Gjest amatør-kokka Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Jeg laget en deilig kyllingsalat idag, brukte en oppskrift jeg fant her på KG Laget ekstra stor posjon, og tror neppe den blir oppspist før i overimorgen. Tåler den å stå i kjøleskapet så lenge, i tett boks?
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Hva slags type salat er det da? Hadde vært litt greit å vite litt mer om hva som er i den før jeg kan si noe om holdbarheten.
Gjest amatør-kokka Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Oki. Ingrediensene er som følger: kyllingfilet pastaskruer purre rødløk mais fetaost cherrytomater olivenolje og krydder Holder dette seg spisbart i kjøleskap i 3-4 dager tro, eller bør jeg helst spise det opp ila. morgendagen? (laget det i dag tidlig)
Gjest piaf Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Grønnsakene, og særlig tomatene, vil jo tape seg litt og miste spenst etter en stund i dressing og kjøleskap, men salaten vil likevel være helt ok å spise innen tre dager, som de fleste ferskvarer uten tilsatte konserveringsmidler. Vil jeg tro. (EDIT: Kommer også litt an på typen feta, de som er vakumpakket i plast, må brukes tre dager etter åpning. De i som er marinert i olje holder muligens lenger?) Endret 17. januar 2006 av piaf
Gjest amatør-kokka Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Skulle jeg gjerne ha gjort Evelina!
-Fisken- Skrevet 17. januar 2006 #8 Skrevet 17. januar 2006 Tomatene blir ekle til dagen etter synes jeg, men resten holder noen dager.
Pasha Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Du kan jo evt ta med deg det til lunsj i dag.. jeg synes at slk mat blir litt tammere etter et par dager i kjøleskapet
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2006 #10 Skrevet 18. januar 2006 Skulle jeg gjerne ha gjort Evelina! ← Takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå