Gå til innhold

Er det vanskelig å sy bringeduk til bunad selv når man ikke har brodert før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brodert før (sett bort i fra i håndarbeidstimene på grunnskolen). Men jeg har veldig lyst på Hardanger- eller Nordhordalandsbnuad, og der er det brodert bringeduk. Er det noen som vet hvilken vanskelighetsgrad slik brodering ligger på? 

Anonymkode: 4fd18...9a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ullbroderi eller perlebroderi du vil ha? Ullbroderi er jo bare korssting og sånn sett ganske basic, det er ikke vanskelig å lære seg :) Har forstått det sånn at perlebroderi er litt vanskeligere, men tror det er ganske greit når man har fått litt trening på det.

Anonymkode: a3203...9d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ullbroderi eller perlebroderi du vil ha? Ullbroderi er jo bare korssting og sånn sett ganske basic, det er ikke vanskelig å lære seg :) Har forstått det sånn at perlebroderi er litt vanskeligere, men tror det er ganske greit når man har fått litt trening på det.

Anonymkode: a3203...9d4

Jeg har ikke helt bestemt meg. Begge deler er fint, men perler virker mer vanskelig ja. 

Dere som kan brodere perler, har dere tatt kurs i dette?

Kan man ta opp igjen broderingen og starte på nytt om det blir stygt. første gangen?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dubskal brodere på stramei er det ikke vanskelig med hverken perler eller ull. Jeg hadde aldri brodert ibhele mitt liv, men fikk til å brodere fyriermer (løsmansjetter) uten for mye plunder🙂

Anonymkode: f0560...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Hei, denne siden har syanvisninger og materialpakker. Mener å huske at eieren også er tilgjengelig for å svare på spørsmål. Sjekk her: https://perlebetta.no/produktkategori/bunadsutstyr/materialpakker/

Tenker å sy hardangerbunad selv. Skal ta nettkurset til sidserk.no først. Og så brodere bringeklut. 

Anonymkode: 052cc...17f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, denne siden har syanvisninger og materialpakker. Mener å huske at eieren også er tilgjengelig for å svare på spørsmål. Sjekk her: https://perlebetta.no/produktkategori/bunadsutstyr/materialpakker/

Tenker å sy hardangerbunad selv. Skal ta nettkurset til sidserk.no først. Og så brodere bringeklut. 

Anonymkode: 052cc...17f

Tusen takk for tips!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...