det passer henne. Har vært i en del begravelser og vært med på å arrangere et par. Man vil jo gjerne holde det i den dødes ånd så og si, men anledningen er viktigst for de etterlatte. 

Anonymkode: fe03b...04f

AnonymBruker
Skrevet

Her skal det ikke begraves, her skal det bisettes. Skal ikke ha gravsted. Musikk har jeg sånn noenlunde under kontroll, ellers så skal det være ekte gravøl etter bisettelsen.

Anonymkode: c052d...bb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker og håper på at familien min kan spre aska mi oppe i fjellheimen! Det er mitt største ønske!

Anonymkode: 538d6...d80

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Håper alle har på seg noe fargerikt som f.eks rosa sokker eller turkis slips i bisetelsen jeg håper jeg dauer om sommeren og at folk har vett til å ha champagne og norske jordbær etterpå, feire livet mitt... Men selvfølgelig vet at at slikt ofte blir for morbid for folk flest og at "glitter og glam" ikke er høyt forbundet med døden.

Men sånn realistisk sett så er det selvsagt noen nitriste salmer og sanger jeg er mer glad i enn andre og jeg håper på en bisetelse og  kremering fremfor jord uten at jeg tenker at jeg bryr meg all verden når jeg er dø uansett, men sånn grovt sett. Skulle jeg ønsket meg noe mer om noe jeg tenker at jeg uansett ikke bryr meg om siden jeg er dø på det daværende tidspunkt så må det være askespredning men jeg vet at det er strenge regler på det så det er nå så som så.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Tenker at seremonien er for de etterlatte ikke for at jeg skal kose meg med musikken «min» i kista. 

Så lenge de holder seg til levende musikk og ikke passiv avspilling av noen låter er det topp for min del.

Også har jeg ett ønske og det er at evt barn/barnebarn og andre barn som har et forhold til meg, tegner fargerikt PÅ kista mi.

Endret av Kaisada
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg håper på å forsvinne slik at restene av meg aldri blir funnet 

Anonymkode: e918e...04b

Skrevet

Jeg håper mitt ønske blir fulgt. Jeg vil ikke ha noen begravelse og noe opplegg i kirken. Dør jeg på sykehus eller gamlehjem så kan de se meg for siste gang der før de sender meg til kremering. Etter kremering vil jeg gravlegges på samme kirkegård som min mamma. Pappa skal også gravlegges der da han legger på lokket.

Mamma og pappa ble enige om å ligge på anonym gravlund. Det vil jeg også. På denne måten blir det ingen gravstøtte eller noe som helst som tilsier at her ligger jeg. Mine barn slipper å stelle noen grav da det gjøres av de som jobber på kirkegården.

Om barna mine vil spille noe musikk samtidig som de ser meg for siste gang, så kan de spille hva de vil. Jeg hører det ikke uansett.

Til sist håper jeg mine barn ikke har noen dødsannonse i avisen. Samtidig håper jeg å ha fått slettet meg selv på some før jeg legger på lokket.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ha monty python, always look on the bright side of life, som siste sang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Personlig så ønsker jeg å hoppe over alt sammen, trenger ikke noen begravelse, grav som pårørende kan gå til osv. For meg er dette i stor grad en industri jeg synes er litt unødvendig. Mine levninger trenger ikke ligge et fysisk sted med en plakett over for at noen skal huske meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det eller lagt noen planer. Jeg har vært med på å planlegge noen begravelser selv og det er mye bearbeiding av sorg i å gjøre den jobben. Tenker at det kan være viktig for mine pårørende å gjøre det. Begravelsen er for at de skal få sørge og si farvel. Det vil jeg ikke ta fra dem. Jeg er død og kan ikke høre den musikken uansett.

Har et familiemedlem som ikke ønsket begravelse og som ikke har et gravsted. På en måte forstår jeg hvorfor hen valgte det, på en annen synes jeg det er egoistisk og dårlig gjort. Det gjorde sorgen vanskeligere for oss som må leve videre.

Anonymkode: 99bf6...ff3

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal dø og foreløpig går jo det veldig bra, så begravelse osv orker jeg ikke forholde meg så mye til. Går definitivt for kremering og ser ikke helt poenget med å okkupere en gravplass som noen må ha ansvar for, men akkurat det siste der er vel viktigere for de pårørende å få ta stilling til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ønsker og håper på at familien min kan spre aska mi oppe i fjellheimen! Det er mitt største ønske!

Anonymkode: 538d6...d80

Æsj, jeg har ikke lyst til å sette meg og spise matpakka og så kommer du blåsende. Det spiller ingen rolle for deg, du er død! De kan i allefall grave aska ned i et hull da. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (12 minutter siden):

Personlig så ønsker jeg å hoppe over alt sammen, trenger ikke noen begravelse, grav som pårørende kan gå til osv. For meg er dette i stor grad en industri jeg synes er litt unødvendig. Mine levninger trenger ikke ligge et fysisk sted med en plakett over for at noen skal huske meg.

Selvfølgelig hopper du over begravelsen, du er jo ikke der lenger…

Skrevet

Kista mi skal rett fra kjølerommet og rett i ovnen så musikk har jeg aldri tenkt på 

Gjest HegeMarie
Skrevet

Vil ha sånn ventemusikk en får når en er i telefonkø.

AnonymBruker
Skrevet

"This girl is on fire" på vei inn i krematoriumet  :knegg: 

Anonymkode: 50099...3e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her skal det ikke begraves, her skal det bisettes. Skal ikke ha gravsted. Musikk har jeg sånn noenlunde under kontroll, ellers så skal det være ekte gravøl etter bisettelsen.

Anonymkode: c052d...bb1

Hva er forskjellen på begravelse og bisettelse?

Anonymkode: 7b8fa...941

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 1726a...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...