Gå til innhold

Jeg er mellomleder i en bedrift med nesten bare unge menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå har jeg fått innvilget brystreduksjon. Ja, jeg er deres leder. Nei, jeg er ikke flau over egen kropp, men likevel vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare gutta hvorfor jeg blir borte fra jobben en uke eller to. De kommer til å spørre garantert. Bør jeg bare si det på neste avdelingsmøte? «Jeg har fått innvilget brystreduksjon og blir borte fra jobb en stund.» De kommer til å enten dø av latter eller prøve å overbevise meg til ikke å ta operasjonen. Æsj altså, alle dilemmaer man skal havne i. 🙈

Anonymkode: 9da4e...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger vel ikke å spesifisere operasjonen🤷‍♀️

Anonymkode: 48e3e...19c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner vel gutta dine best, er kanskje best å spille med åpne kort for de vil finne ut hva operasjonen er.

Anonymkode: 7b26f...b11

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje er det enklest å være ærlig om det, så blir det ingen klein situasjon når du kommer tilbake og de ser du har mindre bryster

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg skal ta en operasjon og blir borte i to uker. Det er ikke noe alvorlig, bare en rutineoperasjon.»

Anonymkode: 4b996...84c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Vær voksen og gjør det enkelt og sant; jeg skal ta en operasjon og blir borte rundt 14 dager. Xx fyller inn for meg. 

Spør noen så er det vel bare å si hva som er. Alle har en kropp og noen ganger er det noe feil med den. De vet jo at du har pupper, og de har litt kjennskap til en kvinnes fysikk om de ikke har blitt oppdratt på barnehjem med bare gutter da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en operasjon for ikke så lenge siden. Full rekonstruksjon av underlivet etter fødselsskade. Med tilhørende plager som jeg ikke har lyst til at hele arbeidsplassen vet om. Altså, selv på en kvinnedominert arbeidsplass innen helse var det ingen som fikk vite det. «Jeg skal ha en operasjon om 2 uker, ikke noe farlig, tilbake «x-dato». Få som spurte hva det var, bare de mest nysgjerrige. Og da sa jeg bare «rutinemessig». Og gjentok at det ikke var noe farlig

Men du kan jo finne på noe relatert, eks si du skal ta en biopsi? Eks, de då noe på røntgenbilde og vil bare ta en rutinemessig biopsi?

Ingen har unnsett ikke krav på en forklaring uavhengig av hva det er og spesielt helse:) Det burde de skjønne, og gjør du ikke det kan du uansett stå for dine grenser for privatliv uten å føle deg utilpass. 

Anonymkode: 1581c...d05

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg bør kanskje være ærlig med dem, så får de som føler for akutt latterkrampe, bare la den komme. De kommer jo til å se at brystene mine blir mindre, så noe snakk kommer det nok uansett.
Jeg er ikke flau over det, men kanskje litt bekymret for at autoriteten min får seg en liten knekk.

TS

Skrevet

Nei, man forteller ikke de man jobber med hvorfor man er sykemeldt eller borte fra jobb.  Det spiller ingen rolle om det er menn eller kvinner.  Selv til sjefen din har du ingen plikt til å fortelle hva du skal gjøre.  Det lengste er å si at du skal forta en mindre operasjon.  Men som nevnt, det trenger du ikke å si heller.  

Lover er like for de som er underordnet deg.  De har ingen plikt til å fortelle deg hva som feiler dem når de er borte fra jobb på grunn av sykdom.  

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Joda, jeg bør kanskje være ærlig med dem, så får de som føler for akutt latterkrampe, bare la den komme. De kommer jo til å se at brystene mine blir mindre, så noe snakk kommer det nok uansett.
Jeg er ikke flau over det, men kanskje litt bekymret for at autoriteten min får seg en liten knekk.

TS

Jeg synes det er veldig uproft og altfor personlig å fortelle hva man skal opereres for på arbeidsplassen.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er veldig uproft og altfor personlig å fortelle hva man skal opereres for på arbeidsplassen.  

Ok. Hmm. Som sagt - dilemma. Spørsmålet er da om jeg skal være ærlig eller uproff. 
Min sjef var ærlig med meg da han fortalte om sine problemer med alkohol. Gutta mine igjen vet ingenting om det. Jeg syns det er vanskelig. 
TS

Skrevet

Da jeg hadde min penisreduksjon, så unnlot jeg å informere mine kvinnelige ansatte.

Jeg brukte ferie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du også veldig ung?

Jeg er også mellomleder for ca 20 menn. Men uavhengig av om det er menn eller kvinner, bør du skape litt mer avstand til dem enn det du skisserer at du gjør her. 

En leder er ikke kompis. Da gjør du det bare vanskeligheter for deg selv den dagen du må ta lederansvar. 

Jeg ville informert om at jeg kom til å bli borte i to uker, grunnet en rutineoperasjon. Da blir tidsperspektivet forutsigbart, og det er det de trenger å vite om den saken. 

Anonymkode: 2c09d...525

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Hmm. Som sagt - dilemma. Spørsmålet er da om jeg skal være ærlig eller uproff. 
Min sjef var ærlig med meg da han fortalte om sine problemer med alkohol. Gutta mine igjen vet ingenting om det. Jeg syns det er vanskelig. 
TS

Det er da ikke et spørsmål om å være enten ærlig eller uproff. Hvis du velger å si det er en ikke-alvorlig operasjon så er du jo ærlig, men man trenger da ikke å spesifisere hva slags type operasjon det er. Det er en privatsak. Selv om de kan se hva det var i ettertid, så forstår de at du har satt deg selv i respekt ved å ikke dele private anliggender.

Anonymkode: 032f8...60e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da ikke et spørsmål om å være enten ærlig eller uproff. Hvis du velger å si det er en ikke-alvorlig operasjon så er du jo ærlig, men man trenger da ikke å spesifisere hva slags type operasjon det er. Det er en privatsak. Selv om de kan se hva det var i ettertid, så forstår de at du har satt deg selv i respekt ved å ikke dele private anliggender.

Anonymkode: 032f8...60e

Godt poeng 👍

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Bare en person i lederstilling som omtaler de ansatte som "gutta mine". Jeg blir helt oppgitt. Hilsen k i lederstilling

Anonymkode: 0f364...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt snålt dette her. Skjønner ikke hvorfor det er noe «dilemma» for deg. Er jo bare å si at du blir borte i en viss tid fordi du skal ta en rutinemessig operasjon. 
Du har tydeligvis store pupper, og du er sjef for en rekke unge menn. Du lurer på om du skal være «ærlig» og si at du skal operere puppene dine direkte til dem, eller være «uproff» og bare si at det er en rutinemessig operasjon du skal igjennom, sånn, ferdig. 
At de skal få latterkrampe og be deg om å beholde muggene slik de er hvis du er «ærlig», DET er jo uproft. Vet ikke om du innerst inne synes at det er litt stas? Ikke sett «gutta dine» i denne kleine situasjonen. At du har noe mindre pupper når du kommer tilbake er virkelig ikke noe som bør være et samtaleemne på jobben. 
Hvis min mannlige sjef skal operere et brokk i pungen hadde jeg satt pris på å slippe og få høre det. Det holder lenge med; « skal igjennom en operasjon, blir borte i 14 dager, ferdig med den saken».

Anonymkode: 9867e...f20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...