Gå til innhold

Fjerning av kattehår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slik børste som skal trekke til seg hår, men den er rett og slett ikke bra nok for mine to røytende katter.

Jeg trenger noe som enkelt fjerner lange pusehår både fra klær - og fra skinnsofa.

Jeg så de solgte noe slikt spesielt for dette i en nettbutikk for katter, men finner den selvsagt ikke igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuger... noe som desverre ikke alltid er nok!! *følger nøye med på denne tråden for tips ;)*

Skrevet

Ta på deg gule oppvaskhansker, fukt dem og fjern hårene ved å stryke raskt over. Ha gjerne en bøtte/ bolle m vann i nærheten som du kan dyppe hanskene i når de er fulle av hår. Dette funker hvertfall kjempebra på kattehår!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bruker teip. Har kjøpt en stor rull med tykk teip, og den tar med seg mye mer hår enn støvsugeren gjør.

Gjest Miloine
Skrevet

i tilegg til det andre som er nevnt, bruker jeg en fuktig klut på soffa og klær :)

Skrevet

Jeg bruker en rulle som er ment til å fjerne hår/lo fra klær. Det er ikke en sånn rull med limpapir som man river av ettersom de blir mettet med hår. Det er en mye større rull av en form for myk gummi. Når den er mettet med hår skyller man den under vann og den kan brukes igjen. Varer evig. Den er i allefall kjempegod til å fjerne kattehår fra stolputer og slikt, fjerner håret mye bedre enn klesbørster og andre klesruller. Jeg kjøpte denne i Sverige da, vet ikke om de finnes i Norge. Utenom det bruker jeg ofte en slik ministøvsuger fra Black & Decker, også veldig effektiv. Og kanskje det mest effektive av alle, børste katten jevnlig (vår elsker å bli børstet, minst 2-3 runder om dagen) slik at hårene fanges opp før de detter av. ;) Vår er innekatt, og røyter dermed året rundt, så det er helt nødvendig.

Skrevet (endret)

Jeg tror det var noe sånt som fantes i den nettbutikken Arkana....hadde jeg bare funnet igjen linken..

Støvsuger, klesbørster og kluter har jeg prøvd, men det fungerer ikke bra nok.

Endret av Shagya
Skrevet (endret)

Jeg sliter med samme problem etter alle hundene jeg har her. Jeg fikk nettopp tips om å bruke en fuktet løvang (skrives det slik?) og dra teppene.

Jeg har fått tips etter en liten dings til å bruke, men jeg fant den ikke nå, men skal se se om jeg finner den :)

Edit, nå fant jeg den. Her er den <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Man får kjøpt den her :)

Endret av Miss_alexandria
Skrevet

har hatt en liten slik som arkana har (for noen år siden), sammenleggbar med skoskje, genial liten ting, men den er mistet ja...

men de finnes garantert i norge, for det var på en lokal skobutikk eller klesbutikk jeg fikk den.

Skrevet (endret)

Miss alexandria: Det var akkurat den der jeg så i den nettbutikken !

Kjempeflott, den skal jeg bestille med en eneste gang - tusen takk :)

Endret av Shagya
Skrevet
Miss alexandria: Det var akkurat den der jeg så i den nettbutikken !

Kjempeflott, den skal jeg bestille med en eneste gang - tusen takk :)

Bare hyggelig! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...